چطوری میشه

13 وظیفه مهم نگهداری وردپرس که باید به طور منظم انجام شود

13 وظیفه مهم نگهداری وردپرس که باید به طور منظم انجام شود

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که کدام وظایف مهم تعمیر و نگهداری را باید به طور منظم در سایت وردپرس خود انجام دهید؟ شما تنها نیستید، بسیاری از خوانندگان از ما این سوال را می پرسند.

خبر خوب این است که کارهای معمول تعمیر و نگهداری وردپرس زمان بسیار کمی می برد. به علاوه، آنها می توانند تفاوت زیادی در امنیت، سرعت و عملکرد کلی سایت شما ایجاد کنند.

در این مقاله، مهم‌ترین وظایف نگهداری وردپرس را برای انجام منظم و نحوه انجام هر یک از آنها به اشتراک می‌گذاریم.

Crucial maintenance tasks to perform on your WordPress site regularly< /شکل>

چرا و چه زمانی وظایف تعمیر و نگهداری وردپرس را انجام دهیم

وب سایت وردپرس شما یک سیستم قدرتمند است که از چندین بخش تشکیل شده است. اینها شامل میزبانی وردپرس شما، خود نرم افزار وردپرس و افزونه ها و تم های شما است.

علاوه بر آن، محتوای خود را با متن و تصاویر اضافه می‌کنید. همه این وب سایتی بسازید که مورد علاقه شما باشد. بازدیدکنندگان و مشتریان.

پس از راه اندازی وبلاگ یا وب‌سایت، بسیاری از صاحبان وب‌سایت بررسی‌های تعمیر و نگهداری را انجام نمی‌دهند مگر اینکه چیزی خراب شود.

با این حال، اگر می‌خواهید عملکرد مطلوبی داشته باشید، باید کارهای ساده تعمیر و نگهداری سایت را به طور منظم انجام دهید. این وظایف تضمین می کنند که وب سایت شما همیشه در بهترین شکل است.

چند وقت یکبار باید وظایف نگهداری وردپرس را انجام دهید؟

اگر یک وب سایت شلوغ با ترافیک زیاد اجرا می کنید، باید هر 3 ماه یکبار این چک لیست نگهداری وردپرس را مرور کنید. برای وب‌سایت‌های کوچک‌تر با ترافیک و محتوای کم، باید این وظایف تعمیر و نگهداری را هر ۶ ماه یکبار انجام دهید.

💡برای مدیریت سایت وردپرس خود به کمک نیاز دارید؟ اجازه دهید کارشناسان WPBeginner تمام موارد فنی وردپرس را مدیریت کنند. پشتیبان‌گیری، به‌روزرسانی، امنیت – ما آن را پوشش داده‌ایم. ما سایت شما را به خوبی اجرا می کنیم تا بتوانید وقت خود را صرف کارهایی کنید که واقعاً مهم هستند.

بیایید نگاهی به وظایف ضروری نگهداری وردپرس که باید انجام دهید و نحوه انجام آنها بیاندازیم. می توانید از این پیوندهای سریع برای پرش مستقیم به هر کار استفاده کنید.

1. همه رمزهای عبور وردپرس خود را تغییر دهید

Change all your passwords regularly
13 وظیفه مهم نگهداری وردپرس که باید به طور منظم انجام شود 1

گذرواژه‌ها اولین دفاع شما در برابر هکرهایی هستند که سعی در دسترسی غیرمجاز به وب‌سایت شما دارند. همیشه باید از رمزهای عبور قوی و منحصر به فرد برای همه حساب های آنلاین خود استفاده کنید.

با این حال، حتی اگر از گذرواژه‌های قوی استفاده می‌کنید، ممکن است بدون اطلاع شما در معرض خطر قرار گیرند.

به همین دلیل است که کارشناسان امنیت وردپرس توصیه می کنند رمز عبور وردپرس خود را به طور مرتب تغییر دهید. این شامل گذرواژه‌های حساب های مدیریت وردپرس، حساب های FTP یا SSH و رمز عبور پایگاه داده وردپرس شما.

برای راهنمایی بیشتر، راهنمای مبتدیان ما را بررسی کنید تغییر رمز عبور خود در وردپرس.

مشکل رمزهای عبور قوی این است که به خاطر سپردن آنها سخت تر است. به همین دلیل است که توصیه می کنیم از برنامه های مدیریت رمز عبور مانند 1 Password برای ذخیره ایمن و پر کردن آسان رمزهای عبور بدون نیاز به تایپ آنها.

برای جزئیات، به راهنمای ما در بهترین روش ها برای مدیریت رمزهای عبور وردپرس.

2. یک نسخه پشتیبان کامل از وب سایت خود ایجاد کنید

Create manual backup
13 وظیفه مهم نگهداری وردپرس که باید به طور منظم انجام شود 2

یک افزونه پشتیبان یکی از افزونه های مهم وردپرس در زرادخانه شما.

افزونه های پشتیبان وردپرس مانند Duplicator، UpdraftPlus، یا BlogVault. این ابزارها می توانند به شما کمک کنند فرآیند پشتیبان گیری وردپرس را کاملاً خودکار کنید.

اما، گاهی اوقات راه حل پشتیبان شما ممکن است بدون اینکه متوجه شوید کار نمی کند.

هر چند وقت یکبار، باید افزونه پشتیبان خود را به صورت دستی اجرا کنید تا یک نسخه پشتیبان کامل از وب سایت خود ایجاد کنید. پس از اجرای نسخه پشتیبان، بررسی کنید که فایل های پشتیبان شما به درستی در مکان راه دور مورد نظر شما ذخیره شده باشند، مانند Dropbox یا Google Drive.

برای دستورالعمل‌های گام به گام، به راهنمای ما در چگونه از سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

3. بررسی و به روز رسانی تمام فایل های وردپرس

Check and update all WordPress files
13 وظیفه مهم نگهداری وردپرس که باید به طور منظم انجام شود 3

WordPress دارای یک سیستم داخلی برای مدیریت به‌روزرسانی‌های هسته، افزونه‌ها و تم‌های وردپرس است. شما همیشه باید وردپرس را برای استفاده از آخرین نسخه به روز کنید، و همچنین تمام افزونه ها و تم های خود را به روز نگه دارید.

با این گفته، شرایطی وجود دارد که ممکن است یک به‌روزرسانی را از دست بدهید. به عنوان مثال، وقتی مجوز یک افزونه ممتاز یا طرح زمینه منقضی می‌شود، ممکن است برای به‌روزرسانی بررسی نشود.

می‌توانید به صفحه به‌روزرسانی‌های وردپرس بروید و به‌صورت دستی بررسی کنید به روز رسانی ها تمام پلاگین ها و تم های نصب شده خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آخرین نسخه را اجرا می کنند. اگر اینطور نیست، مطمئن شوید که دلیلی را برای عدم به‌روزرسانی، مستند کنید.

4. نظرات هرزنامه را بررسی و حذف کنید

Review spam comments
13 وظیفه مهم نگهداری وردپرس که باید به طور منظم انجام شود 4

بسیاری از صاحبان وب سایت از Akismet برای مقابله با هرزنامه نظرات در WordPress. به طور خودکار هرزنامه را از تعدیل نظر صف.

با این حال، گاهی اوقات Akismet ممکن است یک نظر قانونی را به عنوان هرزنامه علامت‌گذاری کند. هر چند وقت یکبار، باید نگاهی گذرا به نظرات هرزنامه بیندازید تا مطمئن شوید که هیچ نظر واقعی به اشتباه به عنوان هرزنامه علامت‌گذاری نشده است.

بعد از اتمام کار، می‌توانید با خیال راحت همه نظرات هرزنامه را از وب‌سایت خود حذف کنید. اگر هزاران نظر هرزنامه دارید، باید حذف دسته ای همه نظرات هرزنامه در وردپرس.

این کار لزوماً عملکرد وب سایت را بهبود نمی بخشد، اما تضمین می کند که نظرات واقعی را از دست ندهید.

5. همه فرم های وردپرس خود را تست کنید

Test all your WordPress forms
13 وظیفه مهم نگهداری وردپرس که باید به طور منظم انجام شود 5

وردپرس فرم ساز افزونه هایی مانند WPForms ایجاد فرم های زیبا در وب سایت شما بسیار آسان است.

اما، به دلیل پیکربندی اشتباه در میزبان وردپرس سرور یا ارائه دهنده خدمات ایمیل شما، گاهی اوقات ممکن است این فرم ها به طور ناگهانی ارسال ایمیل را متوقف کنند.

شما باید تمام فرم‌های موجود در وب‌سایت خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی کار می‌کنند. اگر فرمی کار نمی کند، راهنمای ما را در رفع مشکل عدم ارسال ایمیل وردپرس.

به عنوان بهترین روش، توصیه می کنیم از WP Mail استفاده کنید افزونه SMTP زیرا دارای ثبت ایمیل است و در صورت عدم ارسال ایمیل به شما هشدار می دهد.

6. پایگاه داده وردپرس خود را بهینه کنید

Optimize your WordPress database
13 وظیفه مهم نگهداری وردپرس که باید به طور منظم انجام شود 6

WordPress بیشتر داده های خود را در پایگاه داده وردپرس. این شامل تمام محتوا، نظرات، کاربران و تنظیمات شما است.

به مرور زمان، پایگاه داده شما ممکن است داده های غیر ضروری زیادی را جمع آوری کند. این باعث افزایش اندازه نسخه پشتیبان وردپرس شما می شود که ممکن است بر آپلود، دانلود و بازیابی نسخه پشتیبان تأثیر بگذارد.

بهینه سازی پایگاه داده وردپرس به شما این امکان را می دهد که به هم ریختگی، جداول یکپارچه سازی و بهبود عملکرد پایگاه داده را پاکسازی کنید.

برای دستورالعمل‌های گام به گام، راهنمای ما در مورد نحوه بهینه سازی پایگاه داده وردپرس خود با یک کلیک.

7. تست های عملکرد

را اجرا کنید

Run performance tests
13 وظیفه مهم نگهداری وردپرس که باید به طور منظم انجام شود 7

بسیاری از کاربران در ابتدای راه اندازی وب سایت خود، عملکرد وردپرس خود را بهینه می کنند و سپس آن را فراموش می کنند.

با گذشت زمان، محتوای جدید اضافه می‌کنید، افزونه‌های جدید نصب می‌کنید و حتی ممکن است تغییر موضوع. همه این موارد می توانند بر عملکرد سایت وردپرس شما تأثیر بگذارند.

وب‌سایت‌های سریع‌تر نه تنها برای تجربه کاربر خوب هستند، بلکه رتبه بندی سئو. به همین دلیل است که باید مرتباً بررسی کامل عملکرد وب سایت خود را انجام دهید.

هنگام بررسی عملکرد سایت خود، آن را فقط به بهبود صفحه اصلی خود محدود نکنید. همچنین، محبوب ترین محتوای خود و همه صفحات مهم خود را آزمایش کنید.

برای بهترین نتایج، راهنمای گام به گام ما را برای افزایش سرعت و عملکرد وردپرس.

8. خطاهای 404 را پیدا و رفع کنید

Fix 404 errors
13 وظیفه مهم نگهداری وردپرس که باید به طور منظم انجام شود 8

وقتی کاربر صفحه‌ای را درخواست می‌کند که در وب‌سایت شما وجود ندارد، وردپرس به او صفحه خطای 404.

خطاهای 404 که به دلیل اشتباه تایپ کردن آدرس توسط کاربر رخ می‌دهند، عادی هستند و جای نگرانی وجود ندارد. با این حال، خطاهای 404 که به دلیل در دسترس نبودن یک صفحه رخ می دهد، برای کاربران ناامید کننده است و تجربه کاربری بدی ایجاد می کند.

اگر قبلاً صفحات خطای 404 را ردیابی نمی‌کنید، به راهنمای ما در مورد نحوه آسان صفحات خطای 404 را در وردپرس ردیابی کرده و آنها را تغییر مسیر دهید.

Find and fix broken links in WordPress
13 وظیفه مهم نگهداری وردپرس که باید به طور منظم انجام شود 9

با رشد وب سایت شما، متوجه خواهید شد که برخی از وب سایت های خارجی که در مقالات قدیمی خود به آنها پیوند داده اید دیگر وجود ندارند. برخی ممکن است به مکان های جدید نقل مکان کرده باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است ناپدید شوند.

مشکل پیوندهای شکسته فقط به پیوندهای خارجی محدود نمی شود. ممکن است به طور تصادفی تصاویر شکسته، پیوندهایی با فرمت ضعیف اضافه کنید یا پیوندهای خود را اشتباه املایی کنید. این می تواند برای بازدیدکنندگان شما ناامید کننده باشد و به تعامل کاربر.

به عنوان بخشی از روال نگهداری وردپرس، باید وب سایت خود را برای یافتن پیوندهای شکسته بررسی کنید. برای دستورالعمل‌ها، راهنمای ما در مورد نحوه پیوندهای شکسته را در WordPress پیدا و رفع کنید.

10. یک ممیزی کامل محتوا و سئو انجام دهید

SEO Audit
13 وظیفه مهم نگهداری وردپرس که باید به طور منظم انجام شود 10

موضوع بعدی که باید در کارهای تعمیر و نگهداری منظم خود بگنجانید، بررسی عمیق و کامل محتوای خود است. این جایی است که داده‌های Google Search Console و Google Analytics وارد می شود.

Google Analytics به شما نشان می دهد که بازدیدکنندگان شما از کجا می آیند و در وب سایت شما چه می کنند. این داده‌ها به شما امکان می‌دهد محتوایی را در وب‌سایت خود پیدا کنید که در آن ترافیک زیادی دارید اما نرخ تبدیل پایین است.

صفحه عملکرد کنسول جستجوی Google می تواند به شما کمک کند کلمات کلیدی جستجو را در جایی که سایت شما در نتایج نشان داده می شود پیدا کنید. می توانید آن را مرتب کنید تا کلمات کلیدی را به شما نشان دهد که در آن سایت شما به راحتی می تواند با به روز رسانی آن مقالات رتبه بالاتری داشته باشد.

Google search console
13 وظیفه مهم نگهداری وردپرس که باید به طور منظم انجام شود 11

اگر از همه در یک سئو استفاده می‌کنید، می‌توانید تنظیم کنید یک کلمه کلیدی خاص به عنوان عبارت کلیدی تمرکز شما.

All in One SEO به شما یک امتیاز واقعی SEO به همراه نکات بهینه سازی خاص می دهد.

Perfect focus keyphrase score
13 وظیفه مهم نگهداری وردپرس که باید به طور منظم انجام شود 12

حتی با یک امتیاز عالی سئو، همچنان می‌توانید محتوای خود را بهبود بخشید. سعی کنید اطلاعات جدید اضافه کنید، تصاویر اضافه کنید و از صفحات دیگر وب سایت خود به آن پیوند دهید.

برای نکات سئوی بیشتر، گام به گام نهایی ما را دنبال کنید راهنمای SEO وردپرس برای مبتدیان.

نکته حرفه ای: می توانید از ابزاری مانند Semrush برای اجرای ممیزی وب سایت خودکار. این همان چیزی است که ما در WPBeginner استفاده می کنیم.

11. تصاویر را در سایت وردپرس خود بهینه کنید

Optimize images and media library
13 وظیفه مهم نگهداری وردپرس که باید به طور منظم انجام شود 13

بارگیری تصاویر بیشتر از متن طول می کشد. این بدان معناست که آنها زمان بارگذاری صفحه شما را افزایش می دهند. در حین بررسی عملکرد سایت خود تعدادی تصویر بسیار بزرگ را خواهید دید.

اما، ممکن است آنها را در مقالات کمتر محبوب خود از دست بدهید. اگر سایت وردپرس چند نویسنده را مدیریت کنید، سپس برخی از نویسندگان شما ممکن است به اندازه شما مراقب اندازه تصویر نباشند.

بازبینی تصاویر و کتابخانه رسانه به شما این امکان را می‌دهد که به مشکل رسیدگی کنید. می‌توانید این بررسی را انجام دهید تا تصاویری را که خیلی بزرگ هستند و اندازه آنها را کاهش می‌دهند پیدا کنید.

برای اطلاعات بیشتر، به راهنمای ما در مورد نحوه ذخیره تصاویر بهینه شده برای وب.

12. گزارش های امنیتی وردپرس

را مرور کنید

WordPress security review
13 وظیفه مهم نگهداری وردپرس که باید به طور منظم انجام شود 14

برخی از کاربران وردپرس متوجه نمی شوند که سایت آنها مورد حمله قرار گرفته است تا زمانی که سرعت آن کاهش یابد یا رتبه جستجوی آنها کاهش یابد.

ما قبلاً به برخی از اقدامات احتیاطی امنیتی مانند تغییر رمز عبور و ایجاد پشتیبان‌گیری دستی به عنوان اقدامات پیشگیرانه اشاره کرده‌ایم. همچنین باید گزارش های دسترسی و خطای سایت خود را بررسی کنید تا ببینید آیا فعالیت غیرعادی در سایت شما وجود دارد یا خیر.

یک گزینه خوب دیگر اضافه کردن ممیزی امنیتی به سایت شما.

توصیه می کنیم از Sucuri یا < a href="https://www.wpbeginner.com/refer/malcare/" target="_blank" rel="noopener nofollow" title="MalCare">MalCare. هر دو شرکت های امنیتی وب سایت قابل اعتمادی هستند که برای محافظت از وب سایت شما در برابر تهدیدات رایج، فایروال وب سایت ارائه می دهند.

برای بررسی کامل امنیت سایت وردپرس خود، دستورالعمل های گام به گام ما را دنبال کنید راهنمای امنیت نهایی وردپرس.

13. عیب یابی وظایف تعمیر و نگهداری

Troubleshooting issues caused by maintenance tasks themselves
13 وظیفه مهم نگهداری وردپرس که باید به طور منظم انجام شود 15

بیشتر وظایف نگهداری وب سایت وردپرس کاملاً بی ضرر هستند و بر عملکرد عادی وب سایت شما تأثیری نمی گذارند. با این حال، برخی ممکن است سایت شما را کند کنند، مانند بررسی لینک های خراب یا اجرای افزونه بهینه ساز تصویر.

اگر سایت مرحله‌بندی، سپس می‌توانید وظایف تعمیر و نگهداری خود را در سایت استیجینگ خود انجام دهید و سپس آن‌ها را به صورت زنده اجرا کنید.

با این حال، اکثر کاربران وردپرس یک سایت استیجینگ را اجرا نمی کنند. در آن صورت، باید منتظر یک سایت موقتاً کند و برخی خطاهای غیرمنتظره باشید.

یک راه برای مقابله با این موضوع این است که قرار دادن سایت وردپرس خود در حالت نگهداری. از طرف دیگر، می‌توانید این وظایف را در ساعات کم ترافیک خود انجام دهید.

اگر با مشکلی مواجه شدید، راهنمای ما در مورد نحوه رفع خطاهای رایج وردپرس. اگر خطایی که مشاهده می‌کنید در آنجا فهرست نشده است، مراحل راهنمای عیب یابی وردپرس. این به شما کمک می کند تا مشکل را پیدا کنید و راه حلی پیدا کنید.

نمی‌خواهید خودتان نگران تعمیر و عیب‌یابی وب‌سایت باشید؟ سپس، استخدام یک آژانس پشتیبانی وردپرس را در نظر بگیرید. تا آن را برای شما مدیریت کند.

WPBeginner Pro Services بسته‌های نگهداری WordPress مقرون به صرفه را ارائه می‌کند. که شامل یک مدیر حساب اختصاصی است که وب سایت شما را به صورت 24 ساعته نظارت و نگهداری می کند.

رمزگشایی

WPBeginner Pro Services
13 وظیفه مهم نگهداری وردپرس که باید به طور منظم انجام شود 16

آن‌ها کارهایی مانند پشتیبان‌گیری معمول، به‌روزرسانی‌های اصلی وردپرس، به‌روزرسانی‌های افزونه و تم، نظارت بر زمان، نظارت بر امنیت و موارد دیگر را انجام می‌دهند. به سادگی از صفحه نگهداری وردپرس ما دیدن کنید و بسته ای را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما باشد.

امیدواریم این مقاله به شما در یادگیری کارهای مهم تعمیر و نگهداری وردپرس کمک کند تا به طور مرتب در وب سایت خود انجام دهید. شما همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در بهترین افزونه های ذخیره سازی وردپرس برای سرعت بخشیدن به سایت شما .

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب برای آموزش های ویدیویی وردپرس. همچنین می‌توانید ما را در تویتر و فیس بوک.

مدیر مجله

یه پسر آبان ماهی با افکار پیچیده و تنیده از خشم علاقه زیادی به گسترش وب و وبسایت نویسی داره ،یه پسر از دل سنگ های آبی کهکشانی که هیچکس نمیتونه دستش رو بخونه و از 1399 تا حالا تو دنیای وب سرگردان و آموزش دیدن است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا