اخبار روز

پیکر شهید خانی به خانه بازگشت/ پایان ۴ دهه انتظار

پیکر شهید خانی به خانه بازگشت/ پایان ۴ دهه انتظار

پیکر شهید خانی به خانه بازگشت/ پایان ۴ دهه انتظار

به گزارش خبرنگار مهر، پیکر پاک شهید خانی بعد از چهار دهه با تفحص پلاک این شهید گرانقدر، روز شنبه شناسایی شد قرار است پیکر این شهید با حضور مردم انقلابی شهرستان گرمسار، بعد از ۴۰ سال دوری، به خاک سپرده شود.

جانشین سپاه استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به این مطلب بیان داشت: شناسایی پلاک شهید خانی طی مراسم معنوی با حضور جمعی از مسئولان‌سپاه استان و شهرستان گرمسار در منزل شهید برگزار و مادر بزرگوار شهید خانی بعد از چهار دهه انتظار، خبر یافتن پیکر فرزندش را از ائمه جمعه گرمسار و ایوانکی دریافت کرد.

منصور شوقانی با بیان اینکه خبر شناسایی و پیدا شدن پیکر عاری از تعلقات مادی این شهید والامقام تائید شد، تاکید کرد: برنامه تشییع پیکر این شهید گرانقدر به زودی اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیکر این شهید در منطقه فکه تفحص شده است، تاکید کرد: این شهید گرانقدر در روز بیستم بهمن ماه ۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی به شهادت رسیده بود و پیکر ایشان تاکنون در همان منطه مدفون بود که به تازگی تفحص شد.

شهید خانی پنج ماه و ۲۶ روز در جبهه‌ها حضور داشت اما چهار دهه برای بازگشت به خانه صبر کرد تا دوباره دیدار مادر را تازه کند. مادری که ۴۰ سال صبوری کرد.

حالا استان سمنان میزبان شهیدی است که چهار دهه قبل بند پوتین خود را سفت کرد و رفت تا حالا دوباره بازگردد و با خانواده دیدار کند. شهیدی که خونش جریان ساز است و دوباره فضای استان را عطر انگیز خواهد کرد.

کمیته روابط عمومی دومین کنگره بزرگداشت ۳۰۰۰ شهید استان سمنان اعلام کرده که قرار است مراسمی با شکوه برای شهید حسین خانی در گرمسار و سمنان برگزار شود.

شهید حسین خانی، از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس در ۲۲ فروردین ماه سال ۱۳۴۶ در ایوانکی چشم به جهان گشود و در ۲۰ بهمن ماه ۱۳۶۱ به شهادت رسید.

هنوز زمان دقیق مراسم تشییع و وداع با پیکر این شهید گرانقدر دفاع مقدس مشخص نشده است.

پیکر شهید حسین خانی، یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس، پس از ۴۰ سال دوری در حالی به آغوش خانواده بازمی گردد که حالا ۷۰۰ هزار نفر مردم استان او را از خانواده خود می‌دانند و در انتظارش هستند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا