اقتصاد

نبردهای استخراج بیت کوین 2023 – افزایش محدودیت های صنعت تست نرخ هش

نبردهای استخراج بیت کوین 2023 – افزایش محدودیت های صنعت تست نرخ هش

2023 سال آزمایشی برای اکوسیستم ماینینگ بیت کوین بود، با نرخ هش بی سابقه و مشکل ماینینگ و فشار بر ماینرها برای فروش بیت کوین (BTC) برای پوشش هزینه های عملیاتی.

بررسی سالانه بخش استخراج بیت کوین منتشر شد توسط Compass Mining رشد قابل توجهی را در نرخ هش جهانی در سال 2023 نشان می دهد. نرخ هش شبکه سال را با 266 اگزاهش در ثانیه (EH/s) آغاز کرد و تا پایان سال 2023 به 542 EH/s افزایش یافت. افزایش سالانه 103 درصدی را نشان می دهد.

موارد مرتبط: نصف شدن بیت کوین در سال 2024 – ماینرها نتایج بالقوه کاهش پاداش BTC را پیش‌بینی می‌کنند

افزایش نرخ هش با افزایش سختی ماینینگ منعکس شد، ویژگی که در پروتکل استخراج بیت کوین برای حفظ میانگین زمان ایجاد بلاک 10 دقیقه ایجاد شد. از آنجایی که ماینرهای بیشتری نرخ هش جهانی را افزایش دادند، میانگین سختی بیت کوین سال را با 35 تن آغاز کرد و در 31 دسامبر با 72 تن به پایان رسید.

نبرد نرخ هش

آنتونی پاور، تحلیلگر استخراج بیت کوین، چگونگی افزایش هش ریت چندین ماینر را تا سال 2023 آشکار کرد. برای اینکه در جریان افزایش شبکه قرار بگیرید.

Power خاطرنشان می‌کند که Iris Energy سال را با 1.7 EH/s آغاز کرد و در عرض شش ماه به 5.6 EH/s رسید که 273 درصد افزایش را نشان می‌دهد. همانطور که کوین تلگراف در دسامبر 2023 گزارش داد، Iris قصد دارد در سال 2024 نرخ هش خود را دو برابر کند و به بیش از 11 EH/s برساند و پاور خاطرنشان کرد که گسترش سایت Childress آن در تگزاس می تواند تا پایان سال با گزینه خرید به 20 EH / ثانیه برسد. 9 EH/s دیگر ماینرها.

نرخ هش بیت کوین به طور پیوسته تا سال 2023 افزایش یافت. منبع: Compass Mining/CoinWarz

Marathon Digital همچنین شاهد “جهش قابل توجهی در نرخ هش عملیاتی خود در طول سال 2023” بود که با افزایش 253 درصدی از 7.0 EH/s به 24.7 EH/s افزایش یافت. پاور تاکید کرد که هدف ماراتن رسیدن به 50 EH/s در دو سال آینده پس از تصاحب دو سایت استخراج از Generate Capital در ژانویه 2024 است.

Power سایر افزایش‌های قابل توجه نرخ هش سالانه را در سال 2023 توسط CleanSpark برجسته کرد. 53٪، هات 8 (کلبه جدید، 188٪)، Bitdeer (168٪)، TeraWulf (150٪) و بیت دیجیتال (101٪). در همین حال، Riot Platforms تنها در سال 2023 به دلیل طوفان های هوای سرد نامطلوب که سرفصل خبرها شد، نرخ هش عملیاتی استخراج خود را تا 28 درصد افزایش داد.

بزرگترین تولیدکنندگان بیت کوین

این گزارش همچنین تاکید می کند که Core Scientific در سال 2023 در مجموع 13782 بیت کوین تولید کرده است که بالاترین میزان در بین ماینرهای مستقر در ایالات متحده است، علیرغم اینکه در طول سال در فصل 11 ورشکستگی داشته است.

موارد مرتبط: Iris Energy در سال 2024 با سفارش 22 میلیون دلاری Bitmain T21 ماینینگ نرخ هش را دو برابر می کند

Marathon Digital 12843 بیت کوین استخراج کرد و CleanSpark سومین رتبه بود. بزرگترین ماینر ایالات متحده با استخراج ۷۳۹۱ بیت کوین. Riot در سال 2023 6619 بیت کوین تولید کرد که پاورز خاطرنشان کرد که این مقدار کمتر از آنچه که تحلیلگران پیش از برجسته کردن تاثیر استراتژی انرژی شرکت در تگزاس پیش بینی کرده بودند، بود.

فشار نرخ هش رکورد همه اپراتورهای معدن را مجبور به فروش بخشی کرد. از بیت کوین استخراج شده ماهانه آنها به منظور پوشش هزینه های عملیاتی. پاور تاکید کرد که Marathon و Hut 8 تا 31 دسامبر توانستند بخش قابل توجهی از خزانه بیت کوین خود را نگهداری کنند و به ترتیب 15174 بیت کوین و 9195 بیت کوین در اختیار داشتند.

ماینرهای بیت کوین مستقر در تگزاس هزینه ها را کاهش می دهند

این گزارش همچنین نمونه ای بارز از توانایی استخراج کنندگان بیت کوین در تنظیم مصرف خود برای برآورده کردن نیازهای شبکه های برق ارائه می دهد.

همانطور که Power توضیح داد، انرژی های تجدیدپذیر فراوان و مقرون به صرفه تگزاس، شرکت های معدنی بزرگ را به خود جذب کرده است، آنها نیز به تگزاس پایبند هستند ERCOT برنامه 4 Coincident Peaks (4CP)، که صنایع را تشویق می کند تا مصرف انرژی را در بازه های زمانی اوج در ژوئن، جولای، آگوست و سپتامبر کاهش دهند تا در هزینه های انتقال سال بعد صرفه جویی کنند.

“در سال 2023، ماینرهای کلیدی مستقر در تگزاس از جمله Argo Blockchain، Bitdeer، Iris Energy، و Riot Platforms به طور استراتژیک از استراتژی های انرژی برای کاهش هزینه ها استفاده کردند.”

Power اضافه کرد که این شرکت های معدنی انرژی را در ساعات اوج پرخطر 10 تا 15 بار در ماه کاهش می دهند، که این ماینرها را از پرداخت ضریب بازیابی هزینه انتقال در مگاوات ساعت محدود شده (مگاوات ساعت) (تقریباً 5 دلار در هر مگاوات ساعت) معاف می کند.

Riot Blockchain همچنین یک قرارداد خرید برق بلندمدت در تگزاس منعقد کرده است که 345 مگاوات هزینه های انرژی محافظت شده را با امکان تمدید تا سال 2027 یا 2030 پوشش می دهد. پاور اضافه کرد که قیمت ثابت برق Riot را قادر می سازد تا به طور مداوم کار می کند و قرار گرفتن در معرض نوسانات بازار را نفی می کند.

در نتیجه، Riot بر اساس میانگین قیمت بیت کوین 2023، 71.6 میلیون دلار در کل اعتبار انرژی، معادل 2480 BTC، دریافت کرد.

-ct-non-breakable=”true”>مجله: بیت کوین در مسیر برخورد با وعده های “Net Zero” قرار دارد

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا