فناوری

اپل تولید اپل واچ اولترا جدید را به دلیل محدودیت های عرضه به تعویق انداخت، زیرا نمایشگر MicroLED چهار برابر بیشتر از OLED هزینه دارد.

اپل تولید اپل واچ اولترا جدید را به دلیل محدودیت های عرضه به تعویق انداخت، زیرا نمایشگر MicroLED چهار برابر بیشتر از OLED هزینه دارد.

اپل سال گذشته اپل واچ اولترا 2 جدید را در کنار سری آیفون 15 عرضه کرد. اپل طیف وسیعی از ویژگی‌های جدید را با watchOS 10 در کنار یک رابط کاربری جدید برای پوشیدنی ارائه کرده است. این دستگاه نسبت به مدل اصلی پیشرفت‌های زیادی دارد، از جمله پردازنده ارتقا یافته و صفحه نمایش روشن‌تر. در حالی که فناوری نمایشگر ارتقا یافته مورد استقبال قرار می گیرد، این شرکت همچنین در حال کار بر روی یک نسخه microLED از Apple Watch Ultra است. اکنون گزارش شده است که microLED Apple Watch Ultra به دلیل محدودیت های زنجیره تامین به تاخیر افتاده است.

اپل میکرو ال ای دی اپل واچ اولترا را به دلیل محدودیت های عرضه به تاخیر می اندازد که می تواند بر درآمد شرکت تاثیر بگذارد

قبلا گزارش شده بود که اپل در نظر دارد تا در سال 2026 ساعت هوشمند microLED اپل واچ اولترا را عرضه کند. این خبر در سال گذشته با برخی منابع به اشتراک گذاشته شد اشاره به عرضه در سال 2025. طبق گزارش جدیدی از Elec، اپل ممکن است این کار را به تعویق بیندازد. Apple Watch Ultra با نمایشگر microLED به دلیل مشکلات زنجیره تامین. این گزارش بیان می‌کند که اپل زنجیره تامین را برای راه‌اندازی زودهنگام پوشیدنی پیکربندی نکرده است.

همانطور که گفته شد، TrendForce سال گذشته گزارش داد که اپل اپل واچ اولترا را با فناوری نمایشگر جدیدی عرضه خواهد کرد که بسیار برتر از OLED خواهد بود. شایعه شده بود که فناوری microLED در 2026 به Apple Watch Ultra می رسد، اما به نظر می رسد که ما باید مدتی بیشتر صبر کرد گزارش ها همچنین بیان کردند که این شرکت به تدریج این فناوری را به آیفون و آیپد خواهد آورد. با این حال، سال ها طول می کشد تا نمایشگرهای microLED به آیفون منتقل شوند.

اپل تقریباً یک دهه است که روی فناوری نمایشگر microLED کار می کند، که به نظر می رسد جایگزینی بالقوه برای نمایشگرهای OLED در سال های آینده باشد. در حال حاضر، اپل واچ اولترا دارای صفحه نمایش 1.93 اینچی OLED است. در حالی که روشنایی آن از اکثر تلفن های هوشمند بیشتر است، همیشه خطرات سوختگی صفحه نمایش در ارتباط با نمایشگر وجود دارد. ظاهراً اپل واچ اولترا ارتقا یافته با نمایشگر microLED دارای صفحه نمایش بزرگتر 2.12 اینچی خواهد بود.

مشکلات تامین ممکن است حول هزینه تولید نمایشگرهای microLED برای Apple Watch Ultra باشد. در این گزارش توضیح داده شده است که هزینه تولید یک نمایشگر 2.12 اینچی microLED 150 دلار است، در حالی که برای پنل OLED 38 دلار است. برای اپل، هزینه چهار برابر بیشتر است، و استفاده از این فناوری در دستگاهی با قیمت 799 دلار منطقی نیست. این هزینه در نهایت بر درآمد شرکت از ساعت اپل تأثیر می گذارد.

d8a7d9bed984 d8aad988d984db8cd8af d8a7d9bed984 d988d8a7da86 d8a7d988d984d8aad8b1d8a7 d8acd8afdb8cd8af d8b1d8a7 d8a8d987 d8afd984db8cd984 65c21abda4788

اپل می تواند منتظر بازده microLED باشد برای بهبود، که هزینه هر واحد را کاهش می دهد. با این وجود، هزینه آن همچنان از پنل های OLED اپل واچ بالاتر خواهد بود. همانطور که گفته شد، اپل به تدریج پنل های LCD، OLED و miniLED را به نفع microLED در محصولات آینده خود حذف خواهد کرد. توجه داشته باشید که این گزارش تاریخ راه اندازی بالقوه microLED Apple Watch Ultra را مشخص نمی کند، اما به محض در دسترس بودن جزئیات بیشتر، شما را به روز می کنیم.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

این نوشته به صورت خودکار نوشته شده اگر مشکلی در کلمه اعم از همه چیز باشد ما را حتما از طریق نظرات باخبر کنید تا رسانه بتواند بهترین اطلاعات عمومی را بدهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا