اخبار روز

هوای اصفهان در ۱۲ منطقه قابل قبول است

هوای اصفهان در ۱۲ منطقه قابل قبول است

هوای اصفهان در ۱۲ منطقه قابل قبول است

مسئول امور کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: میانگین شاخص هوای کلان‌شهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۹ صبح امروز پنجشنبه هفتم اردیبهشت ماه بر اساس داده‌های دریافتی ۱۴ ایستگاه پایش فعال با شاخص ۶۷ در وضعیت قابل قبول ثبت شد.

جمشید لقایی با اشاره به اینکه امروز شاخص هوا در ایستگاه میدان انقلاب با ۱۲۸ AQI در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است، افزود: شاخص هوا در ایستگاه خیابان میرزا طاهر با ۹۹، رهنان با ۹۵، خیابان فرشادی با ۷۳، بولوار کاوه ۶۴، کردآباد با ۵۸، خیابان شهید باهنر و سپاهان شهر با ۵۳، محله ولدان (ایستگاه ورزشگاه میثاق) با ۵۲ و خیابان فیض با ۵۱ AQI وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.

مسئول کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: این کلان‌شهر از ابتدای سال تاکنون طی ۳۸ روز، ۱۲ روز هوای پاک، ۲۴ روز هوای قابل قبول و ۲ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس داشته است.

هوای اصفهان در ۱۲ منطقه قابل قبول است
شاخص هوا در ایستگاه‌های پایش شهرداری اصفهان – ۷ اردیبهشت

به گزارش مهر، سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست (منطقه اصفهان)، امروز شاخص هوا در ایستگاه خیابان احمدآباد با ۷۷، پروین ۶۷ و بزرگراه خرازی با ۶۱ AQI در وضعیت قابل قبول و در خیابان رودکی با ۴۱ AQI در وضعیت پاک ثبت شد.

ایستگاه‌های پایش هوا در خیابان استانداری و شهرهای سجزی، جمله شاهین‌شهر، نجف‌آباد، کاشان، زرین‌شهر، شاهین‌شهر، خمینی شهر و منطقه صنعتی دولت آباد قطع و شاخص هوا در ایستگاه شهر مبارکه با ۵۹ AQI در وضعیت قابل قبول است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا