ورزش

آخرین تلاش‌های تیم ملی بسکتبال برای آخرین بلیت

آخرین تلاش‌های تیم ملی بسکتبال برای آخرین بلیت

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

آخرین تلاش‌های تیم ملی بسکتبال برای آخرین بلیت

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ بسکتبال در قاره آسیا در حالی بعد از گذشت یک سال وارد پنجره ششم و پایانی می شود که هنوز تکلیف تیم ملی بسکتبال ایران برای کسب سهمیه های توزیعی در این قاره مشخص نیست مگر اینکه طی دو دیدار پیش رو در این پنجره پیروز شود و هیچ حرف و حدیثی برای جهانی شدن باقی نگذارد.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

ملی پوشان بسکتبال ایران از آذرماه سال گذشته در گروه D دیدارهای خود در انتخابی جام جهانی را آغاز کردند و طی پنج پنجره تا اینجا پیش رفته اند که با ۱۶ امتیاز از ۱۰ بازی (۶ برد و ۴ باخت) همچنان با معادلات پیچیده برای جهانی شدن مواجه هستند و کماکان خطر قزاق ها را بیخ گوش حس می کنند.

اتفاقا موقعیت متزلزل امروز تیم ملی بسکتبال در مسیر انتخابی جام جهانی به خاطر همین قزاق ها است و دو شکست عجیب و دور از انتظاری که ملی پوشان کشورمان در مرحله نخست انتخابی جام جهانی مقابل آنها متحمل شدند و البته قانون فیبا مبنی بر لحاظ کردن دیدارهای رو در رو – در صورت تساوی امتیاز- که باعث شد تاوان این دو باخت از گروه D به F کشیده شود و در نهایت دوباره ایران و قزاقستان را در رقابت با یکدیگر قرار دهد.

دیدارهای پنجره ششم و پایانی انتخابی جام جهانی در حالی از فردا برای بسکتبال ایران آغاز می شود که تیم ملی کشورمان در جریان پنجره قبل به خاطر امتناع استرالیایی ها از سفر به ایران صاحب یک برد بی دغدغه شد اما بازهم نتوانست به واسطه امتیاز کامل این دیدار برگزار نشده گام بزرگی به سمت جهانی شدن بردارد چون در دیدار رفت برابر همین تیم شکست خورده بود و علاوه بر آن نتیجه دیدار رفت با چین را هم را در آزادی واگذار کرده بود و جز یک برد مقابل ژاپن، از دیدار دیگری به امتیاز کامل نرسید.

بدین ترتیب دو دیدار پنجره پایانی انتخابی جام جهانی بسکتبال و نتایج آنها مقابل چین و ژاپن برای ایران حیاتی و تعیین کننده خواهد شد و حتی دیدارهایی که قزاقستان در رقابت با چین و استرالیا خواهد داشت.

در جدول رده بندی گروه F انتخابی جام جهانی، استرالیا و چین و ژاپن حضور خود در جام جهانی را قطعی کرده اند. بحرین که در رده آخر قرار دارد هیچ امیدی برای ورود به این رقابت ها ندارد. بنابراین رقابت برای تنها بلیت باقی مانده ویژه گروه F میان ایران و قزاقستان خواهد بود که تنها با یک اختلاف امتیاز در رده های سوم و پنجم قرار دارند.

ملی پوشان بسکتبال ایران اگر از هر دو دیدار پیش رو امتیاز کامل به دست بیاورند بدون هیچ اما و اگری صاحب سهمیه جهانی خواهند شد اما باخت در یکی از دو دیدار هم کافی است برای اینکه سرنوشت شان برای صعود به قزاق ها و نتایج دیدارهای آنها گره بخورد.

با این اوصاف دیدار با ژاپن و چین که هر دو هم خارج از خانه برگزار می شود برای تیم ملی بسکتبال بسیار تعیین کننده است در حالیکه تیم کشورمان برای این دیدارها حامد حدادی را در اختیار ندارد اما سعید ارمغانی امیدوار است با اضافه شدن بازیکنی مانند آرن داودی با تجربه در کنار نیروی جوان و باانگیزه دیگر بازیکنان، جهانی شدن را در سرنوشت تیمش ثبت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، در چارچوب پنجره ششم و پایانی انتخابی جام جهانی، تیم ملی بسکتبال پنجشنبه چهارم اسفندماه در ژاپن به مصاف تیم ملی این کشور می رود و هفتم اسفندماه هم در هنگ کنگ با تیم ملی چین دیدار می کند.

جدول رده بندی گروه F انتخابی جام جهانی بسکتبال پیش از دیدارهای پنجره پایانی به این شرح است:

آخرین تلاش‌های تیم ملی بسکتبال برای آخرین بلیت

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا