اخبار روز

برگزاری ششمین اجلاسیه آستان های مقدس و بقاع متبرکه در قم

برگزاری ششمین اجلاسیه آستان های مقدس و بقاع متبرکه در قم

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

برگزاری ششمین اجلاسیه آستان های مقدس و بقاع متبرکه در قم

به گزارش خبرگزاری خالق، ششمین اجلاسیه تولیت های آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی امروز شنبه (30 اردیبهشت) با حضور تولیت ها و نمایندگان آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه به میزبانی بعثه مقام معظم رهبری در ساختمان شماره ۲ حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور و حج و زیارت قم آغاز شد.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

حجج الاسلام و المسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی، سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه (س)، قاضی عسکر تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، کلانتری تولیت آستان حضرت احمد بن موسی الکاظم (شاهچراغ)، رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران و نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، در این اجلاسیه حضور دارند.

سخنرانی تولیت آستان های مقدس و ارائه گزارش معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی درباره عملکرد سالانه اجلاسیه، گزارش مشاورتولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در زمینه فعالیت های مشترک آستان های مقدس در دهه کرامت با تاکید بر روز دختر، گزارش نماینده آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) درمورد کارگروه قرآنی فرهنگی اجلاسیه، گزارش مشاور فرهنگی مسجد مقدس جمکران در زمینه اقدامات اعتاب در خصوص مهدویت، گزارش کارگروه صلح و سازش توسط مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، ارائه گزارش تدوین سند ملی پدافند غیرعامل آستان های مقدس و بقاع متبرکه توسط مدیرمرکزمدیریت بحران و پدافند غیرعامل آستان قدس رضوی نیز از بخش های این اجلاسیه است.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسین راجی مدیر اندیشکده راهبردی سعداء نیز به بیان طرح رویکرد آستان ها در راستای تحقق جهاد تبیین می پردازد و متن بیانیه پایانی پنجمین اجلاسیه آستان های مقدس نیز قرائت خواهد شد.

این جلسه با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و سپس حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب در سخنانی ضمن عرض خیر مقدم به مهمانان فرا رسیدن دهه کرامت و هفته حج را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که در این اجلاس تصمیمات مفیدی برای اماکن متبرکه اتخاذ شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت یاد شهیدان گرانقدر حرم حضرت احمد بن موسی الکاظم (شاهچراغ) را که به دست دشمنان اسلام به شهادت رسیدند و مرحوم آیت الله ری شهری را که خدمات فراوانی را در حوزه حج و زیارت و فعالیت های علمی و پژوهشی از خود به یادگار گذاشتند، گرامیداشت.

سرپرست حجاج ایرانی در پایان به شروع اعزام زائران حج در سوم خرداد و پایان عملیات بازگشت حجاج به کشور در سوم مرداد اشاره و ابراز امیدواری کرد که حج پیش رو همراه با موفقیت و سربلندی برای امت اسلامی باشد و زائران ایرانی با حجی مقبول به کشور بازگردند.

بر پایه این گزارش، در ادامه حجت الاسلام فقیه اسفندیاری معاون اموربین الملل آستان قدس رضوی به ارائه گزارش عملکرد سالانه اجلاسیه پرداخت و گفت: کارگروه‌ها تا امروز بازخوردهای خوبی داشته است.

همچنین حجت الاسلام حسینی نژاد مشاور تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در زمینه فعالیت های مشترک آستان های مقدس در دهه کرامت با تاکید بر روز دختر گزارش داد و سپس عباس سلیمی نماینده حرم حضرت عبدالعظیم (ع) فعالیت کارگروه قرآنی فرهنگی اجلاسیه را تشریح کرد و گفت: تلاش ها و فعالیت های قرآنی به منظور انس بیشتر مردم با قرآن انجام می‌شود.

پیش نشست ششمین اجلاسیه تولیت های آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی جمعه شب (29 اردیبهشت) با حضور نمایندگان آستان‌های مقدس، در ساختمان شماره ۲ حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور و حج و زیارت در قم برگزار ‌شد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا