اخبار روز

برنامه‌های عملیاتی استان در حوزه رشد تولید تشریح شد

برنامه‌های عملیاتی استان در حوزه رشد تولید تشریح شد

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

برنامه‌های عملیاتی استان در حوزه رشد تولید تشریح شد

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد در این نشست به ارائه برنامه عملیاتی استان یزد برای تحقق مؤلفه رشد در شعار سال پرداخت و اظهار داشت: این برنامه مبتنی بر برنامه تحولی یزدِنوین و در چارچوب اسناد ملی و استانی آمایش سرزمین و سند تحول دولت مردمی تهیه و تدوین شده است.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

مجید دهقانی زاده، تجهیز منابع و سرمایه‌گذاری، گسترش بازار، ارتقاء بهره‌وری، تکمیل زیرساخت‌های تولید و مدیریت سرمایه انسانی را از محورهای این برنامه عملیاتی در حوزه رشد تولید معرفی کرد.

وی در محور تجهیز منابع و سرمایه‌گذاری به تحقق و اجرای ۱۵۱ طرح و پروژه در حوزه فعالیت‌های پیشرو و مزیت‌دار استان اشاره کرد و تامین منابع مالی فعالیت‌های حوزه فناوری و نوآوری، احصاء و پیاده‌سازی شیوه‌های تامین مالی غیربانکی فعالیت‌های اقتصادی، تسهیل در سرمایه‌گذاری از طریق صدور و عملیاتی کردن مجوزهای بی‌نام سرمایه‌گذاری، بهره‌برداری از حداقل ۲۰ معدن با ذخیره قطعی ۱۵۰ میلیون تن و توسعه فعالیت‌های اکتشافی حداقل ۱۴۰ معدن با ذخیره ۲۰۰ میلیون تن را از برنامه های رشد تولید در استان یزد برشمرد.

دهقانی زاده، اجرای برنامه عملیاتی تحقق درآمدهای مالیاتی استان و استفاده حداکثری از ظرفیت سواحل مکران برای هدایت سرمایه‌گذاران یزدی در فعالیت‌های دارای محدودیت استقرار دراستان از جمله: فولاد، پتروشیمی، کاشی و سرامیک و… را از دیگر اقدامات پیش‌بینی شده در این محور برای رشد تولید در استان یزد اعلام کرد.

وی، تامین منابع غیربانکی را در افزایش فعالیت‌های اقتصادی و رشد تولید مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: باید تمرکز استان را از منابع صرفا بانکی به سمت منابع مالی غیربانکی تغییر دهیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد، بر شکل‌گیری و تقویت تعاونی‌های فراگیر و توسعه و عمران شهرستانی با هدف مردمی کردن اقتصاد و جذب سرمایه های خرد مردمی تاکید کرد و خواستار بهره‌مندی از توانمندی سرمایه گذاران یزدی خارج از استان و کشور با استفاده از تشکل‌های نخبگان مقیم مرکز شد.

وی افزود: باید از ظرفیت منابع حاصل از مسئولیت اجتماعی و مشارکت واحدها، خیرین و نهادهای عمومی غیردولتی در راستای تجهیز منابع و سرمایه گذاری برای تحقق رشد تولید به صورت حداکثری استفاده کرد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا