سلامت

این مطالعه نشان می‌دهد که تقریباً از هر 10 فرد حامله‌ای که به کووید مبتلا می‌شود، یک نفر به کووید طولانی مبتلا می‌شود

این مطالعه نشان می‌دهد که تقریباً از هر 10 فرد حامله‌ای که به کووید مبتلا می‌شود، یک نفر به کووید طولانی مبتلا می‌شود

Nearly one in 10 pregnant people who get COVID will develop long COVID.
دکتر توری متز، نویسنده ارشد این مطالعه، یک بیمار باردار را می بیند. اعتبار: چارلی اهلرت / دانشگاه بهداشت یوتا

نزدیک به 1 نفر از هر 10 نفری که در دوران بارداری به کووید مبتلا می‌شوند، به کووید طولانی مدت مبتلا می‌شوند، گزارشی در مامایی و زنان پیدا شده است.

توری متز، MD، معاون رئیس تحقیقات زنان و زایمان در دانشگاه بهداشت یوتا، که این مطالعه سراسری را رهبری می‌کرد، می‌گوید: «برای من تعجب‌آور بود که شیوع این بیماری بسیار بالا بود. “این چیزی است که همچنان بر جمعیت های سالم و جوان تاثیر می گذارد.”

خطرهای متقاطع

تحقیقات قبلی نشان داده بود که کووید به روش‌های خطرناکی بر افراد باردار تأثیر می‌گذارد. عفونت کووید در دوران بارداری بیشتر احتمال دارد که منجر به بستری شدن در بیمارستان یا مرگ شود. در مقایسه با عفونت خارج از بارداری. کووید همچنین خطر عوارض مرتبط با بارداری مانند زایمان زودرس یا مرده زایی. اما تا قبل از این مطالعه، خطر ابتلا به کووید طولانی برای افراد باردار ناشناخته بود.

محققان بیش از 1500 نفر را در سراسر کشور که برای اولین بار در دوران بارداری به کووید مبتلا شده بودند، ثبت نام کردند و علائم طولانی مدت کووید را حداقل شش ماه پس از عفونت ارزیابی کردند. به عنوان بخشی از پروژه مؤسسه ملی سلامت RECOVER، یک همکاری گسترده در سراسر کشور برای درک و درمان طولانی مدت کووید، اندازه بزرگ این مطالعه ارتباط محکمی ایجاد کرد و تصویری از خطر ارائه کرد که برای افراد باردار در سراسر گروه‌های جمعیتی دقیق بود.

محققان دریافتند که 9.3 درصد از افرادی که در دوران بارداری به کووید مبتلا شده اند، علائم طولانی مدتی را تجربه می کنند. برخی از رایج‌ترین علائم طولانی مدت کووید که شرکت‌کنندگان تجربه کردند، خستگی، مشکلات گوارشی، و احساس تخلیه یا فرسودگی در اثر فعالیت‌های معمول بود.

دیوید گاف، M.D.، Ph.D.، مدیر بخش برای بخش علوم قلب و عروق در گفت: “این یک مطالعه حیاتی است زیرا بارداری و دوره پس از زایمان یکی از آسیب پذیرترین دوران در زندگی یک فرد است.” موسسه ملی قلب، ریه و خون NIH. “این مطالعه با درک بهتر نحوه تعامل ویژگی های فردی با عفونت SARS-CoV-2 در دوران بارداری و منجر به افزایش خطر ابتلا به کووید طولانی مدت، بینش های مهمی را برای توسعه مداخلات هدفمند بالقوه برای این جمعیت به دست می دهد.”

از آنجایی که علائم کووید طولانی مدت می‌تواند با علائم خود بارداری همپوشانی داشته باشد، متز می‌گوید که برای پزشکان زنان و زایمان بسیار مهم است که مراقب آنها باشند. متز می گوید: «من شک دارم که اکثر پزشکان متخصص زنان و زایمان به اندازه ای که ما باید از کووید طولانی مدت آگاه باشند. “اما مردم این علائم را دارند، و ما باید مطمئن شویم که فراموش نمی کنیم که اینها می تواند تظاهرات طولانی مدت عفونت SARS-CoV-2 آنها باشد.”

برای اطمینان از اینکه علائم طولانی COVID گزارش شده علائم بارداری نیستند، محققان یک تجزیه و تحلیل ثانویه انجام دادند که محدود به افرادی بود که علائم را بیش از 12 هفته پس از زایمان گزارش کرده بودند. خطر تخمینی کووید طولانی مدت مشابه باقی ماند و یافته‌های اولیه را تأیید کرد.

متز می‌گوید در حالی که میزان ابتلای طولانی مدت COVID به‌طور شگفت‌آوری بالا بود، می‌تواند خطر واقعی ابتلا به کووید طولانی مدت برای افراد باردار را دست کم بگیرد. به طور متوسط، افراد گزارش دادند که آیا علائم کووید طولانی مدت 10 ماه پس از عفونت اولیه خود داشتند یا نه، به این معنی که مطالعه ممکن است افرادی را که علائم آنها زودتر برطرف شده است، از دست داده باشد.

چندین عامل با افزایش خطر ابتلا به کووید طولانی مدت مرتبط بودند. افراد مبتلا به اضطراب یا افسردگی قبل از عفونت، و همچنین افراد چاق، بیشتر احتمال دارد علائم پایدار را تجربه کنند. مشکل مالی گزارش شده توسط خود نیز با نرخ بالاتر کووید طولانی مدت همراه بود، اگرچه این مطالعه نتوانست تعیین کند که آیا مشکلات مالی علت یا پیامد آن بوده است. علائم طولانی مدت.

“نتایج ما نشان می دهد که افرادی که در زمان ابتلا به کووید باردار بوده اند ممکن است علائم طولانی مدت قابل توجهی پس از بارداری، حتی پس از فعالیت‌های ساده‌ای که قبل از عفونت انجام می‌دادند، مانند خستگی است. زنان، و علوم تولید مثل و همچنین معاون پژوهشی بالینی. ما افراد را تشویق می‌کنیم که با ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود در مورد مداوم صحبت کنند. علائم برای ارتباط با حمایت و مراقبت مناسب، “او می گوید.

یک نگرانی مداوم

برآوردهای قبلی از میزان طولانی مدت کووید پس از عفونت در جمعیت عمومی از 10٪ تا بیش از 20٪ متغیر است که نتایج محققان را در انتهای طیف خطر قرار می دهد. متز می گوید که این می تواند به این دلیل باشد که سیستم ایمنی افراد باردار تمایل کمتری نسبت به عفونت نشان می دهد.

این افراد باردار را در معرض خطر بالاتر علائم شدید در طول عفونت قرار می‌دهد، اما ممکن است آنها را در معرض خطر آسیب طولانی مدت اندام قرار دهد که می تواند منجر به علائم پایدار شود. معمولاً افراد باردار نسبت به سایر جمعیت‌ها جوان‌تر و سالم‌تر هستند که می‌تواند به این تفاوت کمک کند.

متز می گوید، اما شیوع بالای کووید طولانی مدت، از جمله در جمعیت های باردار، تاکید می کند که پزشکان باید مراقب علائم آن باشند. “ما باید این را در رادار خود داشته باشیم، زیرا ما بیماران را می بینیم. این چیزی است که واقعاً نمی خواهیم از دست بدهیم. و ما می خواهیم افراد را به متخصصان مناسبی که کووید طولانی مدت را درمان می کنند ارجاع دهیم.”

اطلاعات بیشتر:
عواقب پس از حاد سندرم حاد تنفسی شدید Coronavirus 2 (SAR-S-CoV-2) پس از عفونت در دوران بارداری، مامایی و زنان (2024). DOI: 10.1097/AOG.0000000000005670

تهیه شده توسط
دانشگاه علوم بهداشت یوتا

<استفاده از href="https://medx.b-cdn.net/tmpl/v6/img/svg/sprite.svg#icon_open" x="0" y="0"/>

نقل:
مطالعه نشان می‌دهد که تقریباً از هر 10 باردار مبتلا به کووید 1 نفر به کووید طولانی مبتلا می‌شود (2024، 11 ژوئیه)
بازیابی شده در 12 ژوئیه 2024
از https://medicalxpress.com/news/2024-07-pregnant-people-covid.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. جدا از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، خیر
بخش بدون اجازه کتبی قابل تکثیر است. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا