سریال و انمیشن

معرفی فیلم موجودات بیچاره ؛ داستان، بازیگران و نمرات

معرفی فیلم موجودات بیچاره ؛ داستان، بازیگران و نمرات

معرفی فیلم موجودات بیچاره ؛ داستان، بازیگران و نمرات

فیلم موجودات بیچاره یک اثر کمدی سیاه استیم‌پانک است. برای آشنایی بیشتر با فیلم Poor Things 2023 با ما همراه باشید. فیلم موجودات بیچاره به کارگردانی یورگوس لانتیموس (Yorgos Lanthimos) است که در سال ۲۰۲۳ منتشر شد. این فیلم در هشتادمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز به نمایش درآمد. ژانر فیلم Poor Things 2023 علمی تخیلی، کمدی سیاه است.

در این فیلم گروهی از بازیگران شامل اما استون، مارک رافلو، ویلم دفو، رامی یوسف و جراد کارمایکل حضور دارند. مدت زمان فیلم موجودات بیچاره 141 دقیقه می‌باشد. این فیلم نمرات بالایی را از منتقدان و طرفداران دریافت کرد. در این مقاله از پلازا به معرفی فیلم Poor Things 2023 می‌پردازیم.

فهرست مطالب:

داستان فیلم موجودات بیچاره

معرفی فیلم موجودات بیچاره

خلاصه فیلم سینمایی موجودات بیچاره به این صورت است که یک زن جوان به نام بلا توسط دکتر گادوین باکستر، یک دانشمند و محافظ او به زندگی برگردانده می‌شود. در ابتدا، بلا یک شخصیت ساده لوح است، اما با اشتیاق می‌خواهد درباره دنیای اطراف خود بیاموزد. او علاقه‌مند است که چیزهای بیشتری را ببیند و بنابراین از سرنوشت خود فرار می‌کند و با کمک یک وکیل ماهر و بدجنس به نام دانکن ودربرن، به سفری در سراسر قاره‌ها می‌پردازد. بلا با تعصبات و محدودیت‌های زمان خود آشنا نیست و خواستار برابری و آزادی است. برای دریافت اطلاعات بیشتر تریلر فیلم Poor Things 2023 را مشاهده نمایید.

همچنین بخوانید :

بازیگران فیلم موجودات بیچاره

بازیگران فیلم موجودات بیچاره

شما همراهان عزیز می‌توانید در ادامه با هنرپیشه های فیلم سینمایی موجودات بیچاره آشنا شوید.

اما استون در نقش بلا باکستر

بازیگران فیلم موجودات بیچاره

اما استون، بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی، در تاریخ ۶ نوامبر ۱۹۸۸ به دنیا آمد. او تاکنون نامزد و برنده جوایز متعددی از جمله جایزه اسکار، بفتا و گلدن گلوب شده است. در سال ۲۰۱۷، او بیش‌ترین دستمزد را در میان بازیگران زن دریافت کرد. نام اما استون دو بار در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ در فهرست ۱۰۰ ستاره ثروتمند مجله فوربز قرار گرفت. همچنین، در سال ۲۰۱۷ به عنوان یکی از ۱۰۰ فرد تاثیرگذار در جهان توسط مجلهٔ تایم انتخاب شد.

استون در اسکاتسدیل به دنیا آمد و در همان شهر بزرگ شد. وی از کودکی در حوزه بازیگری فعالیت می‌کرد و در سال ۲۰۰۰ با بازی در نمایش باد در درختان بید، اولین تجربه بازیگری خود را داشت. در دوران نوجوانی، به همراه مادرش به لس آنجلس سفر کرد و با بازی در سریال خانواده پارتریج در سال ۲۰۰۴، برای اولین بار در تلویزیون به ایفای نقش پرداخت. سپس در فیلم خیلی بد (۲۰۰۷)، اولین تجربهٔ سینمایی خود را داشت که با استقبال منتقدان و فروش خوبی در گیشه همراه بود. با حضور در فیلم سرزمین زامبی‌ها، توانست توجهات را به خود جلب کند. در سال ۲۰۱۰، با نقش اصلی در فیلم مثل آب خوردن، نامزدی برای جوایز گلدن گلوب و بفتا را به دست آورد. این موفقیت‌ها با حضور در دو فیلم خدمتکاران (۲۰۱۱) و عشق، احمقانه، دیوانه‌وار (۲۰۱۱) ادامه یافت.

همچنین بخوانید :

مارک رافلو در نقش دانکن ودربرن

بازیگران فیلم موجودات بیچاره

مارک آلن رافلو، بازیگر آمریکایی، در تاریخ ۲۲ نوامبر ۱۹۶۷ به دنیا آمد. وی در اوایل دههٔ ۱۹۹۰ به بازیگری پرداخت و به خاطر حضور در نمایش “این جوانان ما” (۱۹۹۸) و فیلم درام “می‌توانی روی من حساب کنی” (۲۰۰۰) شناخته شد. رافلو نقش اصلی در کمدی عاشقانه “رفتن از ۱۳ به ۳۰” (۲۰۰۴) و فیلم‌های “درست مثل بهشت” (۲۰۰۵)، “تریلرهای در برش” (۲۰۰۳)، “زودیاک” (۲۰۰۷) و “جزیره شاتر” (۲۰۱۰) را بازی کرد. وی همچنین در نقش مکمل فیلم علمی-تخیلی “درخشش ابدی یک ذهن پاک” (۲۰۰۴) حضور داشت.

رافلو به خاطر نقش مکملش در نمایش برادوی “برخیز و بخوان!” در سال ۲۰۰۶، نامزد دریافت جایزهٔ تونی شد. همچنین، با بازی در نقش بروس بنر / هالک در فیلم‌های ابرقهرمانی دنیای سینمایی مارول، از جمله “انتقام‌جویان” (۲۰۱۲)، “انتقام‌جویان: جنگ ابدیت” (۲۰۱۸) و “انتقام‌جویان: پایان بازی” (۲۰۱۹)، به شهرت بین‌المللی دست یافت.

همچنین بخوانید :

ویلم دفو در نقش دکتر گادوین باکستر

بازیگران فیلم موجودات بیچاره

ویلیام جیمز دفو، بازیگر آمریکایی، در تاریخ ۲۲ ژوئیهٔ ۱۹۵۵ به دنیا آمد. او جوایز متعددی از جمله جایزهٔ ولپی بهترین بازیگر مرد را به دست آورده و همچنین چهار بار نامزد دریافت جایزهٔ اسکار، سه بار نامزد دریافت جایزهٔ گلدن گلوب و یک بار نامزد دریافت جایزهٔ فیلم بفتا شده است.

دفو عضو اصلی اولیه گروه تئاتر تجربی د وستر بود و فعالیت سینمایی خود را با فیلم وسترن “دروازهٔ بهشت” آغاز کرد، اما نقش او در این فیلم حذف شد. او نقش اصلی در فیلم “موتورسواری بی‌عشق” (۱۹۸۲) را ایفا کرد و سپس نقش اصلی به عنوان آنتاگونیست در فیلم‌های “خیابان‌های آتشین” (۱۹۸۴) و “زیستن و مردن در لس آنجلس” (۱۹۸۵) را بازی کرد. وی برای بازی در فیلم “جوخه” (۱۹۸۶) نامزد دریافت جایزهٔ اسکار شد. در سال ۱۹۸۸، دفو در فیلم “میسیسیپی می‌سوزد” نقش کرد و همچنین نقش عیسی را در فیلم “آخرین وسوسهٔ مسیح” به تصویر کشید؛ این دو فیلم در آن زمان بسیار جنجالی بودند. وی برای بازی در نقش ماکس شرک در فیلم ترسناک “سایه خون‌آشام” (۲۰۰۰) نیز مجدداً نامزد دریافت جایزهٔ اسکار شد.

ویلیام جیمز دفو نقش نورمن آزبورن/گرین گابلین را در فیلم ابرقهرمانی “مرد عنکبوتی” (2002) و دو فیلم دنباله آن، “مرد عنکبوتی ۲” (2004) و “مرد عنکبوتی ۳” (2007) ایفا کرد. او این نقش را در بازسازی فیلم “مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست” (2021) نیز بازی کرد و به دلیل طولانی‌ترین حضور یک شخصیت شرور در فیلم‌های اکشن زنده‌انگیز مارول، در رکوردهای جهانی گینس ثبت شد. وی در فیلم‌های “روزی روزگاری در مکزیک” (2003)، “تریپل اکس: دولت متحد” (2005) و “تعطیلات مستر بین” (2007) نیز به عنوان شخصیت‌های شرور حضور داشت. دفو برای بازی در فیلم‌های “پروژه فلوریدا” (2017) و “بر دروازه ابدیت” (2018) نیز مجدداً نامزد دریافت جایزهٔ اسکار شد.

همچنین بخوانید :

رامی یوسف در نقش مکس مک‌کندلز

بازیگران فیلم موجودات بیچاره

رامی یوسف، کمدین استندآپ و نویسندهٔ آمریکایی با تبار مصری است. او در تاریخ ۲۶ مارس ۱۹۹۱ متولد شد. بازی او در سریال تلویزیونی “رامی” به او نامزدی در جایزهٔ گلدن گلوب سال ۲۰۱۹ را به ارمغان آورد.

او در فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی نقش ایفا کرده است، از جمله “نگران نباشید، او با پای پیاده زیاد دور نخواهد شد” (۲۰۱۸)، “بیچارگان” (۲۰۲۲) و “آقای ربات” (۲۰۱۷).

همچنین بخوانید :

نمرات فیلم سینمایی موجودات بیچاره

معرفی فیلم موجودات بیچاره ؛ داستان، بازیگران و نمرات

نقد فیلم موجودات بیچاره توسط طرفداران و منتقدان نمرات خوبی به همراه داشت. فیلم Poor Things در وب‌سایت جمع‌آوری نقدهای Rotten Tomatoes، از 23 بررسی که صورت گرفته است، دارای رتبه تایید 100% است و میانگین امتیاز آن 9.3 از 10 می‌باشد. همچنین در متاکریتیک، با بررسی 17 منتقد، این فیلم نمرهٔ 94 از 100 را کسب کرده که نشانگر تحسین جهانی این فیلم است. در ادامه به بررسی فیلم موجودات بیچاره توسط برخی از منتقدان می‌پردازیم.

همچنین بخوانید :

The Hollywood Reporter / دیوید رونی: 100

بار دراماتیک فیلم بسیار بالا است و بازیگران در این فیلم چنان غرق شده‌اند که نمی‌توان بازی بودن آنچه می‌بینیم را باور کنیم.

The Telegraph / رابی کولین: 100

این اقتباس پیروزمندانه که با موفقیت در جشنواره ونیز به نمایش درآمده است، هر بیننده‌ای را درگیر خود می‌کند و با استخراج ایده‌های خنده‌دار و جذاب از کتاب مرجع، جایگاه خاصی را برای خود ایجاد می‌کند.

Variety / گای لاج: 90

این فیلم با پر شدن از فضاهای لذت‌‌بار بی‌شرمانه، شوخ طبعی و فانتزی‌های رادیکال، همچنین با عناصر طراحی نفس‌گیر، می‌تواند نقش نجات‌بخشی در صنعت سینمای امسال ایفا کند.

Los Angeles Times / جاستین چانگ: 90

با وجود تمام بازیگوشی‌های شیطانی‌اش، برهنگی‌های بی محبایش، تعبیرهای ابتکاری جنسی وحشیانه‌اش، Poor Things در دنیای هنر هفتم مسئله‌ای کاملا جدی در ذهن بسیار کثیف خود دارد.

The Irish Times / دونالد کلارک: 80

شکل دراماتیک واقعی در فضای فکری بین بازیگران بسیار با استعداد در اوج قدرت خود می‌جوشد.

The Independent / گافری مکناب: 80

استون مطمئنا جسورانه‌ترین بازی دوران حرفه‌ای خود را تاکنون ارائه می‌کند. نقشی که تمایلات نهان جسمی و روانی او را به تصویر می‌کشد.

Vanity Fair / ریچارد لاوسن: 70

در بهترین حالت، این فیلم واقعا هوشمندانه ساخته شده و تا حدی به ویژگی‌های خاص خود نیرو می‌بخشد که این فیلم 140 دقیقه‌ای در یک سوم پایانی، زمانی برای نفس کشیدن برای شما باقی نمی‌گذارد.

همچنین بخوانید :

کلام آخر

نمرات فیلم سینمایی موجودات بیچاره

فیلم Poor Things از لانتیموس، به عنوان یک فیلم عامه‌پسند، یک افسانه آفرینش دیوانه‌وار است که با ریسک‌های انسان‌گرایانه هیجان‌انگیزی همراه است. برای کسانی که با سینمای هالیوود و جهان فیلم‌های رنگارنگ و کلیشه‌ای آشنا هستند، این فیلم ممکن است آزاردهنده باشد. اما برای علاقمندان به سینمای مکتب اروپا، با ساختار و چینشی فانتزی، عاشقانه، اجتماعی و اروتیک، این فیلم قابل ستایش است.

“پور ثینگز” در مقایسه با دیگر فیلم‌های لانتیموس، به طور منحصر به فردی، یک فانتزی غیرخطی است که هدفش تحریک حس گیج شدن در بیننده در داستان خود است. این فیلم به عنوان بهترین فیلم در کارنامه لانتیموس و اما استون شناخته می‌شود.

فیلم Poor Things 2023 یکی از جدیدترین فیلم‌های سال 2023 است که دیدنش بر هر سینما دوستی واجب است. فیلم موجودات بیچاره برنده جایزه جشنواره ونیز 2023 شد و نمرات بالایی را هم دریافت کرد. اگر به فیلم‌های کمدی سیاه علاقه‌مند هستید، دانلود فیلم Poor Things 2023 و تماشای آن را از دست ندهید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا