خودرو

بررسی سیتروئن e-C3 2024

بررسی سیتروئن e-C3 2024

d8a8d8b1d8b1d8b3db8c d8b3db8cd8aad8b1d988d8a6d986 e c3 2024 665a28967694a

چه خوب است

  • واقعا راحت
  • عملکرد عالی
  • یکی از ارزان‌ترین خودروهای الکتریکی که می‌توانید بخرید

چیزی که خیلی خوب نیست

  • برد زیر 200 مایل
  • شکل بد بوت
  • هیچ پمپ حرارتی در زمستان بازدهی ندارد

Wowscore: 9/10

آیا سیتروئن e-C3 ماشین خوبی است؟

سیتروئن C3 جدید، جانوری بسیار متفاوت از است. سلف آن. جایی که ماشین قدیمی یک هچ بک کوچک معمولی بود، مدل جدید SUV. این خودرو بر اساس پلتفرم جدیدی ساخته شده است که ساخت آن ارزان‌تر از خودروی قدیمی است و در نتیجه سیتروئن می‌تواند سیتروئن e-C3 تمام الکتریکی را با قیمتی تقریباً مشابه با خودروهای بنزینی با اندازه‌ی مشابه سایر سازندگان ارائه دهد. /p>

این مانند تعطیلات در کرواسی است – حداقل روی کاغذ، به نظر می رسد که شما برای پول خود چیزهای زیادی دریافت می کنید. اما آیا این بدان معناست که حتی از راه دور مطلوب است – یا فقط ارزان و بد است؟ این چیزی است که ما اینجا هستیم تا بفهمیم.

با قیمت‌های این e-C3 الکتریکی که از کمتر از 22000 پوند شروع می‌شود، یافتن گزینه‌های جایگزین دشوار است. چند هزار پوند زیر ارزان‌ترین نمونه‌های ماشین‌های برقی «مناسب» مانند Vauxhall Corsa Electric و BYD Dolphin، اما هنوز بیشتر است گران‌تر از خودروهای شهری خالص مانند Citroen Ami یا Dacia Spring EV. این یک قیمت واقعا هیجان انگیز است که می تواند موتور الکتریکی را برای گروه جدیدی از رانندگان در دسترس قرار دهد.

از سیتروئن C3 که جایگزین شده چند سانتی متر بلندتر و کمی پهن تر است. اما با 10 سانتی‌متر بلندتر، شکل ظاهری آن بیشتر شبیه اس‌اس‌و‌وی‌های کوچک است، مانند VW T-Cross. این بدان معناست که شما فضای پای مناسبی برای چهار سرنشین شش فوتی و کیف فضای سر در داخل، به‌علاوه یک صندوق بار 310 لیتری بزرگ‌تر از آنچه در واکسهال کورسا پیدا می‌کنید، دارید. .

در همین حال، فضای داخلی به وضوح با قیمتی ساخته شده است، اما آن را با انتخاب های هوشمندانه مواد به خوبی پنهان می کند. یک نوار پارچه‌ای بزرگ در سراسر داشبورد چیزی را می‌پوشاند که در غیر این صورت پلاستیک سخت و نامطلوب می‌شد، و فرمان و تابلوی برق (چه مقدار کمی وجود دارد) در واقع در لمس بسیار زیبا احساس می‌شود.

d8a8d8b1d8b1d8b3db8c d8b3db8cd8aad8b1d988d8a6d986 e c3 2024 665a289909f0a

سیتروئن e-C3 برد الکتریکی، باتری و داده های شارژ

برد: 199 مایل (WLTP)
کارایی: 4.5 مایل/کیلووات ساعت
اندازه باتری: 44 کیلووات ساعت< br/>حداکثر سرعت شارژ: 100 کیلووات
زمان شارژ AC: 0-100٪ در 6 ساعت (7.4 کیلووات)
زمان شارژ DC: 20-80٪ در 26 دقیقه (100 کیلووات)
موقعیت درگاه شارژ: سمت چپ عقب
خروجی های قدرت: 113 اسب بخار

یک صفحه نمایش اطلاعات راننده واقعاً ساده در بالای فرمان دریافت می‌کنید که فقط اطلاعات سرعت، برد و کارایی شما را نشان می‌دهد – بدون لمس‌های فانتزی اضافی مانند جهت‌های ناوبری ماهواره‌ای یا آثار هنری آلبوم. برای این کار، باید به سیستم اطلاعات سرگرمی 10.3 اینچی روی بیاورید، که در مقایسه با تنظیماتی که در دیگر سیتروئن ها خواهید یافت، بسیار ساده به نظر می رسد، اما به اندازه کافی خوب کار می کند. همیشه می‌توانید با Apple CarPlay و Android Auto، و حتی یک پد شارژ بی سیم تلفن هوشمند در مدل های برتر.

هر مدلی را که انتخاب کنید، همان ترکیبی از یک موتور الکتریکی 113 اسب بخاری و یک بسته باتری 44 کیلووات ساعتی را دریافت خواهید کرد. این اعداد متوسطی هستند، اما با هم ترکیب می‌شوند تا عملکرد کاملاً مناسبی را حتی در یک کروز بزرگراهی و برد رسمی تا 199 مایل ارائه دهند.

e-C3 همچنین واقعاً برای راحتی تنظیم شده است، که تغییر خوبی نسبت به همه آن شاسی‌بلندهای اسپرت مصنوعی است. اگرچه در پیچ‌ها خم می‌شود، اما سود آن سیستم تعلیق است که به راحتی دست‌اندازها و چاله‌ها را خیس می‌کند، به‌علاوه صندلی‌های واقعاً راحت که لبه‌های سطح جاده‌های ضعیف را از بین می‌برند.

به نظر شما جالب است؟ بهترین معاملات سیتروئن e-C3 ما را در اینجا بررسی کنید، یا بقیه معاملات سیتروئن ما را در اینجا جستجو کنید. همچنین می‌توانید قیمت‌های عالی برای مدل‌های کارکرده سیتروئن را در اینجا بیابید، و به یاد داشته باشید که Carwow حتی می‌تواند به شما در فروش خودروی قدیمی‌تان در زمان مناسب کمک کند.

سیتروئن e-C3 چقدر است؟

سیتروئن e-C3 برای یک خودروی الکتریکی در سال 2024 تقریباً به طرز تکان دهنده ای ارزان است. قیمت مدل پلاس از کمتر از 22000 پوند شروع می شود که چندین هزار پوند ارزان تر از مقرون به صرفه ترین Vauxhall Corsa Electric یا BYD Dolphin.

تریم پلاس با تمام لوازم ضروری از جمله صفحه نمایش لمسی 10.3 اینچی، تهویه مطبوع، قفل از راه دور، آینه‌کاری گوشی هوشمند و همه کیت ایمنی ضروری ارائه می‌شود. تریم بالاتر Max، که 1700 پوند اضافی هزینه دارد، به کنترل تهویه هوا، شیشه‌های عقب رنگی، صندلی‌ها و فرمان گرم‌کن و خدمات اتصال اضافی اضافه می‌کند که به نظر می‌رسد ارتقاء معقولی است.

عملکرد و راحتی رانندگی

d8a8d8b1d8b1d8b3db8c d8b3db8cd8aad8b1d988d8a6d986 e c3 2024 665a289bbf159

سیتروئن e-C3 سیستم تعلیق نرمی دارد که کاملاً برای جاده‌های وحشتناک بریتانیا مناسب است – فقط انتظار نداشته باشید که احساس یک خودروی اسپورت را داشته باشید. در گوشه ها

در شهر

راندن e-C3 در شهر کار دشواری است. البته، شما از تمام مزایای معمول یک پیشرانه الکتریکی بهره مند می شوید – شتاب سریع و بدون تغییر دنده که باعث پیشرفت بسیار نرم و بی صدا می شود. اگرچه موتور الکتریکی قوی‌ترین موتور نیست، اما هنوز برای رانندگی در شهر کافی است و هرگز احساس نمی‌کنید که انرژی ندارید.

در مقایسه با خودروهایی مانند Vauxhall Corsa Electric، که کاملاً محکم هستند، e-C3 دارای سیستم تعلیق بسیار نرم با اجزای هیدرولیک هوشمندانه است که سیتروئن آن را “Advanced Comfort” می نامد. معمولاً این یک ترفند است، اما در این مورد برای جاده‌های قلاب‌دار، چاله‌ها و سرعت‌گیرهایی که شبکه بزرگراه‌های بریتانیا را پر از آب می‌کنند، مناسب است. متوجه خواهید شد که برجستگی هایی که واقعاً در کورسا الکتریک احساس می کنید در e-C3 برطرف شده است.

با قرار گرفتن در ارتفاع بسیار بالا، دید خوبی در مقایسه با اکثر خودروهای با این اندازه دارید، اگرچه یک نقطه کور بزرگ روی شانه شما وجود دارد. با این حال، سنسورهای استاندارد عقب و دوربین در مدل‌های Max به این معنی است که هنوز هم برای پارک e-C3 کار دشواری است، که به کمک یک دایره چرخشی تنگ و کنترل‌های واقعاً سبک کمک می‌کند.

e-C3 مقدار معقولی از ترمز احیا کننده دارد، اگرچه این یک راه اندازی کامل با یک پدال نیست. به‌عنوان پیش‌فرض نیز روشن است – برای تغییر رنگ کمتر، باید دکمه «C» (برای «آرامش») را توسط انتخابگر دنده فشار دهید، در این صورت کمی لحیم کاری بیشتری خواهید داشت.

در بزرگراه

حداکثر سرعت e-C3 فقط به 84 مایل در ساعت محدود شده است، بنابراین شاید بهترین همراه برای تعطیلات اتوبان در آلمان نباشد. با این حال، تا 70 مایل در ساعت، قدرت کافی دارد – شتاب آن کم می‌شود، اما بیشتر از یک هاچ‌بک بنزینی با این قیمت نیست. صدای باد و جاده نیز به‌طور شگفت‌آوری، حتی با حداکثر سرعت، کنترل می‌شود.

سیستم تعلیق نرم و سیلوئت بلند به این معنی است که e-C3 نسبت به بادهای متقاطع کمی حساس تر است، و فرمان سبک می تواند در هنگام حرکت سریع کمی لرزش داشته باشد. همچنین تمایل بیشتری به لرزش در سطوح ناهموار با سرعت بالا دارد.

اما همه اینها ویژگی‌های کاملاً قابل قبولی در خودرویی به این ارزانی هستند – اگر چیزی در این قیمت می‌خواهید که همراهی آرامش‌بخش در بزرگراه باشد، بهتر است یک هاچ بک بنزینی مانند فولکس واگن پولو.

در جاده ای پرپیچ و خم

فرمان دقیق و چسبندگی شگفت‌انگیز به این معنی است که e-C3 در پیچ‌ها خود را خجالت نمی‌کشد – این خیلی سرگرم‌کننده نیست. فرمان بازخورد بسیار کمی دارد و احساس بی‌جانی می‌کند، هرچند می‌توان با دیدن میزان خمیدگی آن در پیچ‌ها، کمی سرگرمی داشت. جواب خیلی زیاد است!

کورسا الکتریک یا بی‌ای‌دی دلفین در پیچ‌ها ترکیب بیشتری دارند، اما هیچکدام خیلی سرگرم‌کننده‌تر نیستند – اگر یک ماشین الکتریکی می‌خواهید که رانندگی کنید، به چیزی بزرگ‌تر مانند MG4 نیاز دارید.

فضا و کاربردی

d8a8d8b1d8b1d8b3db8c d8b3db8cd8aad8b1d988d8a6d986 e c3 2024 665a289e5eabb

فضای زیادی برای یک ماشین کوچک، فقط انتظار نداشته باشید که راه حل های هوشمندانه زیادی برای ذخیره سازی پیدا کنید

e-C3 از فضایی که دارد به خوبی استفاده می کند. برای راننده و سرنشین جلو، تنظیمات زیادی وجود دارد – اگرچه مسافر هیچ گونه تنظیم ارتفاع صندلی را دریافت نمی کند، بنابراین احساس می کند که کاملاً بلند نشسته اید. اگر به یک طرف ترازوی هاسکی/مطمئن خم شوید، کابین کمی باریک به نظر می‌رسد، اما از هر خودرویی در این سطح قیمت تنگ‌تر نیست.

ذخیره سازی در جلو نیز بد نیست. سطل های درب اندازه مناسبی دارند و جعبه دستکش نیز معقول است. چیزی که شبیه یک قفسه در بالای داشبورد است، در واقع جایی است که کیسه هوای سرنشین بیرون می‌آید، بنابراین بهتر است وسایل را در اینجا قرار ندهید.

فضا در صندلی‌های عقب

d8a8d8b1d8b1d8b3db8c d8b3db8cd8aad8b1d988d8a6d986 e c3 2024 665a28a12176b

فضا برای سرنشینان عقب مناسب است، و کمی بهتر از هاچ‌بک‌های معمولی با این اندازه است، زیرا ارتفاع اضافی e-C3 به معنای فضای زیاد برای سر و وضعیت صندلی عمودی‌تر است. منظره خوبی نیز به بیرون وجود دارد – همیشه مشخص نیست، اگرچه پنجره‌ها کاملاً پایین نمی‌آیند.

جای پا و عرض کابین کمی تنگ‌تر است – یک فرد بالغ شش فوتی می‌تواند تقریباً پشت راننده‌ای با اندازه مشابه بنشیند، اما هر قد بلندتر احساس تنگی می‌کند. در همین حال، احتمالاً نمی خواهید از صندلی وسط استفاده کنید، مگر اینکه سه مسافر بسیار باریک داشته باشید.

فضای بوت

d8a8d8b1d8b1d8b3db8c d8b3db8cd8aad8b1d988d8a6d986 e c3 2024 665a28a3be47d

e-C3 صندوق عقب 310 لیتری دارد. که بین 267 لیتری Vauxhall Corsa Electric و BYD Dolphin’s 345 قرار می گیرد – اندازه خوبی دارد و از نظر پیشرانه الکتریکی به خطر نمی افتد.

این یک فضای کاملا عمیق است، و لبه قابل توجهی برای قلاب کردن وسایل وجود دارد. این همچنین به این معنی است که وقتی صندلی‌های عقب را تا می‌کنید (آن‌ها برای انعطاف‌پذیری 60:40 تقسیم می‌شوند) کف کاملاً صافی نخواهید داشت. هیچ چیز زیبایی نیز وجود ندارد – فرش چکمه به نظر می رسد که داخل آن پرت می شود، هیچ راه حل هوشمندانه ای برای ذخیره سازی زیر زمین یا جداسازی بار وجود ندارد، تنها با یک قلاب کیف.

سبک داخلی، اطلاعات سرگرمی و لوازم جانبی

d8a8d8b1d8b1d8b3db8c d8b3db8cd8aad8b1d988d8a6d986 e c3 2024 665a28a6b827d

برای یک ماشین ارزان در داخل احساس خوبی دارد، اگرچه می‌توانید نقاطی را که گوشه‌ها بریده شده‌اند پیدا کنید< /p>

سیتروئن e-C3 کابینی زیبا دارد که فوراً به ریشه های بودجه اش خیانت نمی کند. به‌جای اینکه دریایی بی‌امان از پلاستیک سیاه باشد، چند انتخاب مواد خوب وجود دارد – صندلی‌های رنگ روشن، پلاستیک‌های مختلف به کار رفته در کارت‌های درب، و پارچه‌ای از وسط داشبورد. همه اینها به ارتقای محیط و ایجاد حسی چند پله بالاتر از زیرزمین ارزان کمک می کند.

البته می‌توانید مناطقی را پیدا کنید که ارزان هستند. همه پلاستیک‌ها به جای لمس نرم، سفت و سخت هستند، و مطمئناً وقتی قطعات خاصی را بهم می‌زنید و بیرون می‌آورید، خش و خمش ایجاد می‌شود.

هر چند از نظر فنی کاملاً به روز به نظر می رسد. صفحه نمایش لمسی 10.3 اینچی e-C3 روشن، شفاف و پاسخگو است – رابط کاربری ساده‌تری نسبت به خودروهای بزرگ‌تر سیتروئن است، اما این هیچ استرسی نیست زیرا همه عملکردها هنوز وجود دارند. همچنین با Apple CarPlay و Android Auto بی‌سیم همراه است. حداکثر تریم پد شارژ بی سیم را به همراه دارد – برخی از گزینه های جایگزین e-C3 حتی آن را به عنوان یک گزینه ارائه نمی کنند.

شما همچنین یک پانل کامل از کنترل‌های تهویه مطبوع دریافت می‌کنید، که وقتی بسیاری از تولیدکنندگان خودرو این کنترل‌های ضروری را در یک صفحه لمسی پنهان می‌کنند، مایه آرامش است. با این حال، شرمنده است که شما یک دکمه تنظیم صدا نیز دریافت نمی کنید.

به‌جای یک خوشه گیج معمولی، یک نوار با تنظیم بالا درست زیر پایه شیشه جلو دریافت می‌کنید – این مانند یک خانه بین گیج‌های معمولی و یک صفحه نمایش بالاست. خواندن آن بسیار آسان است، اما حیف است که نتوانید موارد اضافی مفیدی مانند دستورالعمل‌های پیمایش را نشان دهید.

محدوده برق، شارژ و مالیات

d8a8d8b1d8b1d8b3db8c d8b3db8cd8aad8b1d988d8a6d986 e c3 2024 665a28aa6cb25

سیتروئن e-C3 حداکثر برد 199 مایل را نشان می دهد. در طول رانندگی آزمایشی خود، ما از 50 درصد شارژ باتری پس از حدود 85 مایل استفاده کردیم – که نشان دهنده برد حدود 170 مایل است که با توجه به اندازه کوچک باتری خوب است. ما مشتاقانه منتظر آزمایش آن در بریتانیا و در ترکیبی از جاده ها هستیم تا ببینیم e-C3 واقعاً چه توانایی هایی دارد.

شایان ذکر است که سیتروئن هیچ نسخه ای از e-C3 را به پمپ حرارتی مجهز نمی کند. این بدان معنی است که در شرایط سردتر، دامنه احتمالاً ضربه بزرگی خواهد خورد. زمانی که یک e-C3 را در بریتانیا برای امتحان گرفتیم، خودمان این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

حداکثر سرعت شارژ تنها 100 کیلووات است، اما با باتری نسبتا کوچک 44 کیلووات ساعتی e-C3 که سختی زیادی ندارد. سیتروئن ادعا می‌کند که می‌توانید تنها در ۲۶ دقیقه از یک شارژر عمومی بین ۲۰ تا ۸۰ درصد شارژ کنید. با شارژ کردن در خانه، مدت زمان حدوداً شش ساعت را از یک جعبه دیواری معمولی 7.4 کیلوواتی خواهید دید. به عنوان یک گزینه، می‌توانید e-C3 را با شارژ 11 کیلوواتی ارتقا دهید، که زمان را به حدود چهار ساعت کاهش می‌دهد.

در مورد مالیات، به عنوان یک خودروی الکتریکی، e-C3 تا سال 2025 هیچ گونه مالیات جاده ای پرداخت نمی کند و در پایین ترین گروه مالیات بر خودروهای شرکتی است.

ایمنی و امنیت

e-C3 هنوز توسط Euro NCAP آزمایش نشده است . مدل بازار هند تحت تست تصادف قرار گرفته و امتیاز ضعیفی کسب کرده است، اما مدل اروپایی تقویت شده است و تجهیزات ایمنی بسیار بیشتری دارد. پلتفرم با هزینه ساخته شده است، بنابراین ما لزوماً انتظار امتیاز کامل پنج ستاره را نداریم.

همه C3 ها کروز کنترل، کمک های حفظ بین خطوط، ترمز اضطراری خودکار، هشدارهای محدودیت سرعت را دریافت می کنند – به عبارت دیگر فهرست معمول تجهیزات ایمنی. خودروی آزمایشی ما همه این موارد را غیرفعال کرد، بنابراین نمی‌توانیم به شما بگوییم که در عمل چقدر آزاردهنده هستند، اگرچه دیدن دکمه‌های میانبر سریع در کنار فرمان برای خاموش کردن آنها خوب است.

قابلیت اطمینان و مشکلات

d8a8d8b1d8b1d8b3db8c d8b3db8cd8aad8b1d988d8a6d986 e c3 2024 665a28acb86cb

شهرت سیتروئن برای قابلیت اطمینان از نظر تاریخی بالاترین میزان نیست، اما این روزها بسیار خوب عمل می‌کند – C4 و e-C4 در بررسی رضایت مالک راننده Power Power 2023. e-C3 از پلت فرمی استفاده می‌کند که برای بازارهای در حال توسعه طراحی شده است، که نشان‌دهنده درجه‌ای از استحکام است، و پیشرانه الکتریکی آن قطعات متحرک بسیار کمی دارد که می‌تواند اشتباه کند.

گارانتی سه ساله و نامحدود مسافت پیموده شده باعث آرامش خاطر می‌شود، اما اگر سیتروئن در ارائه پوشش طولانی‌تر راه سایر سازندگان مقرون‌به‌صرفه مانند کیا یا MG را انتخاب کند، خوب است.

سؤالات متداول

آیا خودروهای سیتروئن C3 قابل اعتماد هستند؟

ما نمی‌گفتیم آخرین C3 نمونه‌ای از قابلیت اطمینان بود، اما نشانه‌ها برای این مدل جدید خوب هستند. این نه تنها یک پلتفرم جدید با یک راه اندازی موتور الکتریکی بسیار ساده است، بلکه شهرت سیتروئن در حال حاضر با پیروزی مطلق در نظرسنجی رضایت مالک در Driver Power در سال 2023 بسیار عالی است.

برد سیتروئن e-C3 EV چقدر است؟

به طور رسمی e-C3 با شارژ کامل حدود 199 مایل را طی خواهد کرد. انتظار می رود این در دنیای واقعی نزدیک به 170 مایل باشد. اگر مایل‌های زیادی را در بزرگراه طی کنید، این عدد بیشتر کاهش می‌یابد، و به دلیل نبود پمپ حرارتی، در هوای سرد بیشتر کاهش می‌یابد.

چرا سیتروئن e-C3 اینقدر ارزان است؟

پایین نگه داشتن قیمت یکی از نگرانی های اصلی سیتروئن بود – همانطور که برای بسیاری از سازندگان اروپایی در مواجهه با مخالفت خودروهای برقی چینی همینطور است. e-C3 از یک پلت‌فرم مهندسی کم‌هزینه استفاده می‌کند که برای بازارهای در حال توسعه طراحی شده است، و بر روی باری از فرفری‌ها قرار نمی‌گیرد – این خودرو با طراحی ساده و کم‌هزینه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا