سریال و انمیشن

۱۴ سریال کره ای بی نقص و دیدنی با موضوع انتقام؛ از Secret Love تا Itaewon Class

۱۴ سریال کره ای بی نقص و دیدنی با موضوع انتقام؛ از Secret Love تا Itaewon Class

۱۴ سریال کره ای بی نقص و دیدنی با موضوع انتقام؛ از Secret Love تا Itaewon Class

وقتی پای درام های انتقامی به میان می آید، درام های کره ای از بهترین های این ژانر فرعی هستند. این بدان معناست که درام های کره ای با موضوع انتقام و مهارت شان در به تصویر کشیدن شخصیت هایی که به دنبال اجرای عدالت شاعرانه هستند، در سال های اخیر بسیار محبوب شده اند. این درام ها چیزی فراتر از تلافی را ارائه کرده، داستان های رضایت بخش و جذابی دارند، شخصیت های ماندگار و مصممی دارند و سبک داستان پردازی آن ها طوری است که شما را سرگرم می کند.

بهترین سریال های کره ای با موضوع انتقام

درام های کره ای به خاطر پرداختن به تم های متنوع مشهور هستند، از عاشقانه های اداری جذاب و تریلرهای نفسگیر تا ملودرام های خانوادگی و روایت هایی از زندگی روزمره. اما درام هایی که داستانشان در مورد ایده انتقام از اعمال ناشایست و بیرحمانه یک فرد است، در جلب توجه مخاطبان بسیار موفق بوده و توانسته عطش آن ها برای انتقامجویی نیابتی را سیراب کند. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با ۱۴ مورد از بهترین سریال های درام کره ای انتقام جویانه آشنا کنیم.

بهترین سریال های کره ای با موضوع انتقام

۱۴- Secret Love (2013)

کانگ یو جونگ یک دختر همسایه دوست داشتنی به نظر می رسد که زندگی بسیار خوبی دارد تا اینکه به خاطر نامزدش و بدنبال یک تصادف و فرار از صحنه جرم، به مدت پنج سال به زندان می رود. یو جونگ به دنبال یک زندگی بی دردسر و معمولی بعد از زندان در کنار نامزدش است اما نامزدش ظاهراً اکنون دیگر فرد متفاوتی است و جایگاه و قدرت او را خراب کرده و دختر داستان را رها می کند. از این رو سو یو جون به کمک سی یئون، نامزد پسری که در تصادف ابتدای داستان زخمی شده، نقشه ای برای انتقام می کشد. Secret Love یک خانواده بزرگ را به تصویر کشیده و پیشینه های متضاد و روابطی که با چالش های بسیار مواجه می شوند را با هم مقایسه می کند، جایی که شصخیت های اصلی خود را در شبکه ای از رازهای مختلف می یابند. این داستان جذاب و درگیر کننده سریال Secret Love و بازی های ماندگار آن است که باعث شده این سریال جایگاه خاصی در میان طرفداران درام های کره ای داشته باشد.

بهترین سریال های کره ای با موضوع انتقام

۱۳- Reborn Rich (2022)

خانواده سوونیانگ یک هلدینگ بسیار بزرگ را در اختیار دارد که امپراطوری اقتصادی خارق العاده ای است. وقتی یکی از اعضای خانواده مرتکب کلاهبرداری مالیاتی می شود، سعی می کنند با مقصر جلوه دادن و قتل یکی از کارمندان ارشد شرکت به نام یو هیون وو این موضوع را پنهان کنند. اما سرنوشت نقشه های دیگری برای او دارد زیرا او خود را در سال ۱۹۸۷ می یابد، جایی که در بدن یک عضو جوان از خانواده سوونیانگ به نام جین دو جون از خواب بیدار می شود. به دنبال عدالت و انتقام از کسانی که او را متهم کرده و به قتل رسانده اند، او نقشه ای دقیق و با جزییات برای پی کردن پله های ترقی و رسیدن به اوج قدرت در کسب و کار خانواده می چیند و همزمان هویت واقعی اش را پنهان می کند. در حالی که برای نابود کردن یک به یک دشمنانش نقشه می کشد، هیون وو تاریک ترین رازهای خانواده را نیز فاش می کند. سریال Reborn Rich از عناصر علمی تخیلی و تریلر برای روایت نابود کردن یک خانواده از درون استفاده می کند.

بهترین سریال های کره ای با موضوع انتقام

۱۲- Lawless Lawyer (2018)

داستان Lawless Lawyer بسیار ساده است، یک وکیل گنگسترمآب و یک وکیل تعلیق شده به هم می پیوندند تا یک سیستم قضایی فاسد را نابود کنند. بونگ سانگ پیل بعد از اینکه شاهد مرگ مادرش (یک وکیل حقوق بشر سابق) بوده به شدت دچار غم و اندوه شده است. اکنون به دلیل خشم و اندوه، وی از عموی گنگستر خود کمک گرفته و به یک وکیل بی رقیب و خبره تبدیل می شود. در مورد ها جائه یی نیز او یک زن جوان حساس و عصبانی است که او نیز مورد بی مهری و بی عدالتی سیستم قرار گرفته است. با هم، این دو به دنبال نسخه خاص خود از انتقام هستند. در این مسیر، این دو موفق به تشکیل اتحادی شده، وارد داستان های خطرناک شده و درگیر می شوند و همه این ها برای فاش کردن سیستم قضایی و دنیای سیاسی فاسد کره جنوبی صورت می گیرد. در بطن خود، این سریال در مورد توانایی یک فرد در دوراندیشی و یک قدم جلو بودن از دشمنانش است.

بهترین سریال های کره ای با موضوع انتقام

۱۱- Eve (2022)

یک درام انتقامی تحسین شده دیگر با بازی سئو یی جی، سریال Eve در مورد یک شخصیت قهزمان زن به نام لی را ال است که ۱۳ سال را صرف چیدن نقشه دقیق انتقام و نابود کردن یکی از ثروتمندترین و مشهورترین خانواده های کره جنوبی می کند زیرا این خانواده عامل قتل پدر دانشمندش بوده است. علیرغم ژانر کلیشه ایش، این سریال پیچش های داستانی بسیار خارق العاده و خلافکاری های پیچیده اش است، جایی که در هر اپیزود اسرار جدیدی فاش می شود. با ریاکاری و رندی منحصربفردی، رای ال به درون محفل اقتصادی برتر کشور نفوذ کرده و یک شبکه مخفی از فساد سیاسی و اقتصادی را فاش می کند، تا برخی از خطرناک ترین و پرتعلیق ترین سکانس های تلویزیون خلق شود. سریال Eve در ذات خود یک سریال فمینیستی است و یک سریال درام کره ای است که ارزش تماشای بی وقفه را دارد.

بهترین سریال های کره ای با موضوع انتقام

۱۰- My Name (2021)

برای سریالی که تنها هشت اپیزود داشت، My Name خشونت و تم های تاریک و سکانس های اکشن بسیاری دارد که در تمام مدت شما را روی صندلی تان نیم خیز نگه می دارد. داستان سریال چنین است: زنی جوان به نام یون جی وو به شکلی مرموز پدرش را از دست می دهد. وقتی او واقعیت را می فهمد، تصمیم می گیرد از قاتل انتقام بگیرد. برای این کار، او با چوی مو جین متحد شده و به دار و دسته او می پیوندد. بدین ترتیب او به کمک متحد جدیدش و با نامی جدید وارد واحد مواد مخدر اداره پلیس می شود تا از طریق آن به سیستم جنایتکاری که مسبب قتل پدرش بوده نفوذ کند. او به خوبی هویت دوگانه اش را حفظ می کند اما اجرای ماموریت متهورانه اش علیه یک دارودسته خلافکار و بیرحم، چیزی است که مخاطب را به داستان سریال جذب می کند.

بهترین سریال های کره ای با موضوع انتقام

۹- Somebody (2022)

ظاهراً سال ۲۰۲۲ سال بسیار خوبی برای درام های کره ای با تم انتقام بود زیرا Somebody یک سریال جنایی ملودرام بسیار بی نقص با تم های مشابهی است. این سرال در مورد شخیت کیم سوم است، یک توسعه دهنده خجالتی و درون گرا که یک اپلیکیشن دوست یابی به نام Somebody می سازد. وقتی به طور ناگهانی قتل هایی هولناک در منطقه رخ می دهد، او در می یابد که تنها نقطه مشترک بین قتل ها به این اپلیکیشن دوست یابی باز می گردد. با کمک دوستان نزدیکش موک وون که یک رمال است، و کی یون که کارآگاه است و البته یک طراح معماری به نام سونگ یون اوه، او تصمیم می گیرد که راز این قتل ها را کشف کند. سریال Somebody دارای تم های تاریکی است، به ویژه وقتی فضای دوست یابی نسل هزاره را با گریزی به یک قاتل سریالی سایکوپات با شخصیتی دیوانه مورد بررسی قرار می دهد.

بهترین سریال های کره ای با موضوع انتقام

۸- Revenge of Others (2022)

سریال Revenge of Others با روایت خود در دبیرستان یونگتان و در مورد یک سری دانش آموز دبیرستانی، یک سریال درام کره ای اعتیادآور است که با این سوال که قاتل مرموز داستان کیست، شما را شب ها بیدار نگه می دارد. در حالی که مرکز ثقل داستان در مورد قتلی است که ظاهرش خودکشی است، عناصر انتقام نوجوانانه بسیار عجیب و ویژه هستند. این سریال داستان اوک چان می را روایت می کند، یک دانش آموز دبیرستانی که بعد از مرگ برادر دوقلویش به شدت افسرده و غمگین شده و به این باور می رسد که برادرش خودکشی کرده است. او مدرسه اش را تغیر داده و با جی سون هیون آشنا می شود و در می یابد که شاید ارتباطی بین او و مرگ برادرش وجود داشته باشد. به کمک هم، این دو تلاش دارند عامل مرگ برادر شخصیت اصلی داستان را پیدا کنند. این درام، تا جایی که به درام دبیرستانی مربوط باشد، به تم های خشونت در مدارس می پردازد و بازیگران آن برخی از بهترین نقش آفرینی های دوران حرفه ایشان را ایفا می کنند.

بهترین سریال های کره ای با موضوع انتقام

۷- Remarriage and Desires (2022)

همه درام های انتقامی کره ای در مورد قتل، تلافی یا روایتگر سیاست چشم در برابر چشم و دندان در برابر دندان نیستند. سریال Remarriage and Desires با این ایده سروکار دارد که مسیر زندگی تان در عرض چند دقیقه تغییر کرده و به دنبال ایجاد همان مقدار آسیب عاطفی به شخص مسئول این تغییر باشید. این سریال در مورد شخصیت سئو های سئونگ است، یک زن خانه دار از طبقه متوسط در منطقه گانگنام که وقتی شوهرش به یکباره درخواست طلاق می کند، خود را بی دفاع می بیند. در ادامه مشخص می شود که شوهرش مدت هاست به او خیانت می کرده است. های سئونگ مصمم است که از نقشه های شوهرش سر دربیاورد و از یک آژانس همسریابی کمک گرفته و تلاش می کند تا زندگی معشوقه جدید همسر سابقش را نابود کند. در حالی که جستجوی انتقام باعث می شود شخصیت اول داستان انسانیتش را از دست بدهد، های سئونگ باید تصمیم بگیرد ببخشد و بگذرد یا به نقشه کشیدن و ریسک هایی که زندگی شاد بسیاری را تهدید می کند ادامه دهد.

بهترین سریال های کره ای با موضوع انتقام

۶- Graceful Family (2019)

شاید هیچ چیزی به اندازه انگیزه تنبیه شخصی که به یکی از عزیزانتان آسیب زده و او را به شدت به دردسر انداخته، باعث ایجاد حس انتقامجویی نشود. این همان چیزی است که در داستان سریال Graceful Family می بینیم. این درام کره ای در مورد مو سئوک هی است، زن جوانی که بعد از مرگ مادرش به شدت دچار ناراحتی و اندوه می شود. او تلاش می کند پرونده مرگ مادرش را حل کند و کشف واقعیت به یک افشاگری ویرانگر منجر می شود. در ادامه داستان مشخص می شود که یکی از خانواده خودش، مادرش را کشته است و به همین خاطر او نقشه ای پیچیده و دقیق می کشد تا هویت قاتل را فاش کند. گذشته ترسناک سئوک هی نیز بیش از پیش انگیزه او برای انتقام را تحریک می کند و رفته رفته شروع به سوء استفاده از اطرافیانش و گول زدن آن ها برای پی بردن به حقیقت می کند. این سریال در مورد رازهای تاریک و بسیار قدیمی است که مدت ها مخفی مانده اند، رازهایی که یک خانواده ثروتمند را به هم متصل نگه داشته است، در حالی که هیچ کدام از اتفاقات، نقشه ها و تاوان هایی که پشت درهای بسته پرداخت شده، خبر ندارند.

بهترین سریال های کره ای با موضوع انتقام

۵- The World of the Married (2020)

سریال درام بی نقص The World of the Married در مورد یک معشوقه زیباست که وارد یک ازدواج شکننده می شود. جی سئون او بر این باور است که زندگی بی نقصی دارد، در کارش به عنوان یک پزشک مشهور و از مقامات ارشد بیمارستان موفق بوده و یک شوهر جذاب به نام لی تائه اوه دارد که در کسب و کار خودش موثر و موفق بوده و این دو یک پسر نیز دارند. اما زندگی کاملاً بی نقص او زمانی از هم می پاشد که در می یابد شوهرش با زنی به نام یئو دا کیونگ رابطه دارد و مدت هاست به او خیانت می کرده است. او نقشه ای مملو از فریب و گول زدن می کشد تا انتقامی شیرین از شوهرش و معشوقه اش بگیرد. سئون یو از هوش و ارتباطات اجتماعی اش برای افشای رازهایی در مورد معشوقه شوهرش و نابود کردن زندگی او استفاده می کند. در حالی که درام ماجرا فاش می شود، می بینیم که چطور هر سه شخصیت با احساسات ویرانگری روبرو می شوند، پیش از اینکه فرصتی برای التیام ایجاد شود.

بهترین سریال های کره ای با موضوع انتقام

۴- Taxi Driver (2021)

یک مامور ویژه سابق به نام کیم دو گی که اکنون راننده تاکسی است، در واقع یک فرد آتش به اختیار است که به دنبال اجرای عدالت و انتقام گرفتن برای رنج های کسانی است که به دست جنایتکاران و کلاهبرداران مورد سوء استفاده و آزار قرار گرفته اند. بعد از اینکه مادرش توسط یک قاتل سریالی کشته می شود، دو گی تصمیم می گیرد به عنوان راننده تاکسی به شرکت تاکسیرانی رینبو بپیوندد و از تاکسی خود به عناون ابزاری برای انجام عملیات های آتش به اختیارانه علیه افراد و سازمان های فاسد استفاده کند. او و گروه رانندگان تاکسی همگی به خاطر تراژدی های شخصی دور هم جمع شده و به همین خاطر کسانی که از اجرای عدالت توسط قانون فرار کرده اند را هدف قرار می دهند، از نزول خورها تا دارودسته های خلافاکار و حلقه های متجاوز جنسی. از انیکوکاری تا عملیات هکری، دو گی و تیمش نقشه های پیچیده و دقیقی را برای اطمینان از اجرای عدالت طرح ریزی می کنند. سریال Taxi Driver به این موضوع می پردازد که چطور سیستم فاسد باعث بیرون رفتن انسانیت از مردم معمولی می شود، چیزی که این سریال را بسیار تعمق برانگیز و تکان دهنده می سازد.

بهترین سریال های کره ای با موضوع انتقام

۳- The Glory (2022)

سریال کره ای The Glory یکی از پربیننده ترین و پربحث ترین سریال های کره ای اخیر در میان طرفداران درام های ساخت کره جنوبی و ژانر انتقام است. داستان این سریال کره ای در مورد زنی است که به عجیب ترین اشکال به دنبال انتقامجویی از کسانی است که در دوران دبیرستان او را اذیت و آزار کرده اند. به عنوان یک قربانی سابق خشونت، مون دونگ یون به یک معلم سرخانه ای به خانه آزارگر سابقش می رود تا به فرزند یئون جین درس بدهد. دونگ یون نزدیک به ده سال برای چنین لحظه ای برنامه ریخت هاست و سونگ های کیو نیز به خوبی نقش او را با نقشه کشیدن های دقیق و انتقام از یئون جین و گروهش و توسعه شخصیت ایفا می کند. این سریال با عطش انتقام پیش رفته و مملو از پیچش های داستانی است. علاوه بر این، این سریال روایت بسیار خوش ساخت با سناریویی دقیق دارد که نادیده گرفتن آن دشوار است. سریال The Glory یکی از بهترین سریال های انتقام جویانه کره ای است که فصل دوم آن نیز ساخته خواهد شد.

بهترین سریال های کره ای با موضوع انتقام

۲- Vincenzo (2021)

شاید پیچیده ترین و محبوب ترین درام کره ای این لیست، سریال Vincenzo مملو از انواع پیچش های داستانی و بازی های ذهنی است که باعث می شود همواره میل و اشتیاقی برای موارد بیشتری از این عناصر را داشته باشد. این سریال کره ای در مورد یک عضو ایتالیایی-کره ای مافیا به نام وینچنزو کاسانو است که به دنبال انتقام از یک سازمان شرور در کره جنوبی است. بعد از چند سال کار به عنوان وکیل و نیروی مافیای ایتالیا، وینچنزو به سرزمین مادری اش باز می گردد که کار ناتمامش را تکمیل کند. او همراه با یک وکیل خوش مشرب و شاداب به نام هونگ چا یونگ، تلاش دارد تا عدالت را علیه یک هلدینگ شیطان صفت که در فعالیت های مجرمانه مشارکت دارد، به اجرا بگذارد. با استفاده از دانش قابل توجهش نسبت به قانون و تاکتیک های داخلی مافیا، وینچنزو عملیات های هوشمندانه و دقیقی را برای تنبیه کسانی که مرتکب ارتشا، فساد، کلاهبرداری و سوء استفاده شده اند طرح ریزی و اجرا می کند و جالب اینکه همه چیز در انظار عمومی انجام می شود. اما در شرایطی که این کار به یک وسواس فکری تبدیل می شود و دشمنانی قدرتمندتر از قبل را سر راهش قرار می دهد، او باید بین میلش به انتقام و حس تازه شکل گرفته رستگاری، توازن برقرار کند.

بهترین سریال های کره ای با موضوع انتقام

۱- Itaewon Class (2020)

سریال Itaewon Class در مورد یک دانش آموز دبیرستانی است که در اولین روز مدرسه، به صورت یک آزارگر مشت می زند بدون اینکه بداند جانگ گیون وون در واقع پسر مدیر عامل کمپانی است که پدرش، پارک سائه روی در آن کار می کند و در ادامه از عذرخواهی خودداری می کند. در نتیجه، پدرش از کار اخراج شده و کشته می شود که باعث می شود سائه روی برای نابود کردن مردی که مسبب مرگ پدرش است نقشه کشیده و همزمان رویاهای خود در رسیدن به اوج سلسله مراتب جامعه رقابتی سئول را دنبال کند. سائه روی یک کافه چندملیتی در قلب ایتائه وون افتتاح کرده و برای این کار از دوستان و کارمندان وفادارش کمک می گیرد تا با تاکتیک های تجاری به جای مقابله مستقیم، با دشمنش درگیر شود. سریال Itaewon Class توازنی بی نقص بین جستجوی انتقام تدریجی از جانب شخصیت اصلی و اطمینان از اینکه یک انسان دوستدار جامعه است و در نهایت به شادی شخصی می رسد، ایجاد می کند.

منبع:روزیاتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا