سلامت

گفتار درمانی ممکن است به افراد مبتلا به زوال عقل کمک کند تا افسردگی و علائم اضطراب را مدیریت کنند

گفتار درمانی ممکن است به افراد مبتلا به زوال عقل کمک کند تا افسردگی و علائم اضطراب را مدیریت کنند

A female therapist speaks with a clientاشتراک گذاری در Pinterest-share-overlay>
یک مطالعه جدید نشان می دهد که گفتار درمانی به 63 درصد از افراد مبتلا به زوال عقل کمک کرد تا علائم افسردگی یا اضطراب خود را کاهش دهند. Getty Images/Stocksy Fat Camera/Getty Images
  • بسیاری از افراد مبتلا به زوال عقل نیز مشکلات سلامت روانی مانند اضطراب و افسردگی را بررسی می کنند.
  • محققان دانشگاه کالج لندن اخیرا دریافتند که گفتار درمانی به ۶۳ درصد از افراد مبتلا به زوال عقل کمک می کند تا علائم افسردگی یا اضطراب خود را کاهش دهند.
  • تیم تحقیقاتی گفت که روان درمانی به 40 درصد از شرکت کنندگان کمک کرد تا علائم خود را بهبود بخشند تا جایی که دیگر تشخیص داده نمی شود افسردگی یا اضطراب دارند.

تحقیقات گذشته نشان داده است. بسیاری از افراد مبتلا به زوال عقل نیز سلامت روان مانند افسردگی و اضطراب.

یک مطالعه جدید از دانشگاه کالج لندن (UCL) نشان داد که گفتار درمانی افسردگی را بهبود می بخشد. و علائم اضطراب در 63 درصد افراد مبتلا به زوال عقل.

علاوه بر این، 40 درصد از شرکت‌کنندگان تا حدی بهبود یافتند که در پایان درمان دیگر تشخیص داده نشد که دارای اضطراب یا افسردگی هستند.

این مطالعه اخیراً در مجله منتشر شده است. ژورنال eClinicalMedicinetrusted-source>.

گفتار درمانی — همچنین به عنوان روان درمانی — شامل صحبت با یک متخصص سلامت روان در مورد چیزی است که شما را آزار می دهد.

آنچه در مورد آن صحبت می کنید از فردی به فرد دیگر متفاوت است و ممکن است شامل بحث هایی در مورد اینکه در حال حاضر چه احساسی دارید، اخیراً به چه چیزی فکر کرده اید و هر گونه نگرانی سلامتی که ممکن است داشته باشید، باشد، مانند مشکلات خواب.

هنگامی که با متخصص سلامت روان صحبت می کنید، آنها نشانه ها و اطلاعاتی را که شما ارائه می دهید دریافت می کنند. برای کمک به شما در تشخیص اینکه چه چیزی ممکن است شما را ناراحت کند و به چه نوع درمان اضافی ممکن است نیاز داشته باشید.

متخصصان سلامت روان از گفتار درمانی برای درمان انواع نگرانی‌های مربوط به سلامت روان استفاده می‌کنند، از جمله:

تحقیقات گذشته نشان می دهد که چه زمانی یک فرد افکار، احساسات غمگین، عصبانیت و عصبانیت خود را به زبان می آورد. درد کاهش می یابد

و یک مطالعه قبلی نشان داد که گفتار درمانی به تقویت ارتباطات خاص در مغزtrusted-source>، به آنها اجازه می دهد بر بهبودی طولانی مدت فرد تأثیر بگذارند.

برای مطالعه جدید، محققان UCL داده های بیش از 1500 فرد مبتلا به زوال عقل را بررسی کردند. و در کلاس بهبود دسترسی به درمان‌های روان‌شناختی (IAPT) در بریتانیا بین سال‌های 2012 تا 2019. IAPT درمان‌های رایگانی را برای اضطراب و افسردگی ارائه می‌کند، از جمله نوعی گفتگو درمانی به نام درمان رفتاری شناختی (CBT).

جلسات گفتار درمانی به صورت چهره به چهره، به صورت انفرادی، در یک گروه، یا آنلاین.

محققان سپس داده‌ها را با یک گروه کنترل متشکل از 1300 نفر که زوال عقل نداشتند مقایسه کردند. با شرکت در گفتگو درمانی علائم افسردگی یا اضطراب خود را کاهش دادند.

علاوه بر این، 40 درصد از شرکت کنندگان مبتلا به زوال عقل تا حدی بهبود یافتند که دیگر تشخیص داده نشد که دارای اضطراب یا افسردگی هستند.

براساس نویسنده اصلی مطالعه گرجستان بل، دکتری. کاندیدای بخش روانشناسی و علوم زبان در دانشگاه کالج لندن (UCL)، او تعجب نکرد که افراد مبتلا به زوال عقل از گفتار درمانی بهره مند شوند.

اما بل گفت که تا حدودی از اینکه درمان گفتاری موثر به نظر می رسد شگفت زده شده است و یافته های مطالعه را دلگرم کننده می داند.

“شواهد قوی برای مفید بودن دارو برای اضطراب و افسردگی در زوال عقل بل به Medical News Today گفت:. “علاوه بر این، بسیاری از مردم، چه مبتلا به زوال عقل باشند یا نه، به جای درمان صحبت کردن از دارو به عنوان راهی برای مدیریت مشکلات سلامت روان آنها.”

“در نتیجه، مهم است که گفتار درمانی به عنوان گزینه ای برای افراد مبتلا به زوال عقل برای مدیریت اضطراب و افسردگی. این امر به ویژه مهم است زیرا اضطراب و افسردگی در افراد مبتلا به زوال عقل بسیار رایج است – بسیار بیشتر از افراد مبتلا به زوال عقل – و عواقب نامطلوب زیادی دارد، بنابراین یافتن گزینه های درمانی خوب مهم است.

– جورجیا بل، نویسنده اصلی این مطالعه

اخبار پزشکی امروز نیز با بت آ. کالمیر، MSW، معاون مراقبت و پشتیبانی در انجمن آلزایمر، در مورد این مطالعه. کالمیر گفت که یافته های این مطالعه بسیار امیدوارکننده بود، زیرا سلامت روان بخش مهمی از تجربه زوال عقل است و گاهی اوقات می توان نادیده گرفت.

او توضیح داد: «ارزیابی افسردگی باید بخشی از برنامه مراقبتی برای فردی باشد که مبتلا به زوال عقل است.

“علاوه بر این، مرحله بیماری و درجه زوال شناختی عامل مهمی است که باید در استفاده از هر گونه گفتگو درمانی با فردی که با کلاس آلزایمر یا سایر زوال عقل. آنها باید یک برنامه درمانی داشته باشند که پیشرفت بیماری و همچنین نقش مراقب را با پیشرفت بیماری و علائم در نظر بگیرد.»

کالمیر افزود که داشتن آن مهم است. گزینه‌های درمانی سلامت روان غیر دارویی برای افراد مبتلا به زوال عقل، زیرا درمان‌های دارویی ممکن است عوارض جانبی داشته باشد که به طور غیرضروری به افراد مبتلا به زوال عقل آسیب برساند یا ممکن است با سایر داروها تداخل ضعیفی داشته باشد.

“کاوش در درمان های غیر پزشکی که حداقل عوارض جانبی دارند یا بدون عوارض هستند، مهم است. مدیریت علائم بیماری بخش مهمی از مراقبت فرد محور برای افرادی است که مبتلا به آلزایمر یا سایر زوال عقل هستند. انجمن آلزایمر راهنمایی برای پزشکان در مورد برنامه ریزی مراقبت، که شامل ارزیابی افسردگی و برنامه هایی برای رسیدگی به هر گونه علائم عصبی روانی است.”

– بت آ. کالمیر، MSW، معاون مراقبت و پشتیبانی در انجمن آلزایمر

برای افراد مبتلا به زوال عقل که افسردگی یا اضطراب دارند و علاقه مند به گفتار درمانی هستند، کالمیر گفت که آنها یا عزیزانشان می توانند با خط کمک انجمن آلزایمر برای یافتن درمانگران در منطقه خود.

علاوه بر این، کالمیر به افراد پیشنهاد کرد که با پزشک مراقبت های اولیه یا کلینیک مغز و اعصاب خود صحبت کنند تا درخواست ارجاع دهند.

انجمن روان‌شناسی آمریکا (APA) همچنین روانشناس یاب آنلاین قابل جستجو بر اساس کد پستی، نام ارائه دهنده، یا منطقه تمرین.

و هنگامی که به دنبال درمانگر برای خود یا یکی از عزیزان خود هستید، این نکات را در نظر بگیرید:

  • مطمئن شوید که درمانگر مجوز دارد و بیمه سلامت.
  • ابتدا با درمانگر تلفنی صحبت کنید تا بدانید که در چه مواردی تخصص دارند تا مطمئن شوید که با شما ملاقات خواهند کرد. نیاز دارد.
  • در صورتی که ملاقات حضوری دشوار است یا گزینه‌ای نیست، بپرسید که آیا درمانی از راه دور ارائه می‌دهند. .
  • به خاطر داشته باشید که انتخاب یک درمانگر سلامت روان یک انتخاب کاملا شخصی است – اگر با درمانگر ارتباط برقرار نکنید، به درمانگر ملزم نیستید، و می توانید هر زمان که بخواهید درمانگر خود را تغییر دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا