خودرو

چراغ های مه شکن چیست و چه زمانی باید از آنها استفاده کرد؟

چراغ های مه شکن چیست و چه زمانی باید از آنها استفاده کرد؟

سرنخ در نام است – چراغ‌های مه شکن برای کمک به دید در مه طراحی شده‌اند. این خیلی واضح است، اما هنوز در مورد زمان و نحوه استفاده از آنها سردرگمی وجود دارد.
علاوه بر مه شکن، چراغ های مه شکن برای کمک به راننده در چندین شرایط دید کم که چراغ های سر و عقب استاندارد نیستند وجود دارد. به اندازه کافی قدرتمند است که شما را دیده و ایمن نگه دارد.
ما همه چیزهایی را که در مورد چراغ های مه شکن نیاز دارید، از زمان و نحوه استفاده از آنها گرفته تا قوانین تنظیم کننده استفاده و قرارگیری آنها، بررسی خواهیم کرد.

چک لیست چراغ مه شکن

  • حداقل یک چراغ مه شکن عقب طبق قانون باید نصب شده باشد
  • چراغ های مه شکن جلو اختیاری هستند
  • چراغ مه شکن فقط باید در دید نامناسب استفاده شود
  • وقتی هوا صاف است نباید از چراغ های مه شکن استفاده کنید

چراغ های مه شکن چه کار می کنند؟

چراغ‌های مه شکن برای کمک به دید زمانی طراحی شده‌اند که شرایط بد آب و هوایی توانایی شما را برای دیدن جاده پیش رو کاهش می‌دهد. چراغ‌های مه شکن جلو می‌توانند غبار، مه، باران یا حتی گرد و غبار را از بین ببرند زیرا در پایین‌تر از چراغ‌های جلو در جلوی خودرو نصب می‌شوند.

چراغ‌های مه شکن عقب از لامپ‌های بسیار روشن برای عبور از مه و مه استفاده می‌کنند تا سایر کاربران جاده را از حضور شما آگاه کنند.

چراغ های مه شکن روی یک ماشین کجا هستند؟

چراغ‌های مه شکن جلو معمولاً در پایین، زیر چراغ‌های جلو نصب می‌شوند. . آنها جاده را مستقیماً جلوی وسیله نقلیه روشن می کنند. داشتن چراغ های مه شکن جلو یک الزام قانونی نیست و بسیاری از سازندگان آنها را در مدل های پایه خود ارائه نمی دهند و آنها را برای تریم های بالاتر رزرو می کنند.

da86d8b1d8a7d8ba d987d8a7db8c d985d987 d8b4daa9d986 da86db8cd8b3d8aa d988 da86d987 d8b2d985d8a7d986db8c d8a8d8a7db8cd8af d8a7d8b2 d8a2 666cd3e56df1b
چراغ های مه شکن جلو تمایل دارند زیر هر چراغ جلو قرار بگیرند

چراغ‌های مه شکن عقب در دسته چراغ‌های عقب ادغام شده‌اند و مستقیماً به عقب می‌تابند، وظیفه آن‌ها هشدار دادن به خودروی پشت سر شما از حضور شما در هنگام دید ضعیف است. داشتن حداقل یک چراغ مه شکن عقب یک الزام قانونی در بریتانیا است و باید در قسمت مرکزی یا آفساید عقب خودرو نصب شود.

چراغ های روز (DRL) یک الزام قانونی در با این حال، از سال 2011 در بریتانیا، این چراغ‌ها مانند چراغ‌های مه شکن نیستند و به دید در شرایط آب و هوایی نامساعد کمک نمی‌کنند. آنها همیشه روشن هستند و به این منظور طراحی شده اند که خودروی شما را به جای ارائه نور اضافی بیشتر نمایان کنند.

نمادهای چراغ مه چیست؟

خودروها از نمادهای استاندارد برای چراغ های مه شکن جلو و عقب استفاده می کنند. آنها را روی کلیدهای چراغ خواهید دید و وقتی چراغ ها روشن هستند روی داشبورد روشن می شوند. در برخی خودروهای مدرن مانند تسلاس، نمادها به جای نمایشگر جلوی راننده یا سوئیچ‌های فیزیکی، روی صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی ظاهر می‌شوند و ممکن است برای دسترسی به آن‌ها نیاز به مرور چند منوی روی صفحه داشته باشید.

نماد چراغ مه شکن جلو

نماد چراغ مه شکن جلو چراغی را نشان می دهد که به سمت چپ اشاره می کند. در جلوی لامپ یک خط مواج با خطوط مورب بر روی آن وجود دارد که نشان دهنده نور لامپ است.

da86d8b1d8a7d8ba d987d8a7db8c d985d987 d8b4daa9d986 da86db8cd8b3d8aa d988 da86d987 d8b2d985d8a7d986db8c d8a8d8a7db8cd8af d8a7d8b2 d8a2 666cd3e7b99e0
نماد چراغ مه شکن جلویی به سمت راست و قسمت عقب به سمت چپ اشاره می کند

نماد چراغ مه شکن عقب

نماد چراغ مه شکن عقب به سمت راست اشاره می کند. همچنین دارای یک خط موج دار برای نشان دادن مه با خطوط مستقیم مورب که از میان آن عبور می کنند.

زمان استفاده از چراغ های مه شکن

چراغ های مه شکن زمانی مفید هستند که دید شما کاهش می یابد، مانند زمانی که برف می بارد یا وجود دارد مه غلیظ یا غباری که جاده پیش رو را پوشانده است. آنها همچنین می توانند در صورت وجود اسپری شدید در بزرگراه کمک کنند.

استفاده از نور بالا در این شرایط واقعاً می‌تواند دید شما را کاهش دهد زیرا نور روشن از مه یا مه منعکس می‌شود و دیدن جلو را حتی سخت‌تر می‌کند.

کد بزرگراه بیان می کند که نباید از چراغ های مه شکن جلو یا عقب استفاده کنید مگر اینکه دید به طور جدی کاهش یابد. استفاده از این اصطلاح به این معنی است که این یک الزام است و نه یک توصیه.

این به این دلیل است که استفاده نادرست از چراغ های مه شکن می تواند کاربران جاده را خیره کند، در حالی که چراغ های مه شکن عقب می توانند چراغ های ترمز شما را مبهم کنند. قاعده کلی این است که فقط زمانی باید از آنها استفاده کنید که بیش از 100 متر جلوتر را نبینید. کد بزرگراه همچنین بیان می‌کند که هنگام بهبود دید، باید چراغ‌های مه شکن جلو و عقب را خاموش کنید.

چراغ‌های مه شکن جلو می‌توانند به شما کمک کنند تا زمانی که دید ضعیف است، جاده‌های پیش رو را ببینید. به همان اندازه مهم، آنها ترافیکی را که به سمت دیگر می آیند برای شناسایی شما آسان تر می کنند. همین امر در مورد وسایل نقلیه ای که منتظرند از یک تقاطع جلوتر خارج شوند نیز صدق می کند. آنها به شما کمک می کنند تا ببینید و دیده شوید.

چراغ‌های مه شکن عقب همیشه باید هر زمان که دید ضعیف است روشن شوند، این چراغ‌ها وجود دارند تا سایر کاربران جاده را از حضور شما آگاه کنند.

چگونه چراغ مه شکن خود را روشن کنم؟

بسته به برند و مدل خودروی شما، راه‌های مختلفی برای روشن کردن چراغ‌های مه شکن وجود دارد. یک دکمه جداگانه روی داشبورد یا یک عملکرد روی ساقه نشانگر شما وجود خواهد داشت که به شما امکان می دهد چراغ های مه شکن را کنترل کنید.

برخی از خودروها دارای یک دستگیره چرخشی روی داشبورد هستند که می‌توان آن را کشید یا فشار داد تا چراغ‌های مه شکن فعال شود، برخی دیگر دکمه‌هایی در کنار این دستگیره دارند که همین کار را انجام می‌دهند.

da86d8b1d8a7d8ba d987d8a7db8c d985d987 d8b4daa9d986 da86db8cd8b3d8aa d988 da86d987 d8b2d985d8a7d986db8c d8a8d8a7db8cd8af d8a7d8b2 d8a2 666cd3ea09e06
برخی خودروها دارای چرخشی می دانم که برای روشن کردن چراغ های مه شکن می توان آن را کشید

برخی از خودروهای مدرن با فناوری پیشرفته دکمه های فیزیکی بسیار کمی دارند و تقریباً همه عملکردها از طریق صفحه لمسی کنترل می شوند. در این مدل‌ها، نحوه روشن کردن چراغ‌های مه شکن کمتر مشخص است. احتمالاً باید یک یا دو منو را روی صفحه لمسی مرور کنید.

مطمئن شوید که می‌دانید چگونه چراغ‌های مه شکن را روشن کنید، بنابراین نیازی به سرکشی اولین بار نباشد. شما با دید ضعیف ماشین را رانندگی می کنید.

چگونه بفهمم چراغ مه شکن من روشن است؟

بیشتر خودروها دارای نمادی هستند که روی داشبورد یا نمایشگر راننده روشن می‌شود تا نشان دهد چراغ‌های مه شکن روشن هستند – درست مانند چراغ‌های جلو.

نماد چراغ‌های مه شکن جلو (در صورت نصب) یک چراغ بیضی شکل با سه خط مورب است که با یک خط عمودی مواج در سمت چپ آن قطع شده است.

نماد چراغ‌های مه شکن عقب یک چراغ بیضی شکل با سه خط افقی است که توسط یک خط عمودی مواج در سمت راست آن به دو نیم شده است.

بسیاری از خودروهای مدرن دارای چراغ‌های جلوی خودکار هستند که بدون نیاز به انجام کاری راننده روشن و خاموش می‌شوند. این موضوع در مورد چراغ‌های مه شکن صدق نمی‌کند – این به راننده بستگی دارد که تصمیم بگیرد که آیا به آنها نیاز است یا نه.

چه زمانی باید چراغ های مه شکن خود را خاموش کنم؟

کد بزرگراه بیان می‌کند که رانندگان باید هنگام بهبود دید، چراغ‌های مه شکن را خاموش کنند. روشن گذاشتن چراغ های جلو ممکن است رانندگان دیگر را خیره کند، در حالی که چراغ مه شکن عقب (یا چراغ ها) می تواند چراغ های ترمز را مبهم کند. هنگام پارک کردن خودرو، چراغ مه شکن جلو و عقب نباید روشن بماند. ممکن است به دلیل استفاده نادرست از چراغ های مه شکن خود جریمه شوید.

سؤالات متداول چراغ مه شکن

آیا همه خودروها چراغ مه شکن دارند؟

بله، این یک الزام قانونی در بریتانیا است. هر خودرویی حداقل یک چراغ مه شکن عقب دارد که در قسمت مرکزی یا عقب خودرو نصب شده باشد. چراغ های مه شکن جلو نیازی به نصب ندارند. خودروسازان ممکن است آن‌ها را در مدل‌های با مشخصات بالاتر بگنجانند، یا ممکن است به‌صورت اختیاری در دسترس باشند. به طور کلی، آنها در قسمت جلویی خودرو و زیر چراغ‌های جلو نصب می‌شوند.

چه زمانی از چراغ های مه شکن عقب استفاده کنیم؟

وقتی دید نامناسب است، از چراغ‌های مه شکن عقب استفاده کنید. چقدر بد است؟ کد بزرگراه توصیه می کند که فقط زمانی از چراغ های مه شکن عقب استفاده کنید که دید به زیر 100 متر می رسد.

چرا وسایل نقلیه دارای چراغ مه شکن عقب هستند؟

چون در مه بسیار غلیظ، دیدن چراغ‌های عقب استاندارد خودرو دشوار است. چراغ های مه شکن برای از بین بردن تاریکی روشن تر هستند. به این ترتیب هر ماشین یا وسیله‌ای که از پشت به ماشین شما نزدیک شود، شما را به موقع تشخیص می‌دهد.

هنگامی که دید نامناسب است، چراغ‌های مه شکن عقب به سایر وسایل نقلیه کمک می‌کنند تا زودتر از آنچه در غیر این صورت متوجه خودروی شما می‌شوند، متوجه شوند. این چراغ‌ها ایمنی را هنگام رانندگی در دید ضعیف بهبود می‌بخشند.

چرا روشن گذاشتن چراغ مه شکن خطرناک است؟

چراغ های مه شکن بسیار روشن هستند، وقتی دید خوب است، می توانند سایر کاربران جاده را خیره کنند. برخی از رانندگان در باران یا مه نور چراغ های مه شکن را روشن می کنند. این تابش خیره کننده ایجاد می کند و می تواند حواس سایر رانندگان را پرت کند.

در شب در دید واضح، چراغ‌های مه شکن به قدری روشن هستند که دید در شب رانندگان دیگر را مختل می‌کنند و دید را بدتر می‌کنند، نه بهتر.

چراغ‌های مه شکن روشن عقب نیز می‌توانند دید واضح چراغ‌های ترمز را برای سایر کاربران جاده سخت‌تر کنند و خطر برخورد را افزایش دهند. چراغ های مه شکن را برای زمانی که دید به زیر 100 متر کاهش می یابد، ذخیره کنید.

آیا می توانم به خاطر روشن بودن چراغ های مه شکن جریمه شوم؟

بله. مقررات روشنایی وسایل نقلیه جاده ای 1989 استفاده از چراغ های مه شکن را زمانی که دید کاهش نمی یابد یا زمانی که وسیله نقلیه پارک شده است ممنوع می کند. بنابراین، اگر از آنها در مواقعی که به آنها نیاز نیست استفاده کنید، جریمه نقدی خواهید داشت.

به‌دنبال راهی آسان برای تغییر خودرو هستید؟ سپس Carwow جایی برای رفتن است. می‌توانید ماشین قدیمی‌تان را با قیمتی عالی بفروشید و بهترین معاملات را با نو دریافت کنید. . همه از طریق شبکه فروشندگان مورد اعتماد ما و همه از آسایش خانه شما. برای شروع امروز روی دکمه زیر ضربه بزنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا