فناوری

رایانه‌های شخصی Dell Copilot+ مجهز به پردازنده‌های سری Snapdragon X در تاریخ 16 جولای در هند عرضه می‌شوند.

رایانه‌های شخصی Dell Copilot+ مجهز به پردازنده‌های سری Snapdragon X در تاریخ 16 جولای در هند عرضه می‌شوند.

دل در حال آماده شدن برای عرضه سری جدید لپ تاپ های بهره وری خود است که از پردازنده های سری Qualcomm Snapdragon X پشتیبانی می کنند. لپ‌تاپ‌های جدید دل، رایانه‌های شخصی Copilot+ خواهند بود، به این معنی که دارای یک چیپست اختصاصی NPU هستند که به پردازش هوش مصنوعی کمک می‌کند و کارایی دستگاه را در جنبه‌های مختلف کلیدی مانند عملکرد، عمر باتری، توانایی‌های چند وظیفه‌ای و موارد دیگر بهبود می‌بخشد. جزئیات زیر را بررسی کنید:

رایانه‌های شخصی Dell Copilot+ به زودی در هند عرضه می‌شوند

  • دستگاه رایانه‌های شخصی Dell Copilot+ قرار است در ۱۶ ژوئیه در هند عرضه شود.
  • این مجموعه احتمالاً شامل لپ‌تاپ‌های سری XPS، Inspiron، و سری Latitude خواهد بود که اخیراً رونمایی شده‌اند. 

  • پردازنده‌های جدید Snapdragon X Elite و Snapdragon X Plus این لپ‌تاپ‌ها را تامین می‌کنند و دارای چیپست اختصاصی NPU هستند.
  • این رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی تا 45TOPS (تریلیون عملیات در ثانیه) عملکرد NPU را بر اساس قابلیت‌ها ارائه می‌کنند، بنابراین می‌توانید وظایف هوش مصنوعی را کارآمدتر اجرا کنید.
  • مجموعه گزینه‌های تجاری و مصرف‌کننده جدید دل برای ارائه سرعت استثنایی و عملکرد هوش مصنوعی برای ارتقای محاسبات و ساده‌سازی وظایف طراحی شده است. 

یک کامپیوتر Copilot+ دقیقاً چیست؟

یک لپ‌تاپ در صورتی که دارای یک NPU (واحد پردازش عصبی) اختصاصی باشد، می‌تواند به عنوان رایانه شخصی Copilot+ طبقه‌بندی شود. 40 TOPS (تریلیون عملیات در ثانیه)، 16 گیگابایت حافظه و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی. TOPS معیاری برای اندازه گیری قابلیت عملکرد یک CPU، GPU، یا، در این مورد، یک NPU است. هرچه TOPS یک NPU بالاتر باشد، عملکرد سریعتر یا توانمندتری برای عملیات هوش مصنوعی روی دستگاه در نظر گرفته می شود.

رایانه‌های شخصی Copilot+ دارای برخی ویژگی‌های هوشمند اختصاصی مانند ردیابی فعالیت با Microsoft Recall، Cocreator، و یک گزینه جدید در MS Paint هستند که تصاویر را بر اساس پیام‌های متنی داده شده ایجاد می‌کند. همچنین یک ابزار Restyle در برنامه Photos وجود دارد که به شما امکان می‌دهد عکس‌های خود را با استفاده از سبک‌های از پیش تعیین‌شده زنده کنید. ترجمه زنده زیرنویس، ارتقاء وضوح بازی، بهبود تماس ویدیویی و غیره برخی از پیشرفت های دیگری هستند که این لپ تاپ ها به کاربران خود ارائه می دهند. می‌توانید در اینجا درباره این ویژگی‌ها به تفصیل اطلاعات کسب کنید. 

<پانویس>

< meta content="2024-07-11T12:18:24+05:30"/>

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا