اقتصاد

پلتفرم قرارداد هوشمند Axiom 20 میلیون دلار در سری A جمع آوری می کند

پلتفرم قرارداد هوشمند Axiom 20 میلیون دلار در سری A جمع آوری می کند

شرکت زیرساخت قراردادهای هوشمند Axiom 20 میلیون دلار در دور سرمایه گذاری سری A به رهبری Paradigm و Standard Crypto در کنار صندوق های Robot Ventures و Ethereal Ventures جمع آوری کرده است.

Axiom در نظر دارد از سرمایه برای استخدام توسعه دهندگان استفاده کند. طبق اعلامیه ای در 25 ژانویه، توسعه اولین محصول خود را تسریع بخشید. این استارتاپ روش جدیدی را برای دسترسی به داده های تایید شده در زنجیره پیشنهاد می کند. به جای تکیه بر مکانیسم‌های اجماع سنتی – جایی که همه گره‌ها بر روی وضعیت داده توافق دارند – از رمزنگاری دانش صفر استفاده می‌کند.

آکسیوم خاطرنشان کرد: «برنامه‌های روی زنجیره با حذف ویژگی‌ها یا تنظیم دقیق قراردادها برای بهینه‌سازی استفاده از داده، با هزینه‌های گزاف داده‌ها سازگار شده‌اند. طبق این پروتکل، توسعه دهندگان قادر به استفاده از داده ها در مقیاس نیستند و در نتیجه این مشکل مجبور به معماری قراردادهای هوشمند در یک طرح پیچیده هستند.

فناوری دانش صفر به کاربران اجازه می دهد بدون افشای هیچ جزئیاتی صحت یک عبارت را ثابت کنند. به عبارت دیگر، یک مکانیسم تأیید را بدون آشکار کردن داده‌های درگیر در محاسبات فعال می‌کند. با استفاده از رمزنگاری ZK، Axiom ادعا می کند که برنامه های زنجیره ای را قادر می سازد تا داده های بیشتری را با هزینه کمتر مدیریت کنند.

این پروتکل شبکه اصلی خود را در سال 2023 راه‌اندازی کرد و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد به داده‌های تاریخی اتریوم دسترسی داشته باشند، محاسبات خارج از زنجیره را انجام دهند و داده‌ها را با مدرک‌های دانش صفر ارسال کنند. در بیانیه Axiom آمده است: «ما معتقدیم که تقاضا برای ذخیره، دسترسی و عملیات بر روی داده‌های احراز هویت شده تنها در طول زمان افزایش می‌یابد و رمزنگاری و بلاک‌چین ابزارهای درستی برای پاسخگویی به این تقاضا هستند.

اثبات ZK به طور فزاینده استفاده می‌شوند در بخش های مختلف مانند بانکداری، مراقبت های بهداشتی، انرژی و سیستم های رای گیری. چندین شرکت رمزنگاری به طور فعال روی این فناوری کار می کنند برای مقیاس گذاری و اهداف حفظ حریم خصوصی به عنوان مثال، Polygon، Polygon zkEVM خود را در مارس 2023 برای اکوسیستم اتریوم منتشر کرد، که امکان دسته‌بندی هزاران تراکنش غیر زنجیره‌ای را با یک مدرک رمزنگاری حاوی حداقل داده‌ها فراهم کرد.

مجله: فراتر از رمزنگاری — مدارک دانش صفر پتانسیل را نشان می دهد از رای دادن تا امور مالی

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا