اخبار روز

مسئولان کار‌های مانده را به اتمام برسانند

مسئولان کار‌های مانده را به اتمام برسانند

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز ضمن تسلیت شهادت حضرت آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور فقید و همراهانشان اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بار‌ها فرمودند و اشاره کردند که هدف اصلی این انقلاب رسیدن انسان به لقاء الله است؛ این انقلاب آمده است آدم بسازد، انسان‌هایی که لقاء الله برایشان هدف است.

او افزود:‌ ای رئیس جمهور‌ها و صاحب مقام‌های دنیا ببینید بر روی تابوتش چه نوشته است؟ “آمده‌ام شاه پناهم بده”، بر تابوت رئیس جمهور شما نوشته شده است. آقای رئیسی خرم و دلشاد رفتی و در جوار علی بن موسی الرضا (ع) به ملاقات حق پیوستی،‌ای بزرگمرد به همه رئیس جمهور‌ها یاد دادی؛ ۶۸ هیئت سیاسی دنیا آمدند و بیش از ۱۵۰ کشور در مقابل عظمت انقلابی تو ایستاد که مَرد باید در لحظه رفتن از این عالم خرم و دلشاد باشد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: این هدفی است برای انقلاب اسلامی که شهدای ما با در نظر گرفتن این هدف رفتند. آگاهانه لقاء الله را انتخاب کردند و شهید برای این شهید، زنده و جاوید است که مرگ را انتخاب می‌کند. این جزئی از اهداف انقلاب اسلامی است بلکه به فرموده رهبر معظم انقلاب بالاترین هدف انقلاب اسلامی است. خودمان را به بیخیالی نزنیم، تحلیل‌های قرض گرفته از نظام استکباری لیبرالی دموکراسی را در گوش ما نخوانند که اینجا هدف اصلی است که بخوریم و بخوابیم و خوش باشیم. آمده‌ایم تا بال و پر بگیریم و پرواز کنیم.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: در نماز جمعه می‌گویند دعوت به تقوا کنید و قیامت را به یاد آورید برای این است که ما انسان را در مرز این عالم تمام شده نمی‌دانیم. کاری کنیم لحظه رفتن احساس ضرر نکنیم، وقتی می‌رویم ما را هم به بزمی که بالای سفره آن خاتم انبیا نشسته است راه دهند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: هدف اعلی برای این انقلاب این بود که بشریت را سر این خط برگرداند، بشریتی که رفته بود و دین، خدا، قیامت و پیغمبر را فراموش کرده بود، اما هدف دوم که این انقلاب آن است که انسان بسازد. انسان الگو، انسان نمونه، انسانی که بشود به عنوان انسان نه حیوان تکامل یافته به جهان معرفی کند. بعضی وقت‌ها باید شهید سلیمانی‌هایی بروند، شهید رئیسی‌هایی بروند تا یک لحظه همه چشم‌ها متوجه شوند که این انقلاب موفق است.

او با طرح این سوال که چه کسی می‌گوید این انقلاب موفق است؟ گفت: انقلابی که یک طلبه سید را بالا می‌برد و آیت الله رئیسی می‌شود و به بشریت نشان می‌دهد. رهبر عظیم الشأن یک پیام برای درگذشت این مرد بزرگ صادر فرمود و ۲۲ ویژگی اصیل انسانی برای این مرد شمرد.

خطیب نمازجمعه امروز شیراز با یادآوری ۲۲ ویژگی شهید خادم الرضا، بیان کرد: انقلاب ما موفق است، چون دارد به بشریت نشان می‌دهد پرچم‌هایتان از هند تا آمریکا جنوبی نیمه افراشته کنید که یک انسان فرهیخته و پروبال گرفته در مکتب خاتم انبیا محمد (ص) دارد از این عالم رخت برمی بندد. برای همه بشریت عزاست. عزای اینکه یک انسان کمال یافته را از دست می‌دهد.

او گفت: رهبر انقلاب فرمود آیت الله رئیسی عالم بود، اما آن از خدا بی خبر چه گفت؟ عالم مکتب اهل بیت عصمت و طهارت را تحقیر می‌کنید؟ گفتند آیت‌الله رئیسی او را هم بخشیده است، اما دل ما از این رنج پر است. چرا تحقیر می‌کنید؟ باید شهید شود تا جلسه دفاع دکترایش را نشان دهند که اساتید فن نشسته‌اند و ایشان نظریه‌پردازی می‌کند؟ عالم بود، عالمی که دین می‌پرورد. عالمی متواضع نه از علمایی که بعضی از آنها تا لقب علمیشان را نگویید جوابتان را نمی‌دهند. عالم باید پرورده شود تا وقتی صحبت می‌کند بگوید من طلبه‌ای بیش نیستم. اینطور کسی را از دست دادیم.

آیت‌الله دژکام گفت: رهبر معظم در پیام خود شهادت دادند که مجاهد بود، مردمی بود و باکفایت بود و افتخاری که همیشه خیلی به آن می‌نازید که خادم الرضا بود. شهید شد، فداکار و پرتلاش بود. خدمتگذار، صمیمی، خستگی‌ناپذیر و مخلص بود. اگر این ویژگی‌ها در یک انسان جمع شود جای دارد که از او تقدیر شود و نهایتا در خصوص شهید رئیسی رهبری یک چیزی فرموده است که نظیر آن را امام در شهادت شهید بهشتی فرمود که از شهادتش دردناکتر برای ما این بود که مظلوم بود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: سخن نا به حق برعلیه شهید رئیسی بسیار گفتند، طعن و کنایه برایش بسیار زدند ولی استوار مثل کوه ایستاده بود.

او هدف دوم انقلاب اسلامی را تربیت چنین انسان‌هایی دانست و افزود: امروز در گستره حکومت اسلامی ما از این چهره‌ها کم نیستند و ما افتخار می‌کنیم که خون شهدا و زحمت‌های امام راحل ما اثر کرده است و در دهه هشتاد و نودی‌ها هم دیده می‌شود و دهه هفتادی‌ها بر مسند خدمت هستند و می‌بینیم که به حمدالله خوب خدمت می‌کنند و از بزرگان خود الگو گرفته‌اند.

آیت‌الله دژکام گفت: هدف دیگر انقلاب اسلامی تشکیل جامعه اسلامی و اجتماع اسلامی است. ما حکومت تشکیل داده‌ایم که اجتماع بشری رنگ و بوی دینی بگیرد به صورت فردی ممکن است کسی فرهیخته شود، اما جامعه را می‌خواهیم به این سمت ببریم برای این که جامعه اسلامی شکل بگیرد یک کار بزرگ و عظیم این سید راحل شروع کرد در حالیکه دیگران بر طبل ناامیدی می‌کوبیدند آیت الله رئیسی به میدن آمد، گفتند یک دکمه را آمریکا بزند ایران از بین می‌رود، اما ایشان فرمود من توکل بر کسی می‌کنم که دشمن را نابود می‌کند.

او ادامه داد: گفتند شما را محاصره و چنان تحریمتان می‌کنیم که ایران دیگر نتواند ادامه دهد، اما ایشان فرمود من با توکل بر خدا همه تحریم‌ها را بی اثر می‌کنم. همان‌هایی که سازشکارانه می‌خواستند کاری کنند برای کشور بدهی گذاشتند و رفتند ولی این مرد مبارزه کرد و بدهی آنها را پس داد و خیلی می‌خواهد مرد باشد.
این کار بزرگ شروع شده است و این مرد اثبات کرد که اگر بایستیم می‌شود، ما می‌توانیم را یک بار دیگر نوشت و اثبات کرد. انشاالله این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در آغاز این قضیه هولناک که پیش آمده بود به عنوان کشتی‌بان جمهوری اسلامی آرامش دادند که در مسیر حرکت امت اسلامی و کشور هیچ وقفه‌ای رخ نخواهد داد. تحقق این وعده رهبر گرانقدر دو جهت دارد، یکی اینکه ملت عظیم الشأن مثل همیشه پای کار انقلاب، اسلام، نظام اسلامی، اهداف رهبری و اهداف نظام محکم ایستاده باشند و آنچه را که وظیفه ملت است درست انجام دهند.

آیت‌الله دژکام افزود: امروز در این نماز جمعه که بعد از رحلت رئیس جمهور فقید اقامه می‌شود می‌خواهیم به محضر رهبر انقلاب اسلامی بگوییم که آقا پیام این تشییع جنازه همین بود که شما فرمودید و ما هم به عنوان نمازگزاران جمعه و به عنوان نماینده‌ای از همه این ملت امروز با صدای رسا دوباره پیمان می‌بندیم که پای عهدمان می‌ایستیم و برای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی تا پای جان برای انجام هر کاری که وظیفه دینی، الهی و انقلابی ما است محکم ایستاده‌ایم.

او گفت: اما یک ستون دیگر این کار که بایستی انشاالله شکل بگیرد و در این مدت مختصر بین امروز تا انتخابات هم تمامی خدمتگزاران درون دولت، مدیران، مسئولان و همه مجموعه‌های دیگر نظام شامل قوه قضائیه، مجموعه مجلس محترم شورای اسلامی، نمایندگان سربلند و عزیزی که افتخار پیدا کردند و مردم به آنها اعتماد کردند و به مجلس فرستادند بایستی محکم، بدون اینکه خدایی نکرده اختلافی، تقابلی و تزاحمی بین آرای این بزرگواران دیده شود در ادامه مسیر خدمت رئیس جمهور فقید و شهید و برای تحقق اهدافی که یک لحظه درنگ هم برای ما امروز خطا و گناه است برای اینکه دشمن ایستاده است و نگاه می‌کند تا یک لحظه درنگ ما را ببیند و خوشحال شود.

امام جمعه شیراز خطاب به مدیران و مسئولان گفت: ما را دشمن شاد نکنید محکم مثل رئیس جمهوری که در حال خدمت شهید شد بایستید و کار زمین مانده را به اتمام برسانید؛ این مطالبه، حمایت و همکاری مردم از مجموعه مدیران و مسئولان است.

آیت‌الله دژکام در پایان گفت: امیدواریم و در این حرم مطهر دعا می‌کنیم همان طور که خدای متعال فرموده “مَا نَنْسَخْ مِنْ آیَةٍ أَوْ نُنْسِهَا نَأْتِ بِخَیْرٍ مِنْهَا أَوْ مِثْلِهَا ” (آیه ۱۰۶ سوره بقره)، خدا به قلوب همه مردم الهام کند که یک انتخاب خوب و گزینه قوی و توانمند برای ادامه مسیر خدمت به زودی انتخاب شود تا بتوانیم آنچه وظیفه ما است را دوباره با مدیریت یک رئیس جمهور قوی و ادامه‌دهنده مسیر آیت الله رئیسی داشته باشیم.

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا