خودرو

گزینه های مختلف لیزینگ خودرو چیست؟

گزینه های مختلف لیزینگ خودرو چیست؟

اگر می خواهید برای خرید ماشین بعدی خود هزینه کنید، تنها نیستید. نسبت بسیار بالایی از خودروها از طریق انواع مختلف تامین مالی خودرو که اکنون در دسترس هستند، خریداری یا اجاره داده می شوند به عنوان اجاره قرارداد شخصی (PCH)، خرید قرارداد شخصی (PCP) و سنتی تر، خرید اجاره (HP). آنها رانندگی با یک ماشین کاملاً جدید را برای بسیاری از مردم قابل دسترسی تر می کنند.

بیشتر مردم ترجیح می‌دهند یک ماشین را به جای خرید مستقیم، تامین مالی کنند، زیرا این یک راه بسیار آسان، بدون دردسر و انعطاف‌پذیر برای ادامه به‌روزرسانی ماشین شما است.

می‌خواهیم گزینه‌های مختلف لیزینگ خودرو را برای شما توضیح دهیم تا بدانید کدام یک برای شما مناسب است. بهترین.

daafd8b2db8cd986d987 d987d8a7db8c d985d8aed8aad984d981 d984db8cd8b2db8cd986daaf d8aed988d8afd8b1d988 da86db8cd8b3d8aad89f 6659afddc9563
اجاره کردن خودرو می تواند روش مالی مقرون به صرفه تری باشد

استخدام قراردادی شخصی (PCH)

اجاره قرارداد شخصی (PCH) روشی نسبتاً جدید برای افراد به جای مشاغل برای اجاره ماشین برای مدت زمان معین و مسافت پیموده شده سالانه است. فقط باید چند ماه اجاره به عنوان پرداخت اولیه و سپس مبلغ توافق شده ماهانه تا پایان قرارداد بپردازید، اگرچه سایر هزینه هایی که باید در نظر بگیرید در حین و در پایان قرارداد. می تواند مقرون به صرفه تر از سایر انواع امور مالی باشد.

استخدام قرارداد شخصی چگونه کار می کند؟

با استخدام قرارداد شخصی، یک پرداخت اولیه، معمولاً از سه ماه تا یک سال مبلغ ماهانه (به جای سپرده) را انجام می دهید، سپس هزینه ماهانه توافق شده را برای یک دوره زمانی خاص – معمولاً برای حداقل پرداخت می کنید. دو سال یا حداکثر چهار سال.
اجاره قراردادی نوعی لیزینگ است و قبلاً فقط برای مشاغل در دسترس بود. همیشه باید بررسی کنید که آیا هزینه‌های ماهانه PCH که نگاه می‌کنید شامل مالیات بر ارزش افزوده است یا خیر. یک کسب‌وکار می‌تواند مالیات بر ارزش افزوده را پس بگیرد، بنابراین شرکت‌های لیزینگ عادت دارند قیمت‌ها را بدون مالیات بر ارزش افزوده برای آنها نشان دهند (برای اینکه خودروها نیز مقرون به صرفه‌تر به نظر برسند).

در پایان قرارداد، تنها کاری که باید انجام دهید تا یک مورد جدید کاملاً جدید را تغییر دهید این است که طبق توافق، یکی را پس بگیرید و یک قرارداد جدید برای قرارداد جدید شروع کنید. اما لطفاً به یاد داشته باشید که در دوره‌ای که آن را اجاره کرده‌اید، مالک خودرو نیستید و هیچ سهامی نیز در آن نخواهید داشت.

مزایای استخدام قرارداد شخصی

مزیت واقعی اجاره قرارداد شخصی راحتی تمدید قرارداد و دریافت یک ماشین کاملاً جدید هر چند سال یکبار بدون داشتن مسئولیت های مشابه و سپس فروش آن برای خرید ماشین بعدی است. شما مجبور نیستید یک سپرده بزرگ را خش خش کنید. درعوض، اطمینان مالی و آرامش خاطر از تعیین هزینه‌های رانندگی معمولی دارید.

معایب استخدام قرارداد شخصی

تنها اشکال اجاره قرارداد شخصی این است که در پایان قرارداد مالک خودرو نخواهید بود. شما باید آن را پس دهید، بنابراین در آن مرحله، می توانید بگویید که برای پولی که برای اجاره آن خرج کرده اید، چیزی برای نشان دادن ندارید. در واقع، اگر خودرو را نقداً خریداری کرده باشید، در مدت مشابه استفاده از خودرو، مقدار مشابهی از پول را در استهلاک از دست داده‌اید.

daafd8b2db8cd986d987 d987d8a7db8c d985d8aed8aad984d981 d984db8cd8b2db8cd986daaf d8aed988d8afd8b1d988 da86db8cd8b3d8aad89f 6659afe174cd0
PCP محبوب ترین نوع تامین مالی خودرو برای خریداران خصوصی

خرید قرارداد شخصی (PCP)

خرید خودرو با خرید قرارداد شخصی (PCP) محبوب‌ترین روش مالی است. اگرچه نام آن شبیه به اجاره قرارداد شخصی است، یک تفاوت بزرگ وجود دارد – یکی شما ماشین را کرایه می کنید و دیگری شما می توانید آن را داشته باشید.

خرید قرارداد شخصی چگونه کار می کند؟

خرید قرارداد شخصی (PCP) با پرداخت یک سپرده (چه نقدی یا با استفاده از هر سهامی در خودروی فعلی شما) کار می کند، سپس شما فقط باید بخشی از ارزش خودرو را تامین مالی کنید و باقیمانده قیمت خودرو را باید پرداخت کنید. پایان قرارداد (معمولاً به عنوان پرداخت بالن شناخته می شود).

مزایای خرید قرارداد شخصی

مزایای خرید قرارداد شخصی این است که تمام ماشین را در حال حرکت تامین نمی‌کنید، که باعث می‌شود پرداخت‌های ماهانه کمتر شود. و در پایان قرارداد خود می توانید ترتیبی دهید که قرارداد جدیدی را تغییر دهید یا موجودی آن را بپردازید و صاحب آن شوید. این یک راه عالی برای تعویض منظم خودرو بدون انجام روال خرید و فروش است.

معایب خرید قرارداد شخصی

تنها اشکالات خرید قرارداد شخصی (PCP) این است که شما در طول قرارداد مالک خودرو نیستید، باید با مسافت پیموده شده سالانه مورد انتظار موافقت کنید و اگر می خواهید آن را برای مدت طولانی به خارج از کشور ببرید ( اغلب بیش از 28 روز) ممکن است به اجازه ارائه دهنده مالی نیاز داشته باشید.

شما رتبه اعتباری آنقدر خوب خواهید داشت که در وهله اول به شما پیشنهاد مالی داده شود، و سپس از داشتن ارزش قرارداد اعتباری در سوابق اعتباری شخصی خود راحت باشید. اگر برای هر نوع مالی دیگری مانند وام مسکن درخواست دهید، ممکن است بر رتبه اعتباری شما تأثیر بگذارد. آژانس مرجع اعتبار ممکن است نگران میزان تعهدات مالی شما باشد.

اگر در ابتدا مایل بیش از آنچه در ابتدا توافق شده بود انجام دهید، در پایان قرارداد خود، اگر آن را پس دهید، باید هزینه مسافت پیموده شده اضافی بپردازید، زیرا ارزش خودرو هرچه تعداد خودروها بیشتر باشد، کمتر است. کیلومترها را طی کرده است. اگر ماشین را به طور کامل می‌خرید، مشکلی نیست، مگر اینکه پرداخت بالون به طور قابل‌توجهی بیشتر از ارزش واقعی خودرو با آن مسافت پیموده شده باشد.

daafd8b2db8cd986d987 d987d8a7db8c d985d8aed8aad984d981 d984db8cd8b2db8cd986daaf d8aed988d8afd8b1d988 da86db8cd8b3d8aad89f 6659afedb9cf3
شما مالک خودرو در پایان قرارداد مالی خرید استخدام

خرید اجاره (HP)

خرید اجاره (معروف به HP) در گذشته تنها راه برای تامین مالی یک خودروی جدید بود. این با خرید قرارداد شخصی (PCP) متفاوت است، زیرا با HP شما 100٪ از ماشین را از طریق پرداخت های ماهانه تامین می کنید، و در پایان قرارداد، شما تمام مبلغ را پرداخت کرده اید، بنابراین مالک آن هستید (در حالی که با PCP، شما یک هزینه را تامین می کنید. درصد از قیمت خودرو و پرداخت موجودی در پایان).

خرید استخدام چگونه کار می کند؟

هنگام خرید خودرو (یا هر محصولی) با خرید کرایه (HP)، سپرده اولیه را پرداخت می‌کنید و سپس بقیه قیمت خودرو را از طریق پرداخت‌های ماهانه تامین می‌کنید. در پایان قرارداد، شما تمام مبلغ را پرداخت کرده‌اید، بنابراین مالک خودرو هستید (برخلاف PCP که در آن «پرداخت بادکنکی» دارید (برای پرداخت در پایان).

مزایای خرید اجاره

یکی از مزایای خرید کرایه ای (HP) این است که شما در پایان مالک ماشین هستید، زیرا هزینه ماشین را تامین کرده اید، پس از سپرده شما. برخلاف قرارداد PCP، در پایان هیچ پرداخت بالونی وجود ندارد. شما بر خلاف سایر انواع امور مالی، محدود به مسافت پیموده شده سالانه خاصی نیستید.

معایب خرید اجاره

از آنجایی که شما بخش بیشتری از هزینه خودرو را تامین می‌کنید (کمتر از سپرده اولیه خود)، بنابراین پرداخت‌های ماهانه احتمالاً بیشتر از سایر انواع مالی (مانند PCP) خواهد بود. همچنین، نرخ بهره این وام ها می تواند بالاتر باشد.

اگر نمی‌خواهید در پایان قرارداد مالی مالک خودرو باشید، HP روش گران‌تری برای استفاده از خودروی شما برای آن دوره خواهد بود.

مقایسه گزینه های مختلف اجاره خودرو

daafd8b2db8cd986d987 d987d8a7db8c d985d8aed8aad984d981 d984db8cd8b2db8cd986daaf d8aed988d8afd8b1d988 da86db8cd8b3d8aad89f 6659aff0d37e1

سؤالات متداول گزینه های اجاره خودرو

گزینه های مختلف اجاره چیست؟

گزینه‌های مختلف اجاره عبارتند از: استخدام قرارداد شخصی (PCH)، خرید قرارداد شخصی (PCP) و خرید اجاره.

آیا اجاره خودرو از نظر مالی ارزش دارد؟

مزیت اجاره خودرو این است که برای داشتن یک ماشین کاملاً جدید فقط باید کرایه اولیه (سپرده) و سپس مبالغ ماهانه را بپردازید. . اگر پولی برای خرید مستقیم ماشین ندارید یا ترجیح می دهید از آن برای کارهای دیگر استفاده کنید، به ویژه جذاب است.

اجاره خودرو هزینه‌های ثابت ماهانه و خودروی جدیدی را به شما می‌دهد که دارای گارانتی با آخرین ویژگی‌ها است.

بهترین مدت اجاره خودرو چیست؟

وقتی ماشینی را اجاره می‌کنید، معمولاً یک انتخاب برای قرارداد دارید. معمولاً این می تواند از دو تا چهار سال متغیر باشد. بهترین اصطلاح هر چیزی است که برای شما مناسب است و برای مدت زمانی که می خواهید ماشین را نگه دارید. مدت زمان پرطرفدار سه سال بوده است، تا جایی که خودرو به اولین MOT خود نیاز دارد.

به‌دنبال راهی آسان برای تغییر خودرو هستید؟ سپس Carwow جایی برای رفتن است. می‌توانید ماشین قدیمی‌تان را با قیمتی عالی بفروشید و بهترین معاملات را با نو دریافت کنید. . همه از طریق شبکه فروشندگان قابل اعتماد ما و همه از آسایش خانه شما. برای شروع امروز روی دکمه زیر ضربه بزنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا