خودرو

مایل در کیلووات ساعت: راندمان EV توضیح داده شده است

مایل در کیلووات ساعت: راندمان EV توضیح داده شده است

همه ما عادت داریم که کارایی سوخت خودروهای بنزینی و دیزلی را با نگاه کردن به ارقام mpg – یا مایل در هر گالن – بسنجیم.

با وجود اینکه در سه دهه گذشته سوخت را بر حسب لیتر متریک خریداری کرده‌ایم، اما هنوز از اندازه‌گیری‌های امپراتوری برای ارزیابی بازده خودرو استفاده می‌کنیم، زیرا این همان چیزی است که همه ما به آن عادت کرده‌ایم. ما انتظار داریم که یک هاچ بک یا دیزلی کوچک حدود 50 مایل در هر کیلوگرم و یک SUV یا سوپراسپرت بزرگ با سرعت 20 مایل در هر کیلوگرم – یا حتی کمتر.

اما اکنون به تدریج به سمت خودروهای الکتریکی می رویم، باید به ارقام و معیارهای جدید عادت کنیم تا به ما در انتخاب مدل مناسب کمک کنند. در حالی که برق معمولاً ارزان‌تر از سوخت است، هزینه‌های یک خودروی الکتریکی ناکارآمد به زودی افزایش می‌یابد، به‌ویژه اگر نیاز به شارژ کردن در خارج از خانه داشته باشید – شارژرهای عمومی بیشتر از منبع برق خانگی شما هزینه دارند.

استفاده از انرژی بیشتر همچنین به این معنی است که باید دفعات بیشتری شارژ کنید، که می‌تواند یک ناراحتی جدی باشد.

در بریتانیا “هنجار” پذیرفته شده برای اندازه گیری بازده خودروهای الکتریکی مایل در هر کیلووات ساعت است، اما ارقام به چه معنا هستند و چه چیزی خوب در نظر گرفته می شود؟

مایل در هر کیلووات ساعت به چه معناست؟

خودروهای الکتریکی به جای سوختن سوخت، از انرژی موجود در باتری برای چرخاندن موتورها و به حرکت درآوردن خودرو استفاده می‌کنند. مقدار توان الکتریکی ذخیره شده در سلول ها بر حسب کیلووات ساعت – یا به اختصار کیلووات ساعت اندازه گیری می شود. خودروهای برقی کارآمد بیشتر می‌توانند در هر کیلووات ساعت بیشتر پیش بروند، به همان روشی که یک ماشین بنزینی اقتصادی می‌تواند با یک گالن سوخت بیشتر از یک خودرو غیراقتصادی حرکت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا