آیا ماشین من اسقاط شده است؟

آیا ماشین من اسقاط شده است؟

شاید فکر نکنید که بررسی کنید آیا خودرویتان اسقاط شده است یا خیر. از این گذشته، اگر در مسیر ورودی شما قرار دارد، فرض می کنید که پاسخ منفی است. اما ممکن است همیشه اینطور نباشد…

نمی‌خواهید خودروی دست دومی را بخرید که مقصد آن محل اسقاط است – می‌تواند برای شما و سایر کاربران جاده خطر ایجاد کند. بنابراین، بررسی اینکه آیا خودرویی اسقاط شده است یا خیر، می تواند ایده خوبی باشد.

خودروهایی که در یک تصادف به شدت آسیب دیده اند ممکن است برای همیشه از جاده خارج شوند. با این حال، افراد بی‌وجدان ممکن است تلاش کنند تا تعمیرات نامطلوب انجام دهند و سعی کنند ماشین را بفروشند. مهم است که خودروی دست دومی که برای تعمیر ایمن بسیار آسیب دیده است به‌عنوان اسقاط ثبت شده، بنابراین خریدار آینده فریب خرید یک لاشه نازک مبدل نمی‌شود.

این راهنما نحوه بررسی اینکه آیا خودرویی اسقاط شده است، و همچنین نحوه اطمینان از اینکه مطمئن شوید خودروی شما در پایان عمرش اسقاط شده است، به شما آموزش می‌دهد.

وقتی یک وسیله نقلیه اسقاط شده است به چه معناست

وقتی در مورد وسیله نقلیه ای صحبت می کنیم که اسقاط شده است، منظور خودرویی است که بدون تعمیر آسیب دیده و از جاده خارج شده است. از طرف دیگر، از همین اصطلاح برای توصیف خودرویی استفاده می‌شود که در پایان عمر مفید خود از جاده خارج شده است.

اگر خودرویی اسقاط شده است، باید در DVLA ثبت شود.

خودروی اسقاط شده را با رد بیمه اشتباه نگیرید. اینها خودروهایی هستند که از نظر یک شرکت بیمه به صرفه تر از تعمیر نیستند، اما اگر کسی راضی به پرداخت هزینه کار باشد، می توان آنها را به یک استاندارد مطمئن تعمیر کرد.

حذف بیمه ارزش کمتری نسبت به خودرویی دارد که هرگز آسیب جدی ندیده است. برای اطلاع از ارزش خودروی خود، از ابزار ارزیابی Carwow استفاده کنید.

چگونه بررسی کنیم که آیا خودروی اسقاط شده است

ساده ترین راه برای بررسی اینکه آیا خودروی دست دوم اسقاط شده است، استفاده از سرویس بررسی آنلاین است. علاوه بر این که به شما می‌گوید آیا خودرو به‌عنوان اسقاط ثبت شده است، می‌توانید متوجه شوید که آیا خودرو دارای بودجه معوقه است یا به سرقت رفته است.

می‌توانید از طریق Carwow یک بررسی خودرو انجام دهید. ابتدایی‌ترین چک‌ها رایگان هستند، اما می‌توانید به بررسی سابقه کامل با قیمت‌هایی که از 3.99 پوند شروع می‌شود، ارتقا دهید.

این به شما می گوید که آیا خودرو توسط DVLA اسقاط شده است یا خیر. به این ترتیب متوجه خواهید شد که آیا قصد خرید خودرویی دارید که به طور غیرقانونی تعمیر شده است و نباید در جاده باشد. بررسی خودرو می تواند شما را از اشتباه گران قیمت و خطرناک نجات دهد.

بررسی ماشین carwow فقط به شما نمی‌گوید که آیا ماشین اسقاط شده است. همچنین نشان می دهد که آیا خودرو به سرقت رفته یا از حساب خارج شده است. چک نشان می‌دهد که آیا بدهی مالی معوقی وجود داشته باشد، و همچنین هرگونه اختلاف مسافت پیموده شده را نشان می‌دهد. همچنین می‌توانید بررسی کنید که VIN یا شماره شاسی با دفترچه گزارش V5C مطابقت دارد.

چک‌های خودروی ما با مشارکت MotorCheck ارائه می‌شوند و از هزاران منبع داده برای اطمینان از به‌روز بودن اطلاعات استفاده می‌کنند.

چگونه از کلاهبرداری اسقاط خودرو جلوگیری کنیم

کارگاه‌های اسقاط و معامله‌گران بی‌وجدان ممکن است خودروهای اسقاط‌شده را دوباره به جاده بازگردانند. آن‌ها آن‌ها را تا حدی تعمیر می‌کنند که از بیرون ایمن به نظر برسند و ممکن است در یک تست رانندگی کوتاه به نظر خوب رانندگی کنند. با این حال، آنها ایمن نخواهند بود، زیرا در زیر سطح خودرو عیوب خطرناکی خواهد داشت.

شما ممکن است در نقطه مقابل یک کلاهبرداری اسقاطی قرار بگیرید. اگر خودروی شما بدون تعمیر آسیب دیده است و خودرو را برای بازیافت اسقاط کرده اید، ممکن است فریب بخورید و فکر کنید وسیله نقلیه شما دور ریخته شده است. در واقع، دوباره در جاده قرار داده شده است.

شاید پولی را که شرکت اسقاط قول داده بودید دریافت نکنید. نگران‌کننده‌تر، ممکن است برای خودرویی که فکر می‌کردید بازیافت شده است جریمه سرعت و پارکینگ دریافت کنید.

بنابراین، چگونه از این کلاهبرداری‌های اسقاطی جلوگیری می‌کنید؟ هنگام خرید یک ماشین دست دوم، همیشه یک بررسی تاریخچه انجام دهید تا مطمئن شوید که ماشین اسقاط نشده است. اگر خودروی خود را اسقاط می‌کنید، حتماً از یک مرکز معتبر درمانی معتبر (ATF) استفاده کنید.

چگونه مطمئن شوید که خودروی شما اسقاط شده است

وقتی ماشین خود را برای قراضه می فروشید ، از ATF استفاده کنید. می توانید با وارد کردن کدپستی خود در قسمت مربوطه وب سایت gov.uk یکی را بیابید. وقتی ماشین دور ریخته می شود، باید به صورت آنلاین یا از طریق پست به DVLA اطلاع دهید. پس از انجام این کار، تأییدیه ای از DVLA دریافت خواهید کرد که خودرو به عنوان اسقاط علامت گذاری شده است.

شاید فکر کنید این پایان داستان است. با این حال، کار دیگری وجود دارد که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که ماشین از بین رفته است.

مرکز بازیافتی که خودروی شما را برده است، پس از له شدن خودرو، گواهی تخریب (COD) صادر می‌شود. در حالی که داشتن یک کپی از آن ضروری نیست، می‌توانید برای آرامش بیشتر از آن درخواست کنید.

سؤالات متداول بررسی ضایعات خودرو

برای اسقاط ماشینم به چه مدارکی نیاز دارم؟

شما فقط به دفترچه گزارش V5C خود هنگام اسقاط اتومبیل خود نیاز دارید. به این ترتیب به DVLA اطلاع می دهید که خودرو از بین رفته است.

از کجا می توانم یک ماشین را اسقاط کنم؟

شما باید اتومبیل خود را به یک مرکز درمانی مجاز (ATF) ببرید تا اتومبیل خود را از بین ببرید. این مشاغل باید مجوز برخورد با مواد خطرناک مانند باتری و روغن موتور را داشته باشند.

یک جستجوی آنلاین سریع باید نزدیکترین ATF شما را نشان دهد.

چه مدت طول می کشد تا یک خودرو به عنوان اسقاط ثبت شود؟

بعد از ارسال مدارک باید تأییدیه ای از DVLA دریافت کنید که ماشین شما به عنوان اسقاط ثبت شده است. اگر بعد از چهار هفته چیزی نشنیده‌اید، دوباره با آن‌ها تماس بگیرید تا بررسی کنید که از کار افتاده است.

آیا می توانم بررسی کنم که آیا یک خودرو به صورت رایگان اسقاط شده است؟

در حالی که می‌توانید جزئیات مشخصی درباره یک خودرو را به صورت رایگان در وب‌سایت gov.uk بررسی کنید، این به شما نمی‌گوید که آیا خودرو از بین رفته است یا خیر. از بسیاری از خدماتی که این اطلاعات را ارائه می دهند، هزینه ای دریافت می شود، اما برای آرامش بیشتر، ارزش هر پنی را دارد.

اگر خودرویی را که به عنوان اسقاط ثبت شده خریداری کنم، چه کاری باید انجام دهم؟

این ممکن است یک سردرد واقعی باشد، بنابراین ارزش دارد قبل از خرید یک ماشین دست دوم این موارد را بررسی کنید. اگر به اندازه کافی بدشانس هستید که خودرویی را خریداری کنید که به عنوان اسقاط ثبت شده است، اولین محل تماس شما فروشنده یا شخصی است که آن را از او خریده اید.

شما نمی‌توانید وسیله نقلیه‌ای را که اسقاط شده است بیمه کنید، زیرا دیگر در پایگاه داده DVLA وجود ندارد. اگر در نهایت چنین خودرویی را بخرید، ممکن است به ضرر کلی تمام شود.

به دنبال فروش ماشین خود با قیمت عالی هستید؟ اکنون می توانید این کار را از طریق carwow انجام دهید. فقط کمی در مورد ماشین خود به ما بگویید، چند عکس آپلود کنید و تمام. فقط بنشینید و استراحت کنید زیرا فروشندگان مورد اعتماد ما با بهترین پیشنهادات خود بازمی گردند.

خروج از نسخه موبایل