سریال و انمیشن

معرفی سریال ترکی خیاط ؛ سریالی راز آلود و معمایی که از نتفلیکس منتشر شد!

معرفی سریال ترکی خیاط ؛ سریالی راز آلود و معمایی که از نتفلیکس منتشر شد!

معرفی سریال ترکی خیاط ؛ سریالی راز آلود و معمایی که از نتفلیکس منتشر شد!

سریال ترکی خیاط یکی از سریال‌های جدید کشور ترکیه است که از طریق پلتفرم نتفلیکس منتشر شد و توانست توجه مخاطبان را به خود جلب کند. در مقاله پیش‌رو با معرفی کامل سریال Terzi همراه شما هستیم.

سریال‌های کشور ترکیه این روزها نه تنها در سطح کشور خود، بلکه در دنیا نیز مورد توجه قرار گرفته‌اند. این آثار معمولا با قرار گرفتن در بسترهایی همانند دیزنی پلاس یا نتفلیکس مورد توجه مخاطبان سطح جهانی قرار می‌گیرند. از طرف دیگر، روند ساخت این مجموعه‌ها برای نتفلیکس یا دیزنی پلاس متفاوت‌تر از سریال‌های شبکه‌های ملی ترکیه هستند. مهم‌ترین ویژگی آثار مختص پلتفرم‌های بین‌المللی کم بودن زمان هر یک قسمت سریال است. به طور مثال میانگین هر قسمت سریال شبکه‌های داخلی ترکیه بین 100 تا 120 دقیقه است، در حالی که در نتفلیکس بین 40 تا 60 دقیقه طول می‌کشد.

سریال ترکی خیاط (Terzi) به کارگردانی جم کارجی (Cem Karcı) ساخته شده است و تا کنون شاهد دو فصل از آن بودیم. نویسندگی این اثر را نیز رانا ماماتلی‌اوغلو (Rana Mamatlıoğlu) و بکیر باران سیتکی (Bekir Baran Sıtkı) برعهده داشته‌اند. این مجموعه از نتفلیکس پخش شده است و در انتظار فصل سوم آن هستیم. در ادامه مقاله پیش‌رو پلازا با معرفی سریال Terzi همراه شما خواهیم بود.

فهرست مطالب:

زمان پخش سریال ترکی خیاط

ژانر سریال Terzi درام، رازآلود و مهیج است. این سریال نخستین بار در تاریخ 2 مه 2023 (12 اردیبهشت 1402) بر روی بستر نتفلیکس قرار گرفت. تا کنون دو فصل این سریال پخش شده و تعداد قسمت های سریال ترکی خیاط 15 قسمت است. در پایین جدول پخش این سریال را می‌بینید.

همچنین بخوانید :
فصل تاریخ انتشار تعداد قسمت‌ها
اول 12 اردیبهشت 1402 7
دوم 6 مرداد 1402 8

داستان سریال ترکی خیاط

داستان سریال ترکی خیاط

در این قسمت با خلاصه سریال Terzi همراه شما هستیم. داستان حول محور مردی جوان به نام پِیامی می‌گردد که پس از مرگ پدربزرگش اکنون او باید جایگاهش را بگیرد. پیامی خیاط بسیار ماهری است و شهرت زیادی دارد اما گره کور زندگی او، پدر مبتلا به بیماری روانی او است. پدر پیامی، مصطفی، دقیقا مانند یک کودک رفتار می‌کند و پیامی نیز شرمسار از رفتارهای او، پدرش را از همه پنهان می‌کند تا آینده شغلی‌اش به خطر نیافتد.

همچنین بخوانید :

از سوی دیگر او دوستی به نام دیمیتری دارد که در شرف ازدواج است و پیامی را برای دوخت لباس عروس نامزدش، اسوت، انتخاب می‌کند. حال نه تنها یک مثلث عاطفی بین پیامی، اسوت و دیمیتری اتفاق می‌افتد، بلکه هر سه این افراد رازهایی دارند ‌که با آشکار شدن حقیقت درباره آن‌ها، زندگیشان به خطر می‌افتد.

بازیگران سریال ترکی خیاط

در ادامه با بیوگرافی بازیگران اصلی این سریال و معرفی سایر هنرپیشه‌ها، همراه شما هستیم.

همچنین بخوانید :

چاعاتای اولسوی در نقش پیامی دوکوماجی

بازیگران سریال ترکی خیاط

چاعاتای اولسوی (Çağatay Ulusoy) هنرپیشه و مدل اهل ترکیه متولد 23 سپتامبر 1990 (1 مهر 1369) است. تو بازیگری را از نقشی کوتاه در فیلم رجب ایودیک 3 (Recep İvedik 3) شروع کرد و در سال بعد با سریال اسمش را فریحه گذاشتم (Adını Feriha Koydum) شهرت کسب کرد. این هنرپیشه خیلی زود توانست توجه‌ها را به خود جلب کرد و نقش اصلی آثاری همچون جز و مد (Medcezir)، نفوذی (İçerde)، هاکان: محافظ (Hakan: Muhafız)، با مدیر برنامه‌ام تماس بگیر (Menajerimi Ara) و یشیلچام (Yeşilçam) حضور داشته باشد. او در سینما نیز با ایفای نقش در فیلم ترکی بسیار مشهور دلیبال (Delibal) شناخته می‌شود.

شیفانور گل در نقش اسوت / فیروزه

هنرپیشه های سریال ترکی خیاط

شیفانور گل (Şifanur Gül) بازیگر ترکی متولد 27 نوامبر 1997 (6 آذر 1376) است. او بازیگری را از سال 2019 با سریال یکبار عاشق تو شدم (Sevdim Seni Bir Kere) شروع کرد. سپس با سریال اسم من ملک (Benim Adım Melek) توجه‌ها را جلب کرد و در آثاری همچون رستاخیز: امپراتوری بزرگ سلجوقی (Uyanış: Büyük Selçuklu)، سقف‌های شیشه‌ای (Cam Tavanlar)، شانس زندگیم (Hayatımın Şansı)، پرواز پرنده (Kuş Uçuşu) و عاکف (Akif) حضور پیدا کرد.

همچنین بخوانید :

صالح بادمجی در نقش دیمیتری

زمان پخش سریال ترکی خیاط

صالح بادمجی (Salih Bademci) هنرپیشه اهل ترکیه متولد 15 اوت 1984 (24 مرداد 1363) است. او بازیگری را از سال 1994 با تئاتر شروع و در همان سال فیلم Mıymıntılar Kralı نیز بازی کرد. ورود صالح بادمجی به تلویزیون از سال 2007 با سریال خداحافظ روملیا (Elveda Rumeli) بود. این هنرپیشه با سریال Ulan İstanbul به شهرت رسید و سریال‌های عشق تجملاتی (Kiralık Aşk)، عروس استانبول (İstanbullu Gelin) و کلوپ (Kulüp) از آثار دیگر او هستند. او در سریال ترکی خیاط نقشی کلیدی دارد.

همچنین بخوانید :

اولگون شیمشک در نقش مصطفی

معرفی سریال Terzi

اولگون شیمشک (Olgun Şimşek) در 1 ژوئن 1971 (11 خرداد 1350) به دنیا آمد و فعالیت بازیگری خود را در تلویزیون از سال 1993 با سریال Tersine Dünya شروع کرد. او پس از آن به طور مستمر در مجموعه‌های تلویزیونی کشور ترکیه نقش‌آفرینی کرده ‌که از مهم‌ترین آنها باید به راهزنان در دنیا حکومت نمی‌کنند (Eşkıya Dünyaya Hükümdar Olmaz) و رامو (Ramo) اشاره کنیم.

براک توزوناتاچ در نقش جمره

تعداد قسمت های سریال ترکی خیاط

براک توزوناتاچ (Berrak Tüzünataç) بازیگر اهل کشور ترکیه متولد 2 نوامبر 1984 (11 آبان 1363) است. او کار خود را از سال 2005 با فیلم Beyza’nın Kadınları و سریال Ödünç Hayat شروع کرد و با سریال مگر قلبم می‌تواند فراموشت کند (Bu Kalp Seni Unutur mu?) به شهرت رسید. از جمله آثار مشهور این بازیگر باید به ایزل (Ezel)، حریم سلطان (Muhteşem Yüzyıl)، فیلینتا (Filinta) و دنیا همینه (Dünya Bu) اشاره کنیم.

همچنین بخوانید :

سایر هنرپیشه های سریال ترکی خیاط عبارتند از:

  • انگین شنکان (Engin Şenkan) در نقش دده پیامی
  • اوریم آلاسیا (Evrim Alasya) در نقش کیراز
  • اجه سوکان (Ece Sükan) در نقش سوزی
  • ودات ارینجین (Vedat Erincin) در نقش آری
  • جلیله تویون (Celile Toyon) در نقش سولون
  • لیلا گورمن (Lilâ Gürmen) در نقش لیا
  • مورات کیلیچ (Murat Kılıç) در نقش فاروک
  • زینب اوزیورت تارهان (Zeynep Özyurt Tarhan) در نقش ایرین

نقد سریال Terzi

نقد سریال Terzi

سریال ترکی خیاط از معدود سریال‌های این کشور است که داستانی رازآلود دارد و بر آن نیز استوار می‌ماند. این اثر معمایی را برای مخاطب طرح می‌کند که تا قسمت‌های بعدی همچنان دستیابی به حقیقت درباره آن سخت است و تا خود شخصیت‌ها نخواهند نمی‌توان حدس درستی درباره آن زد. در پایان هر قسمت همیشه سوالی وجود دارد تا مخاطب را ترغیب کند که قسمت بعد را نیز ببیند. سریال نگاهی روانشناسانه دارد که چقدر کودکی یا داشتن سابقه روانی یکی از اعضای خانواده می‌تواند بر روی آن تاثیر بگذارد.

همچنین بخوانید :

فیلم‌برداری سریال ترکی خیاط تحسین برانگیز است و مخاطب را با صحنه‌های چشم‌نوازی از استانبول روبه‌رو می‌کند. همچنین بازیگران و به خصوص اولسوی و شیفانور گل احساسات را به خوبی به مخاطب انتقال می‌دهند. وقتی ابتدا قصد تماشای خیاط را داشته باشید، با خواندن خلاصه آن فکر می‌کنید با اثری متوسط روبه‌رو هستید اما این مجموعه از حد انتظار خود بالاتر عمل می‌کند. تمام نکاتی گفتیم سبب شده که نمرات سریال ترکی خیاط قابل قبول باشد.

سخن پایانی

بررسی سریال ترکی خیاط

در این مقاله با معرفی و بررسی سریال ترکی خیاط همراه شما بودیم. این اثر ابتدا قرار بود با عنوان مترسک تزئینی ( Süslü Korkuluk ) از شبکه TV8 منتشر شود. سپس توافق بین سازندگان و شبکه صورت نگرفت و سریال از نتفلیکس پخش شد و مورد استقبال قرار گرفت. هنوز درباره فصل سوم اطلاعاتی به روز نشده است و پیش‌بینی می‌شود در اواسط 2024 در صورت ساخت شاهد پخش آن باشیم. نظر شما درباره این مجموعه چیست؟ نقاط ضعف و قوت آن را در چه می‌بینید؟ آیا قصد دانلود سریال Terzi را دارید؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا