فناوری

چگونه می توان کلید بازیابی Bitlocker را از CMD دریافت کرد

چگونه می توان کلید بازیابی Bitlocker را از CMD دریافت کرد

مطمئن شوید که Command Prompt را با امتیازات مدیریت اجرا می کنید

توسط سریشی سیسودیا

Srishti Sisodia

Srishti Sisodia یک مهندس الکترونیک و نویسنده با اشتیاق به فناوری است. او تجربه گسترده ای در کاوش در آخرین پیشرفت های فناوری و به اشتراک گذاشتن بینش های خود از طریق اطلاعات… بیشتر بخوانید

  • برای دریافت کلید BitLocker Recovery از طریق Command Prompt، این دستور را اجرا کنید: ymanage-bde -protectors drive-letter: -get
  • به خواندن ادامه دهید تا همه روش ها را با جزئیات بیاموزید.

Get BitLocker Recovery Key from CMD

اگر نمی توانید رمز عبور BitLocker یک هارد دیسک رمزگذاری شده را به خاطر بسپارید، برای دسترسی به درایو به یک کلید بازیابی نیاز دارید.

در این راهنما، دستورالعمل‌های ساده‌ای را برای دریافت کلید بازیابی BitLocker از CMD به همراه روش‌های دیگر برای بازیابی آن بررسی می‌کنیم.

در این مقاله

چگونه می توانم کلید بازیابی BitLocker را از CMD دریافت کنم؟

1. کلید بازیابی BitLocker از Command Prompt

  1. کلید Windows را فشار دهید، cmd را در کادر جستجو تایپ کنید و روی اجرا به عنوان سرپرست کلیک کنید.CMD elevated -how to get bitlocker recovery key from cmd
  2. روی بله در درخواست UAC کلیک کنید.
  3. دستور زیر را کپی و جایگذاری کنید تا کلید بازیابی BitLocker را پس از جایگزینی C: با حرف درایو مورد نظرتان برای استفاده از آن دریافت کنید و Enter را فشار دهید: manage-bde -protectors ج: -getCMD RECOVERY KEY
  4. در مرحله بعد، جزئیات مربوط به شناسه TPM و گذرواژه عددی از 48 رقم را دریافت خواهید کرد. آنها را یادداشت کنید و پنجره CMD را ببندید.

2. کلید بازیابی را برای رایانه محلی (به زور) دریافت کنید

  1. Command Prompt را با حقوق سرپرست با استفاده از همان مراحل راه حل 1 باز کنید.
  2. برای بازیابی اجباری کلید BitLocker برای رایانه محلی خود، پس از جایگزینی BitLockerVolume با حرف درایور، دستور زیر را تایپ کنید و Enter را فشار دهید: manage -bde -forcecovery
  3. کلید را یادداشت کرده و پنجره CMD را ببندید.

3. کلید بازیابی را برای رایانه راه دور

دریافت کنید

  1. Command Prompt را با امتیازات سرپرست با استفاده از همان مراحل راه حل 1 باز کنید.
  2. پس از جایگزینی RemoteComputerName با نام رایانه و BitLockerVolume با حرف درایور، دستور زیر را کپی و جای‌گذاری کنید و Enter را فشار دهید:manage-bde. -ComputerName -forcecovery
  3. کلید بازیابی را یادداشت کنید و پنجره CMD را ببندید.

گاهی اوقات، حتی با یک کلید بازیابی صحیح، BitLocker نمی تواند قفل رایانه شما را باز کند اگر حقوق سرپرست خود را در رایانه از دست بدهید، ممکن است اتفاق بیفتد. برای کسب اطلاعات بیشتر، این راهنما را بخوانید.

روش های دیگری برای یافتن کلید بازیابی چیست؟

یک روش محبوب دیگر استفاده از کلید حساب مایکروسافت برای دریافت کلید BitLocker Recovery است. هر یک از رایانه های ثبت شده در آن. برای یادگیری دستورالعمل های گام به گام دقیق، پیشنهاد می کنیم این راهنما را بخوانید.

برای نتیجه‌گیری، اگر رایانه شما هنگام راه‌اندازی مجدد، کلید بازیابی BitLocker را درخواست می‌کند یا رمز عبور یا پین خود را فراموش کرده‌اید، برای بازیابی کلید و ورود به رایانه خود به تلفن یا رایانه دیگری و حساب مایکروسافت خود نیاز دارید.

با این حال، اگر فقط می‌خواهید کلید بازیابی را برای روزهای بارانی در دسترس داشته باشید یا آن را برای یک رایانه از راه دور تهیه کنید، ساده‌ترین راه استفاده از گزینه Command Prompt است.

در صورتی که رمزگذاری BitLocker را دوست ندارید و به دنبال راهی برای آن را برای همیشه غیرفعال کنید در ویندوز 11، ما یک راهنمای جداگانه برای شما داریم.

ما همچنین راهنمای دقیقی در مورد نحوه استفاده از داریم. قابلیت باز کردن قفل خودکار در BitLocker که به شما امکان می دهد کنترل فرآیند را حفظ کنید. آن را بخوانید تا در مورد آن بیشتر بدانید.

اگر به کمک نیاز دارید یا در حین دنبال کردن مراحل در جایی گیر کرده اید، در قسمت نظرات زیر سؤالات خود را مطرح کنید.

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا