مایل در کیلووات ساعت: راندمان EV توضیح داده شده است

مایل در کیلووات ساعت: راندمان EV توضیح داده شده است

همه ما عادت داریم که کارایی سوخت خودروهای بنزینی و دیزلی را با نگاه کردن به ارقام mpg – یا مایل در هر گالن – بسنجیم.

با وجود اینکه در سه دهه گذشته سوخت را بر حسب لیتر متریک خریداری کرده‌ایم، اما هنوز از اندازه‌گیری‌های امپراتوری برای ارزیابی بازده خودرو استفاده می‌کنیم، زیرا این همان چیزی است که همه ما به آن عادت کرده‌ایم. ما انتظار داریم که یک هاچ بک یا دیزلی کوچک حدود 50 مایل در هر کیلوگرم و یک SUV یا سوپراسپرت بزرگ با سرعت 20 مایل در هر کیلوگرم – یا حتی کمتر.

اما اکنون به تدریج به سمت خودروهای الکتریکی می رویم، باید به ارقام و معیارهای جدید عادت کنیم تا به ما در انتخاب مدل مناسب کمک کنند. در حالی که برق معمولاً ارزان‌تر از سوخت است، هزینه‌های یک خودروی الکتریکی ناکارآمد به زودی افزایش می‌یابد، به‌ویژه اگر نیاز به شارژ کردن در خارج از خانه داشته باشید – شارژرهای عمومی بیشتر از منبع برق خانگی شما هزینه دارند.

استفاده از انرژی بیشتر همچنین به این معنی است که باید دفعات بیشتری شارژ کنید، که می‌تواند یک ناراحتی جدی باشد.

در بریتانیا “هنجار” پذیرفته شده برای اندازه گیری بازده خودروهای الکتریکی مایل در هر کیلووات ساعت است، اما ارقام به چه معنا هستند و چه چیزی خوب در نظر گرفته می شود؟

مایل در هر کیلووات ساعت به چه معناست؟

خودروهای الکتریکی به جای سوختن سوخت، از انرژی موجود در باتری برای چرخاندن موتورها و به حرکت درآوردن خودرو استفاده می‌کنند. مقدار توان الکتریکی ذخیره شده در سلول ها بر حسب کیلووات ساعت – یا به اختصار کیلووات ساعت اندازه گیری می شود. خودروهای برقی کارآمد بیشتر می‌توانند در هر کیلووات ساعت بیشتر پیش بروند، به همان روشی که یک ماشین بنزینی اقتصادی می‌تواند با یک گالن سوخت بیشتر از یک خودرو غیراقتصادی حرکت کند.

چگونه می توانم مایل در هر کیلووات ساعت را محاسبه کنم؟

اگر به مشخصات هر خودروی برقی در بررسی Carwow نگاه کنید، اندازه باتری به کیلووات ساعت به شما خواهد گفت. چیزی مانند یک واکسهال کورسا الکتریک دارای بسته 51 وات ساعتی است در حالی که یک SUV بزرگ مانند BMW iX می‌تواند یک باتری عظیم 105 کیلووات ساعتی داشته باشد. اینها ارقام «خالص» ظرفیت هستند زیرا خودروسازان برای محافظت از سلول‌ها مقدار کمی از انرژی باتری را ذخیره می‌کنند، زیرا در صورت تخلیه کامل آنها ممکن است آسیب ببینند. قبل از اینکه مبالغ را انجام دهید، مهم است که مطمئن شوید این رقمی است که استفاده می‌کنید و نه عدد «ناخالص» بزرگ‌تر.

در مشخصات شما همچنین یک رقم محدوده را مشاهده خواهید کرد که معمولاً حروف WLTP را بعد از آن دارد – این به این معنی است که نتیجه رسمی و مستقل است. اگر بیش از یک لیست وجود دارد، به دنبال شکل “ترکیب” باشید. برخی از خودروسازان سعی می‌کنند با ذکر محدوده «شهر»، نتیجه را بهتر جلوه دهند، که چشمگیرتر است اما واقعی نیست، مگر اینکه تمام رانندگی شما در مناطق شهری باشد.

اگر رقم برد ترکیبی را بر اندازه باتری قابل استفاده (خالص) تقسیم کنید، مایل در هر کیلووات ساعت را دریافت خواهید کرد. در مورد کورسا این 248 مایل تقسیم بر 51 کیلووات ساعت است که 4.86 مایل در کیلووات ساعت را به دست می دهد. BMW iX می تواند 382 مایل تقسیم بر 105 کیلووات ساعت را طی کند که برابر با 3.63 مایل در کیلووات ساعت است.

به خاطر داشته باشید که اینها نتایج آزمایش‌های آزمایشگاهی هستند و فقط باید به‌عنوان شاخص کارآیی استفاده شوند و در صورتی که سفری را انجام می‌دهید، به آن اعتماد کنید. ممکن است بتوانید آنها را در دنیای واقعی بهبود بخشید، اما به احتمال زیاد بسته به آب و هوا، نوع جاده ها و سبک رانندگی خود، نتایج بدتر یا تغییرات گسترده ای را مشاهده خواهید کرد.

چه چیزی مایل “خوب” در هر کیلووات ساعت در نظر گرفته می شود؟

ماشین‌های الکتریکی با بهبود فناوری کارآمدتر می‌شوند و این بدان معناست که ارقام همیشه به سمت بالا می‌روند. عموماً خودروهای سبک‌تر و کوچک‌تر می‌توانند مایل‌های بیشتری را از هر کیلووات ساعت عبور دهند، به همان دلیل که با بنزین یا گازوئیل مقرون به صرفه‌تر هستند. با وزن کمتر برای حرکت، موتورها مجبور نیستند به سختی کار کنند. اما آنقدر واضح نیست.

در خودروهای برقی معمولاً مدل‌های بزرگ‌تر و گران‌تر می‌توانند ماشین‌های کوچک و ارزان‌تر را شکست دهند، زیرا آنها مهندسی پیچیده‌تر و آیرودینامیک بهتری دارند.

به عنوان مثال، کارآمدترین خودرو در فهرست‌های Carwow در حال حاضر تسلا مدل 3 با رقم 5.08 مایل در کیلووات ساعت است. این در مقایسه با 4.59 مایل/کیلووات ساعت برای Fiat 500e بسیار کوچکتر و سبکتر است.

.

اکثر خودروهای الکتریکی جدید دارای سرعتی بیش از 4 مایل در هر کیلووات ساعت خواهند بود، در حالی که قدیمی‌تر SUV‌های برقی مانند مرسدس EQC فقط 2.89 را مدیریت می کند.

حتی تغییرات قابل توجهی در محدوده های مشابه مدل وجود دارد. مدل هایی مانند پژو e-208، Vauxhall Corsa Electric و Mokka Electric می توانند پیشرانه قدیمی تر (اما ارزان تر) با باتری 50 کیلووات ساعتی یا جدیدتر را انتخاب کنند. با بسته 51 کیلووات ساعتی ارتقا دهید. ارتقاء 2٪ در ظرفیت باتری به دلیل شیمی کارآمدتر و موتورهای جدیدتر، محدوده 12٪ اضافی را در اختیار شما قرار می دهد.

این بدان معناست که قبل از انتخاب خودروی الکتریکی جدید، مهم است که ارقام موجود در بررسی های Carwow را بررسی کنید.< /p>

چگونه می توانید مایل خودروهای الکتریکی در هر کیلووات ساعت را بهبود ببخشید؟

سازندگان خودرو دائماً به دنبال راه‌هایی برای بهبود کارایی هستند، زیرا به آنها مزیت رقابتی می‌دهد. علاوه بر پیشرفت در شیمی باتری، نرم افزار و راندمان موتور، آنها همچنین سعی در کاهش وزن و بهبود آیرودینامیک خواهند داشت. حتی تایرهای نصب شده نیز می توانند تفاوت بزرگی ایجاد کنند، با الگوهای لاستیکی و آج ویژه ای که به طور خاص برای کاهش مقاومت غلتشی طراحی شده اند.

همچنین ارزش آن را دارد که به دنبال خودرویی باشید که پمپ حرارتی در آن تعبیه شده باشد، زیرا اینها روشی بسیار کارآمدتر برای گرم کردن داخل خودرو نسبت به یک بخاری با مقاومت کمتر پیچیده هستند.

به‌عنوان یک راننده راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید کارایی را نیز افزایش دهید، بنابراین زمان و هزینه کمتری را برای شارژ کردن باتری صرف می‌کنید. به عنوان مثال، تنظیم یک تایمر یا استفاده از یک برنامه برای پیش‌تنظیم فضای داخلی به این معنی است که می‌توانید از انرژی شارژر خود برای گرم کردن (یا خنک کردن) خودرو به جای استفاده از انرژی باتری استفاده کنید. همچنین به این معنی است که در سردترین روزها مجبور نخواهید بود منتظر بمانید یا از یخ زدا استفاده کنید.

بزرگترین تفاوتی که می توانید ایجاد کنید این است که نحوه رانندگی خود را تغییر دهید. ترمزهای شدید و شتاب گیری مداوم به ارقام محدوده ضربه می زند، بنابراین سعی کنید نرم تر باشید و برای پیش بینی جاده پیش رو به جلو نگاه کنید. برنامه ترمز احیا کننده را انتخاب کنید تا انرژی مصرفی شما هنگام کاهش سرعت هدر نرود.

اگر واقعاً نگران افزایش طولانی ترین برد خودروی برقی خود هستید، انتخاب کنید یک مسیر اقتصادی تر برای سفرهای طولانی تر. برنامه‌های ناوبری از جمله Google معمولاً گزینه «Eco» را ارائه می‌کنند که ممکن است چند دقیقه بیشتر طول بکشد، اما کوتاه‌تر است و رانندگی با سرعت‌های پایین‌تر را شامل می‌شود. زمان اضافی را می توان با عدم توقف برای شارژ شارژ جبران کرد.

به‌دنبال راهی آسان برای تغییر خودرو هستید؟ سپس Carwow جایی برای رفتن است. می‌توانید ماشین قدیمی‌تان را با قیمتی عالی بفروشید و بهترین معاملات را با نو دریافت کنید. . همه از طریق شبکه فروشندگان قابل اعتماد ما و همه از آسایش خانه شما. برای شروع امروز روی دکمه زیر ضربه بزنید.

خروج از نسخه موبایل