اخبار روز

هفته حج فرصت طلایی برای بازخوانی آموخته‌ها توسط حجاج است

هفته حج فرصت طلایی برای بازخوانی آموخته‌ها توسط حجاج است

هفته حج فرصت طلایی برای بازخوانی آموخته‌ها توسط حجاج است

به گزارش خبرگزاری خالق، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از زائران اعزامی به حج پیش رو خواست برای آن که لذت معنوی بیشتری از سفر حج ببرند، برای روزهای حضورشان در سرزمین وحی برنامه داشته باشند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب که غروب امروز در ویژه برنامه حج شبکه قرآن حضور یافته بود، به تشریح اقدامات صورت گرفته برای اعزام ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر ایرانی به حج ۱۴۰۲ پرداخت و در مورد هفته «حج» گفت: این هفته فرصت خوبی برای زائران است تا آموخته‌های خود از برنامه‌های آموزشی و توجیهی را بازخوانی کنند.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف برای حجاج که از ماه مبارک رمضان آغاز شده است، خاطرنشان کرد: هفته حج همچنین فرصت مناسبی برای برگزاری همایش‌های استانی گسترده‌تر برای زائران است که بسیار هم مورد استقبال آنها قرار می‌گیرد چرا که هر آنچه را تاکنون آموخته‌اند کامل‌تر می‌شود و با آگاهی کامل راهی سرزمین وحی می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه پیرامون اقداماتی که زائران در هفته حج انجام می‌دهند، گفت: زائر هوشمند از این فرصت باقی مانده برای برنامه‌ریزی روزهای حضور در سرزمین وحی استفاده و در دفتری برنامه‌های سفر را یادداشت می‌کند که در این سفر باید به چه اموری بپردازد تا لذت حج را برایش کامل کند.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان این که امسال کتابخانه‌های سیار کاروانی برای زائران در نظر گرفته شده است، ادامه داد: اگر زائر با برنامه عازم این سفر شود و به قرائت قرآن، زیارت اماکن مختلف، کتاب خوانی، خودسازی و سایر موارد مفید برسد، حتماً وقت کم خواهد آورد اما اگر برنامه نداشته باشد و وقتش را در پیام رسان‌ها سپری کند تا به خود بیاید اعلام شده سفر حج به پایان رسیده است و یک حسرت بزرگ برایش باقی خواهد ماند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب رهنمودهای مقام معظم رهبری را سرلوحه برنامه‌های حجاج عنوان کرد و یادآور شد: فرهنگ سازی، تمدن سازی، شرکت در نمازهای جماعت مسجدالحرام، ارتباط با مسلمانان سایر کشورها، خواندن ادعیه و شرکت در مراسم دعای کمیل و برائت از جمله موارد مهمی بود که مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفت و امیدوارم حجاج توجه ویژه‌ای به این موارد داشته باشند و برای انجام آن‌ها برنامه‌ریزی کنند.

هفته حج فرصت طلایی برای بازخوانی آموخته‌ها توسط حجاج است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مورد توافق مثبت سیاسی با عربستان و تأثیر آن بر اولین حج بعد از این اتفاق گفت: اگر عربستان شرایطی را فراهم کند که زائران ایرانی وقتی برمی گردند راضی باشند و دعای کمیل و سایر موارد را باب میل شأن انجام داده باشند، یک اتفاق خوب برای ما و کشور میزبان رخ داده است.

وی ادامه داد: هر چقدر که عربستان همراهی بیشتری با زائران ایرانی داشته باشد، رضایت آنها بیشتر جلب می‌شود و امیدوارم بتوانیم خدمتگزاران خوبی برای حجاج در این زمینه باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این ظرفیت وجود دارد که بتوانید در مذاکره با مسئولان کشور میزبان سهمیه زائران ایرانی را افزایش دهید؟ به آمار اعزام حجاج در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: امسال هم عربستانی‌ها طبق مصوبه سازمان همکاری اسلامی متناسب با جمعیت هر کشور، تعداد زائران را به ازای هر هزار نفر یک نفر تعیین کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب ابراز امیدواری کرد که در مذاکره و رایزنی با مسئولان کشور میزبان بتوان سهمیه حجاج ایرانی را برای آینده افزایش داد.

وی گفت: اگر این اتفاق رخ دهد فشار دغدغه سفر از روی زائر برداشته خواهد شد چرا که تعداد زائران بیشتری اعزام می‌شوند.

هفته حج فرصت طلایی برای بازخوانی آموخته‌ها توسط حجاج است

حجت الاسلام والمسلمین نواب در پاسخ به سوال دیگری گفت: به خانواده شهدا طبق مصوبه مجلس و نیروهای مدافع درنهاده‌ای مختلف سهمیه اختصاص می‌یابد که البته تعداد قابل توجهی نیست.

وی در عین حال افزود: اقدامی که برای حج امسال صورت گرفته است کاهش اعزام خادمین و افزایش اعزام زائران است و تلاش شده با حفظ کیفیت در ارائه خدمات، فرصت بیشتری برای تشرف زائران فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید بر این که ایرانی‌ها در تعامل و همکاری و تعاون در بین زائران دیگر کشورها نمونه هستند، گفت: اطمینان دارم که همه مردم ایران به ویژه زائران گرامی با جان و دل تعاون و همکاری خواهند کرد تا حج خوب و ماندگاری را پشت سر بگذاریم.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا