اقتصاد

پرتاب بورس به سمت بالا آغاز می شود؟

پرتاب بورس به سمت بالا آغاز می شود؟

به گزارش خبرنگار خالق، شاخص کل بورس امروز با رشد بیش از ۲۷ هزار واحدی مواجه شده و به جایگاه ۲ میلیون و ۱۸۹ هزار واحد رسید، نمادهای کگل، شپنا، کچاد، شبندر، نوری، تایپکو و شتران بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

ارزش معاملات خرد عدد ۷,۷۸۵ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، ۶% افزایش داشته است. اما نسبت به میانگین ماهانه، ۱۶% کاهش داشته است.

ارزش صف‌های خرید ۳۲۵ میلیارد تومان است که کاهش ۱۴۰ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد. همچنین ارزش صف‌های فروش هم با کاهش ۶۵ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی همراه بوده و در محدوده ۱۸۴ میلیارد تومان قرار دارد.

گروه نهادهای مالی واسط با ارزش معاملات ۳۱۰ میلیارد تومان (۲.۴ برابر میانگین هفتگی) بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه کانه‌های فلزی با ارزش معاملات ۴۲۱ میلیارد تومان (۲.۲ برابر میانگین هفتگی) و گروه عرضه برق و گاز با ارزش معاملات ۹۰ میلیارد تومان (۱.۶ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

یکی از نکات جالب معاملات امروز افزایش تعداد نمادهای مثبت بود به نحوی که تعداد نمادهای مثبت ۳۰۲ نماد بوده و ۱۰۴ نماد صف خرید، ۱۹۸ نماد نیز منفی و ۴۳ نماد صف فروش بودند.

امروز شاخص با یک جهش ۲۷ هزار واحدی مواجه شد و اگر پول هوشمند و ارزش معاملات خرد به بالای ۱۰ هزار میلیارد تومان برسد می‌توان امیدوار بود که بورس به سمت بالا پرتاب شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا