فناوری

NVIDIA RTX Video HDR Mod بهتر از Windows One پیش فرض AutoHDR را برای بازی ها ارائه می دهد.

NVIDIA RTX Video HDR Mod بهتر از Windows One پیش فرض AutoHDR را برای بازی ها ارائه می دهد.

یکی از موارد اضافه شده در آخرین درایور GeForce NVIDIA RTX Video HDR است که یک ویژگی خودکار را برای تبدیل ویدیوهای SDR (محدوده دینامیکی استاندارد) به HDR معرفی کرده است. (محدوده دینامیکی بالا) برای کسانی که صفحه نمایش سازگار دارند.

در حالی که NVIDIA RTX Video HDR اعلام شد که فقط بر روی ویدیوهایی که از طریق مرورگرها مشاهده می شوند کار می کند، برخی از کاربران مبتکر در انجمن Guru3D به لطف تنظیمات نمایه پنهان “TrueHDR” راهی برای فعال کردن آن برای بازی های رایانه شخصی پیدا کرده اند.

Modder emoose، که قبلاً پوشه DLSSTweaks که پشتیبانی از DLAA را در بازی‌های با DLSS مجبور می‌کند، اکنون یک مود NVIDIA RTX Video HDR را منتشر کرد که امتحان کردن این ویژگی را در بازی‌ها نسبتاً آسان می‌کند.

شما باید از ویندوز 11 با به‌روزرسانی 2022 (نسخه 22H2) استفاده کنید، زیرا این ویژگی به WDDM (مدل درایور نمایشگر ویندوز) 3.1 نیاز دارد. برای استفاده از ابزار، دانلود را استخراج کرده و NvTrueHDR.exe را اجرا کنید، سپس نام فایل .exe بازی را وارد کنید.

مطمئن شوید که NIS (NVIDIA Image Scaling) را غیرفعال کنید زیرا با آن سازگار نیست. همین امر در مورد DSR/DLDSR و البته Windows AutoHDR.

فیلیپو تارپینی، برنامه نویس Remedy، که HDR را با مد خود به Control اضافه کرد و همچنین روی اجرای رسمی Alan Wake 2 و همچنین Starfield Luma Native HDR mod، یک بررسی کوتاه اما بسیار مثبت در مورد Nexus Mods به اشتراک گذاشت. :

nvidia rtx video hdr mod d8a8d987d8aad8b1 d8a7d8b2 windows one d9bedb8cd8b4 d981d8b1d8b6 autohdr d8b1d8a7 d8a8d8b1d8a7db8c d8a8d8a7d8b2db8c d987d8a7 65bf5b9c5da44
  • از یک آزمایش سریع، بهتر از AutoHDR به نظر می رسد. گامای خوب (~2.2، شاید ترکیبی بین 2.2 و sRGB) (مزیت بزرگ نسبت به AutoHDR زیرا دیگر رنگ سیاه برجسته وجود ندارد).
  • رنگ ها را کمی بیش از حد تغییر می دهد. هر چه رنگ روشن تر باشد، بیشتر جابجا می شود (اشباع تر). امیدواریم آنها یک ضامن برای آن اضافه کنند.
  • بر اساس تصور من دارای یک رنگ سفید کاغذی در حدود 250-300 نیت است (این بدان معنا نیست که SDR 111 (سفید) به 300 نیت تبدیل می شود، تقریباً در حدود خاکستری متوسط ​​یا بیشتر نقشه برداری شده است.
  • به نظر می رسد اوج بین 750-1000 نیت بر اساس تصور من باشد. نمی‌دانم از نمایه کالیبراسیون HDR ویندوز 11 پیروی می‌کند یا نه.
  • مقدار لغزنده روشنایی ویندوز SDR به HDR نادیده گرفته می شود. هیچ راهی برای تغییر میانگین روشنایی تصویر وجود ندارد.
  • به نظر می‌رسد این یک نقشه‌برداری مجدد پیکسل به پیکسل ساده و بدون آگاهی زمانی یا موقعیتی است.
  • به نظر نمی‌رسد رابط کاربری توسط هوش مصنوعی یا چیزی شبیه به آن شناسایی شود، بنابراین رابط کاربری سفید خالص به 1000 نیت می‌رسد.
  • به‌نظر نمی‌رسد تلاشی برای ایجاد جزئیات از دست رفته/بریده‌شده در موارد برجسته (در صورتی که فکر می‌کردید هوش مصنوعی می‌تواند این کار را انجام دهد) ایجاد کند.
  • نمی‌توان با اسکرین‌شات‌های Game Bar یا اسکرین‌شات‌های NV گرفت (احتمالاً در پایان، در سطح درایور اتفاق می‌افتد، بنابراین هیچ تداخلی با نرم‌افزار ضد تقلب وجود ندارد).
  • بازی‌ها باید با SDR شروع شوند تا همیشه درگیر شوند. فعال کردن HDR بومی در بازی، HDR بومی را از بین می‌برد، اما همیشه می‌توانید به SDR برگردید و NVIDIA RTX Video HDR دوباره اعمال می‌شود.
    برای تعامل، باید آن را با استفاده از آن فعال کنید. ابزار emoose قبل از شروع بازی. فعال کردن RTX HDR در کنترل پنل NV ضروری نیست.
  • این بازی فقط زمانی کار می کند که بازی تمام صفحه بدون حاشیه (به جز در DX9/10) و تمام صفحه انحصاری باشد. هر نوع همپوشانی به طور موقت آن را غیرفعال می کند.
  • من نتوانستم در چند بازی که امتحان کردم هیچ گروه بندی ببینم. این امکان وجود دارد که به دلیل ارتقاء بافرهای 8 بیتی به 10 بیتی، فیلترهای جداکننده را اضافه کند
  • با بازی های DX9، 10، 11 و 12 کار می کند. Vulkan و OpenGL آزمایش نشده اند: ظاهراً اگر با swapchain DXGI ارائه شوند، کار می کنند.

نیازی به گفتن نیست که NVIDIA RTX Video HDR هنوز به خوبی با بازی ها کار نمی کند. با این حال، به نظر می رسد که در حال حاضر می تواند نتایج بهتری نسبت به AutoHDR مایکروسافت داشته باشد، و مطمئناً از آنجایی که NVIDIA حتی این ویژگی را برای بازی ها تبلیغ نکرده است، فضای زیادی برای بهبود وجود دارد. ما همه به‌روزرسانی‌های مهم را پیگیری می‌کنیم و گزارش می‌دهیم.

این داستان را به اشتراک بگذارید

فیس بوک

توییتر

این نوشته به صورت خودکار نوشته شده اگر مشکلی در کلمه اعم از همه چیز باشد ما را حتما از طریق نظرات باخبر کنید تا رسانه بتواند بهترین اطلاعات عمومی را بدهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا