سلامت

کدام مکمل های غذایی برای تقویت حافظه شما؟

کدام مکمل های غذایی برای تقویت حافظه شما؟

کدام مکمل های غذایی برای تقویت حافظه شما؟

Quels compléments alimentaires pour booster sa mémoire?

چرا مکمل های غذایی را برای تقویت حافظه انتخاب کنید؟

اختلالات حافظه، چه جزئی و چه اساسی، می تواند منشأ مختلفی داشته باشد. برای سلامت مغز بهینه، تامین بسیاری از مواد مغذی خاص ضروری است، اما یافتن آنها در مقادیر قابل توجهی در رژیم غذایی مدرن همیشه آسان نیست. مکمل‌های غذایی این مواد فعال را متمرکز می‌کنند و مصرف آن‌ها را تسهیل می‌کنند.

مغز به چه مواد مغذی نیاز دارد؟

برای عملکرد خوب، مغز مغز نیاز دارد. نیاز به تامین کافی اسیدهای چرب امگا 3، مواد معدنی و ویتامین ها دارد. مواد محرک، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی نیز در تقویت حافظه و محافظت از مغز بسیار مفید هستند.

چگونه یک مکمل غذایی مخصوص حافظه را انتخاب کنیم؟

استرس، کار بیش از حد، شروع یک بیماری عصبی، مصرف دارو یا حتی گردش خون ضعیف می تواند منجر به عدم حفظ حافظه شود. برای انتخاب یک مکمل غذایی برای تقویت حافظه، شناسایی مشکل در منشاء کاهش حافظه ضروری است. همچنین از مکمل های غذایی ارگانیک و طبیعی استفاده کنید.

جنسینگ، مکملی که تمرکز و حافظه را تحریک می کند

جنسینگ حافظه و تمرکز را تحریک می کند. از مغز در برابر پیری زودرس و آسیب شناسی عصبی محافظت می کند. تحریک منظم اساس یک حافظه خوب است، به همین دلیل است که جینسینگ به ویژه در حفظ مغز موثر است. همچنین، جینسینگ با کاهش خستگی و استرس، دو عاملی که می‌توانند ظرفیت‌های حافظه را تغییر دهند، عمل می‌کند.

جنسینگ حاوی مجموعه‌ای از مواد مغذی و دارایی‌های موثر است. سرشار از اسیدهای آمینه، جین سنوزیدها، کلسیم، آهن، منیزیم و مولکول های آنتی اکسیدانی است. محتوای بالای ویتامین های C، E و B موجود در آن برای تقویت حافظه نیز بسیار مهم است.

یک مکمل غذایی مبتنی بر جینسینگ را می توان به شکل درمان مصرف کرد. از 4 تا 12 هفته، قابل تمدید پس از یک استراحت کوتاه. یک محصول ارگانیک و باکیفیت برای اثرگذاری بهینه انتخاب کنید.

جینکو بیلوبا ، مکمل غذایی محافظ عصبی

جینکو بیلوبا دارای خواص محافظتی عصبی بوده و در مبارزه با اختلالات حافظه موثر است. عملکردهای مغز را تقویت می کند و تمرکز و استدلال را تحریک می کند. همچنین گردش خون مغزی را تقویت می کند و به ویژه در تحریک حافظه در موارد زوال عقل پیری موثر است.

جینگکو بیلوبا سرشار از فلاونوئیدهای آنتی اکسیدانی است. همچنین حاوی لاکتون های ترپن است: gingkolides و bilobalides. این دو ماده هستند که گردش خون را در ناحیه مغز تقویت می‌کنند.

یک مکمل غذایی حافظه‌دار ویژه مبتنی بر جینکو بیلوبا باید به‌طور ایده‌آل برای چندین ماه مصرف شود تا بهینه‌سازی شود. اثر با این حال، برای به حداکثر رساندن اثرات جینکو بیلوبا بر روی مغز، هر ماه استراحت کنید.

مریم گلی، برای جلوگیری از پیری مغز و تحریک حافظه

مریم گلی محافظ عصبی و حاوی مواد ضد التهابی است. به مبارزه با پیری مغز کمک می کند و از بیماری های عصبی مانند آلزایمر جلوگیری می کند. در صورت ابتلا به بیماری آلزایمر ثابت شده، به تقویت توانایی های شناختی کمک می کند. به طور کلی، مریم گلی مقوی اعصاب است که حافظه و تمرکز را تحریک می کند.

مریم گلی سرشار از اسانس، دیترپن ها، تانن ها، فنل ها و ویتامین K است. مهم است که بر غنی بودن آن از نظر آنتی اکسیدان ها تاکید شود، زیرا منشأ نقش محافظتی آن در برابر پیری زودرس مغز است.

یک مکمل غذایی مخصوص حافظه بر اساس مریم گلی را می توان در طولانی مدت مصرف کرد، رعایت دوزهای مشخص شده توسط سازنده ضروری است. همچنین در صورت بارداری یا صرع، مصرف مریم گلی به شدت ممنوع است.

کتان، مکمل غذایی برای جلوگیری از اختلالات شناختی و محافظت از مغز

کتان عمدتاً با تغذیه مغز و تقویت گردش خون خوب روی حافظه تأثیر می گذارد. اثر ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن همچنین به جلوگیری از اختلالات شناختی، بیماری های عصبی و پیری زودرس مغز کمک می کند.

کتان بسیار غنی از امگا 3 است. اسیدها، از جمله اسید چرب لینولنیک ALA. این به بدن امکان می دهد EPA و DHA، دو اسید چرب با فواید ثابت شده برای مغز و حافظه را سنتز کند.

یک مکمل حافظه مبتنی بر کتان. می توان به صورت طولانی مدت مصرف کرد. با این حال مراقب باشید، به دوزها احترام بگذارید و اگر تحت درمان ضد انعقاد از آسیب شناسی قلبی عروقی رنج می برید، بدون توصیه پزشکی از کتان استفاده نکنید. کتان خون را رقیق می کند.

چای سبز، برای ترویج حافظه و تمرکز در محل کار

چای سبز قشر جلوی مغز را تحریک می کند که در حفظ کردن نقش دارد. بنابراین، مطالعات اخیر تأثیر مثبت آن را بر تمرکز و حافظه نشان می دهد. همچنین چای سبز سرشار از مواد محرک و آنتی اکسیدانی است. این به محافظت از مغز در برابر پیری زودرس و هوشیاری و تمرکز کمک می کند.

چای سبز سرشار از تیانین است، یک اسید آمینه با کیفیت. همچنین حاوی تئین است که یک آلکالوئید محرک است. چای سبز از مواد معدنی، تانن ها و بسیاری از مواد آنتی اکسیدانی تشکیل شده است.

یک مکمل غذایی برای تقویت حافظه مبتنی بر چای سبز را می توان به صورت دو دوره مصرف کرد. تا 8 هفته در حالت ایده آل، مصرف چای سبز به عنوان مکمل باید وقت شناس باشد و به منظور تحریک حافظه به موقع باشد: در صورت امتحان، دوره استرس زا یا خستگی شدید. ترجیح می‌دهید در اول روز از مکمل‌های مبتنی بر چای سبز استفاده کنید، تئین می‌تواند، مانند کافئین، خواب را مختل کند.

راه حل های طبیعی دیگر برای تقویت حافظه

  • رژیم غذایی:رژیم غذایی متنوع و غنی از مواد مغذی برای هوشیاری مغز و تقویت حافظه ضروری است. مصرف روغن های گیاهی، دانه های روغنی و ماهی های چرب غنی از امگا 3 باید تشویق شود. همچنین میوه ها و سبزیجات رنگارنگ و ادویه های غنی از آنتی اکسیدان ها اثرات مفیدی برای سلامت مغز دارند.
  • سبک زندگی سالم:خواب آرام، مدیریت خوب استرس و تمرینات منظم حافظه از عوامل بسیار مهمی هستند. سالم نگه داشتن مغز الکل، تنباکو، آفت کش ها، مواد افزودنی، آلودگی، همگی مواد تهاجمی برای مغز هستند و باید از آنها محافظت کرد.
  • روغن های ضروری:اسانس های نعناع، ​​اکالیپتوس، لیمو و رزماری باعث افزایش تمرکز می شوند. و می تواند به تقویت حافظه کمک کند.

95% خوانندگان این مقاله را مفید یافتند و شما؟

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا