اخبار روز

کاهش ۳۳درصدی میانگین زمان ترخیص تجهیزات حوزه فاوا

کاهش ۳۳درصدی میانگین زمان ترخیص تجهیزات حوزه فاوا

کاهش ۳۳درصدی میانگین زمان ترخیص تجهیزات حوزه فاوا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، امید رجبی جاغرق گفت: میانگین زمان رسیدگی به درخواست‌های تایید نمونه در حالی کاهش داشته که براساس آمار موجود، تعداد درخواست‌های سامانه تایید نمونه در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۳ درصد افزایش داشته است. بررسی آماری درخواست‌های تایید نمونه نشان می‌دهد در سال گذشته، ۱۱ هزار و ۴۹ درخواست ثبت شده، در حالیکه در سال ۱۴۰۰ این رقم ۱۰ هزار و ۶۹۹ مورد گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه طولانی‌ترین گام در فرآیند ترخیص تجهیزات، فرآیند تایید نمونه است، عنوان کرد: زمان تایید نمونه شامل زمان صرف شده برای آزمون تجهیزات، بررسی مشخصات فنی و اعلام نظر در مورد انطباق مشخصات فنی با ضوابط و استانداردهای مرجع است.

مدیرکل استاندارد و تایید نمونه رگولاتوری با اعلام کاهش تعداد نمونه‌های مردود شده تجهیزات در سال ۱۴۰۱ گفت: افزایش میزان انطباق نمونه تجهیزات وارداتی با استانداردها و الزامات فنی نشان می‌دهد وارد کنندگان به رعایت انطباق مشخصات فنی تجهیزات با استانداردها و الزامات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قبل از ثبت سفارش و ورود کالا به کشور توجه بیشتری داشته‌اند.

رجبی جاغرق توصیه کرد: واردکنندگان تجهیزات حوزه ICT، قبل از ورود انبوه تجهیزاتی که تاکنون سابقه تایید نمونه برای آنها وجود نداشته، برای اطمینان از انطباق مشخصات فنی تجهیزات با الزامات و استانداردهای اعلام شده از طرف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نسبت به اخذ تایید نمونه قبل از ثبت سفارش تجهیزات اقدام کنند.

وی افزود: متقاضیان برای اطلاع از سوابق تایید نمونه تجهیزات ICT که تاکنون با صدور تاییدیه رگولاتوری وارد کشور شده‌ است، می‌توانند با مراجعه به پورتال رگولاتوری به آدرس https://www.cra.ir/home در قسمت حقوق کاربران، وارد بخش تجهیزات فاوای دارای تاییدیه شوند.

سامانه صدور مجوز ثبت سفارش، ترخیص و تایید نمونه تجهیزات فاوا (سامانه جامع فاوا) در راستای الکترونیکی کردن خدمات اداره کل استاندارد و تایید نمونه مانند ثبت سفارش، ترخیص و تایید نمونه تجهیزات و تسهیل و تسریع در ارائه این خدمات به شهروندان در پورتال سازمان به آدرس https://www.cra.ir/home در بخش خدمات الکترونیک ایجاد و برای تمام متقاضیان (حقیقی یا حقوقی) در دسترس و قابل بهره‌برداری است.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا