سریال و انمیشن

معرفی بهترین جاهای تفریحی رشت | مهمترین مکان های تفریحی در رشت کدامند؟

معرفی بهترین جاهای تفریحی رشت | مهمترین مکان های تفریحی در رشت کدامند؟

معرفی بهترین جاهای تفریحی رشت | مهمترین مکان های تفریحی در رشت کدامند؟

آیا از بهترین جاهای تفریحی رشت خبر دارید؟! همراه ما در سایت پلازا باشید تا این مراکز تفریحی را به شما معرفی کنیم.

همان‌طور که بسیاری از شما عزیزان می‌دانید، شهر رشت مرکز استان گیلان می‌باشد و یکی از شهرهای تاریخی و فرهنگی ایران محسوب می‌شود؛ شهری بسیار زیبا با آب و هوایی معتدل و مرطوب! بنابراین رشت به عنوان پایتخت استان گیلان شهریست که در آن رودخانه‌ها و باغ‌های بسیار زیبایی وجود دارد. به‌علاوه هوای رشت در بیشتر روزهای سال بارانیست که به همین علت به شهر باران در ایران معروف است. معماری منحصر به فرد و خیابان‌هایی پر از کوچه و بازارچه‌های محلی جذابیت‌های فراوانی را برای بازدیدکنندگان این شهر به ارمغان آورده‌است. از جمله جاذبه‌های تاریخی رشت می‌توان به باغ سنتی ارج، مسجد جامع رشت و بازار وکیل اشاره کرد که هرکدام شاهکارهای معماری و تاریخی منحصر به فرد و زیبایی را به نمایش می‌گذارند؛ اما ما در این مقاله سعی نموده‌ایم بهترین جاهای تفریحی رشت را به شما عزیران معرفی کنیم تا اگر قصد سفر به این شهر جذاب را دارید، در یک برنامه‌ریزی سفر خوب به این مکان‌های تفریحی جذاب به همراه خانواده و یا دوستان خود رفته و لحظات بسیار لذت‌بخش و به یاد ماندنی را در کنارشان سپری نمایید. درنتیجه شهر رشت جدا از این‌که از منابع طبیعی بسیاری غنی است، مکان‌های تفریحی بسیاری نیز دارد گزینه‌ای عالی برای گردش و تفریح در کشور ما محسوب می‌شود.

فهرست مطالب

لیست بهترین جاهای تفریحی رشت

همان‌طور که بالاتر نیز اشاره شد، شهر رشت به دلیل داشتن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و حتی تفریحی منحصربه‌فرد جزو یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در ایران به شمار می‌آید. هوای مطبوع و دلنشین، فضاهای سبز و بوستان‌های جنگلی زیبا، غذاهای محلی دلچسب، مکان‌های تفریحی بسیار جذاب و غیره از جمله ویژگی‌هایی هستند که سفرتان به این شهر را به یک تجربه خاص و خاطره‌انگیز تبدیل می‌کنند. در ادامه به معرفی 4 مورد از معروف‌ترین و پرطرفدارترین جاذبه‌های تفریحی این شهر می‌پردازیم:

1. دریاچه سراوان، از بهترین جاهای تفریحی رشت

بهترین جاهای تفریحی رشت - سراوان

دریاچه سراوان یک مقصد جذاب و بکر در نزدیکی پارک جنگلی سراوان واقع در شهر زیبا و گردشگری رشت قرار دارد. مناظر زیبای  این دریاچه طراوت و جلوه‌ای خاصی به این پارک جنگلی می‌بخشد. پراکندگی چمنزارهای سرسبز در اطراف دریاچه ابتدا تصوری از یک منظره گسترده و زیبا را ایجاد می‌کنند اما هر چه نزدیک‌تر می‌شوید متوجه خواهید شد که این چمنزارها حاصل از نوعی خزه‌ و آفت‌های برگ‌های درختان در اطراف تشکیل شده‌اند و با ترکیب درختان و آب دریاچه منظره‌ای جذاب و زیبا را ایجاد کرده‌اند.

از دیگر جذابیت‌های دریاچه سراوان قایق‌سواری در همین دریاچه زیباست. بنابراین در طول قایق‌سواری حتماً دوربین عکاسی خود را همراه داشته باشید تا زیبایی‌های منظره طبیعی و مرداب سراوان را ثبت کنید. این تجربه به شما فرصتی می‌دهد تا لحظات خاصی را در آغوش طبیعت بکر بگذرانید.

پس از لذت بردن از دریاچه سراوان می‌توانید در جنگل‌های دل‌نشین اطراف آن قدم بگذارید و از تماشای طبیعت آرامش‌بخش اطراف مرداب سراوان لذت ببرید. جاده‌های پارک جنگلی سراوان نیز فرصتی را برای گردش با ماشین در میان جنگل‌ها ارائه می‌دهد و اگر به سمت شرق حرکت کنید به رودخانه‌های زیبای سفیدرود و سیاهرود می‌رسید که اطراف آن‌ها مکانی مناسب برای پیک‌نیک در طبیعت است.

  • آدرس: رشت، جاده تهران، بعد از اداره استاندارد، سمت چپ فاز 2 پارک جنگلی سراوان

2. چشمه آب شور لاکان

چشمه لاکان از مهمترین مکان های تفریحی رشت

چشمه آب شور لاکان در شهرستان رشت در استان گیلان قرار دارد و از جمله مناطق طبیعی دیدنی این منطقه به شمار می‌رود. این چشمه در یک منطقه جنگلی و سرسبز واقع شده‌است و به دلیل غنی بودن از آب‌شور به عنوان محلی برای درمان مشکلات پوستی نیز معروف است. گردشگران زیادی به این مکان جذب می‌شوند تا از خواص درمانی آب‌شور آن استفاده کنند.

در این منطقه چشمه‌های دیگری نیز وجود دارد که معمولاً در مناطق سرسبز و دل‌پذیر به چشم می‌خورند و جذابیت‌های طبیعی و گردشگری خود را دارند. البته در بین این چشمه‌ها، چشمه آب شور لاکان به خاطر دارا بودن نمک بسیار در آب دریاچه‌اش برجسته‌تر است و به عنوان یک مقصد توریستی محبوب در منطقه شناخته می‌شود. این چشمه در قلب جنگلی پر از درختان و گیاهان قرار گرفته است که با نام “جنگل لاکان” نیز شناخته می‌شود.

  • آدرس: در جاده رشت، لاکان واقع در منطقه جنوبی رشت، روستای آقا دانا پیر، چشمه آب شور لاکان

3. تالاب عینک

تالاب عینک از بهترین و زیباترین جاهای دیدنی رشت

در گذشته هنگامی که از منطقه‌ای در شهر رشت عکس‌های هوایی تهیه می‌شد، مشاهده شد که تالابی در این منطقه به‌وجود آمده است که ناشی از آب‌های اضافی کشاورزی، بارش‌های فراوان و چشمه‌های جوشان در اطراف آن است. شکل این تالاب به طور عجیبی به یک عینک شباهت داشت و به همین دلیل نام “تالاب عینک” به آن داده شد.

در طی سفرتان به رشت حتما به تالاب عینک بروید و قایق‌سواری در آنجا  را تجربه کنید. در برخی از بخش‌های تالاب امکان ماهیگیری نیز وجود دارد،؛ به ویژه اگر به ماهی قزل‌آلا یا ماهی سفید علاقه دارید تجهیزات ماهیگیری خود را همراه داشته باشید. برای کسانی که به دنبال آرامش هستند پیشنهاد می‌شود که در اطراف این تالاب قدم بزنند یا چند ساعت را برای استراحت اختصاص دهند؛ چراکه امکان کمپ زدن در این منطقه نیز وجود دارد. تالاب عینک با پوشش گیاهی خود و آب فراوان در اوایل بهار، تجربه‌ای منحصر به فرد را به شما هدیه خواهد کرد.

  • آدرس: رشت، دخانیات، خیابان باقرالعلوم، در مسیر جاده رشت به فومن

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید

4.  پینت بال جنگلی سراوان، از بهترین تفریحات گروهی رشت

معرفی بهترین جاهای تفریحی رشت | مهمترین مکان های تفریحی در رشت کدامند؟

یکی از مقاصد تفریحی شهر رشت پینت بال در قلب جنگل سراوان است که بازی در آن می‌تواند برای اکیپ‌های دوستانه و یا خانوادگی یک تجربه‌ای بسیار هیجان‌انگیز باشد. این پینت بال جنگلی از جمله اولین مراکز پینت بال در ایران است که فرصتی منحصر به فرد را برای انجام بازی هیجان‌انگیز پینت بال در محیطی جنگلی و سر سبز را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد. از ویژگی‌های جذاب دیگر این مکان می‌توان به قایق‌رانی در برکه پارک جنگلی سراوان اشاره کرد که خاطره‌ای دل‌انگیز را می‌تواند برای شما به وجود ‌آورد.

برای بازدید از این مکان تفریحی می‌توانید از یکی از سه نوع سانس ویژه برای بانوان، آقایان و یا خانواده استفاده نمایید. ظرفیت استفاده از پینت بال حداقل ۸ و حداکثر ۲۴ نفر است. البته توصیه می‌کنیم قبل از رفتن به این مکان برای ایجاد تجربه‌ای مهیج، ابتدا با شماره تلفن درج شده تماس حاصل فرمایید و بلیط‌های خود را رزرو نمایید.

در نهایت پیشنهاد می‌کنیم حتما در سفر خود به شهر رشت، این پینت بال جنگلی را از دست ندهید تا از تجربه‌ای منحصر به فرد و هیجان‌انگیز بهره ‌برده و لحظات به یادماندنی را کنار عزیزان خود تجربه نمایید. علاوه بر بازی می‌توانید از محیط سر سبز و بزرگ جنگل سراوان نیز بسیار لذت ببرید؛ چراکه این جنگل می‌تواند مکان بسیار آرام و جذابی برای پیکنیک نیز باشد.

  • آدرس: رشت، جاده تهران، بعد از اداره استاندارد، فاز 2 پارک جنگلی سراوان
  • شماره تلفن: 09112300030

5. باشگاه کارتینگ رشت

معرفی بهترین جاهای تفریحی رشت | مهمترین مکان های تفریحی در رشت کدامند؟

یکی دیگر از مقاصد تفریحی برجسته در رشت باشگاه کارتینگ است که به ویژه در میان جوانان بسیار محبوب واقع شده‌است و چه از خود شهر رشت و چه شهرستان‌های اطراف طرفداران بسیاری را به خود جلب نموده‌است. در باشگاه کارتینگ شما می‌توانید چند دقیقه‌ای احساس جذاب هیجان و سرعت را همراه با دوستان و یا خانواده خود تجربه کنید. به عبارت دیگر باشگاه کارتینگ رشت فرصتی بسیار مناسب برای خانواده‌هاست تا در این پیست مسابقه‌ ماشین‌سواری جذابی را در کنار یکدیگر تجربه کنند.

همچنین لازم به ذکر است که در این باشگاه قیمت‌ها بسیار مناسب و مقرون به صرفه هستند و کارکنان آن از ساعت ۱۳ تا ۲۴ به بازدیدکنندگان خدمات ارائه می‌دهند. بنابراین اگر به دنبال یک تجربه‌ی پرهیجان هستید، حتماً رفتن به باشگاه کارتینگ رشت را در لیست برنامه‌ سفرتان قرار دهید تا لحظاتی فوق‌العاده شاد و پرانرژی را برای خود و خانواده خود به ‌ارمغان بیاورید.

  • آدرس: رشت، جنب فرودگاه
  • شماره تلفن: 01333735111

6. پارک قصر بازی رشت

معرفی بهترین جاهای تفریحی رشت | مهمترین مکان های تفریحی در رشت کدامند؟

پارک قصر بازی رشت نیز یکی دیگر از مقاصد تفریحی برجسته این شهر است. این مکان با امکانات ویژه تفریحی خود به یکی از محبوب‌ترین مراکز تفریحی این شهر تبدیل شده‌است. پارک قصر بازی در دو طبقه سرپوشیده پر از وسایل بازی هیجان‎انگیز برای سرگرمی کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان به شمار می‌آید.

قصر بازی رشت با امکانات متنوعی مانند بولینگ، بیلیارد، سالن آمفی تئاتر برای برگزاری جشن‌های خانوادگی، مهد کودک برای بازی کودکان تا ظرفیت ۱۰۰ نفر، سالن کافی‌شاپ و دستگاه‌های جذاب برای بازی همراه با رستورانی که غذاهای سنتی و مدرن را ارائه می‌دهد، یک تجربه هیجان‌انگیز و پرانرژی را برای کودکان و خانواده‌ها به ارمغان آورده‌است.

دسترسی به این مکان خیلی ساده‌است. شما می‌توانید از وسیله نقلیه شخصی خود استفاده کنید؛ چراکه این قصر بازی دارای پارکینگ بزرگی با ظرفیت بالا می‌باشد و دیگر شما دغدغه جای پارک وسیله نقلیه خود را نخواهید داشت. همچنین این مرکز تفریحی به طور عمومی در تمام روزهای هفته به جز شنبه باز و آماده ارائه خدمات است. بنابراین توصیه می‌کنیم در برنامه‌ریزی سفرتان به شهر رشت، بازدید از این مکان تفریحی را به عنوان یکی از اولویت‌های خود در نظر بگیرید تا لحظات شاد و خاطره‌انگیزی را در این پارک قصر بازی برای خودتان و عزیزانتان فراهم نمایید.

  • آدرس: رشت، کیلومتر 5 جاده انزلی
  • شماره تلفن: 0133403

7. شهر شادی، از بهترین جاهای تفریحی رشت برای کودکان

بهترین جاهای تفریحی رشت برای کودکان

این شهر بازی در قسمت شمالی منطقه‌ای به نام “کلانشهر” در شهر زیبا و گردشگری رشت واقع شده‌اشت و به‌دلیل موقعیت مکانی مناسب خود به عنوان مقصدی عالی برای خانواده‌های گرامی از تمام نقاط ایران شناخته می‌شود. ویژگی دیگر این شهربازی وجود تجهیزات بازی بسیار متنوع برای کودکان است. این تجهیزات شامل وسایلی مانند ترافیک کودکانه، تکان‌دهنده، تاب و قایق‌های پدالی می‌شود. از مهم‌ترین و مهیج‌ترین وسایل این مکان تفریحی می‌توان به چرخ و فلک اشاره کرد که بین بازدیدکنندگان بسیار محبوب و جذاب است. همچنین دستگاه‌های دیگری نیز در این شهربازی وجود دارند، از جمله سورتمه، قطار شادی، ترامپولین، صندلی پرنده و ماشین‌های شارژی. علاوه‌بر این‌ها وجود فضای سبز و دیدنی در اطراف این مجتمع تفریحی به همراه بوفه‌ها و کافه‌های مختلف برای سرو نوشیدنی و خوراکی‌های لذیذ که جزو امکانات رفاهی این شهربازی محسوب می‌شود، فضایی بسیار لذت‌بخش را برای گردشگران به وجود آورده‌است.

  • آدرس: رشت، بلوار ولیعصر، روبه روی فرودگاه، شهربازی شهر شادی رشت

سوالات متداول بهترین جاهای تفریحی رشت

پارک قصر بازی رشت در چه ساعاتی آماده ارائه خدمات تفریحی است؟

پارک قصر بازی رشت همه روزه از ساعت 17 الی 24 آماده ارائه خدمات تفریحی است. همچنین قبل از ورود خرید کارت شارژ برای استفاده از دستگاه‌های بازی الزامی می‌باشد.

هر سانس ماشین‌سواری در کارتینگ رشت چقدر طول می‌کشد؟

در واقع پیست مجموعه 600 متر است؛ بنابراین هر دور ماشین‌سواری حدودا 6 دقیقه می‌باشد.

آیا امکان ماهیگیری در تالاب عینک وجود دارد؟

بله؛ همان‌طور که گفته شد در برخی از بخش‌های این تالاب می‌توان تجهیزات ماهیگیری به همراه داشت و ماهیگیری نمود. حتی در این تالاب‌ زیبا ماهی‌های قزل آلا و سفید نیز وجود دارد.

بهترین زمان برای سفر به دریاچه سراوان چه زمانی است؟

فصل‌های بهار و سپس تابستان بهترین فصول برای سفر به این مکان زیباست. همچنین فاصله تهران تا این مکان حدود 300 کیلومتر می‌باشد.

چشمه آب شور لاکان چه خواص درمانی دارد؟

این جشمه آب شور معروف خواص درمانی بسیاری برای مشکلات پوستی دارد؛ از جمله درمان جوش‌های صورت و بدن.

جمع بندی

تا اینجا توانستیم هفت مورد از جاهای تفریحی رشت را به شما علاقه‌مندان سفر معرفی کنیم. بنابراین این شهر به علت داشتن جاذبه‌های بسیار دیدنی و تفریحی جذاب به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مهم در ایران شناخته می‌شود. از آب و هوای مطبوع و دلپذیر آن گرفته تا پارک‌های سبز و بوستان‌های جنگلی زیبا، همچنین غذاهای محلی لذیذ، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و از همه مهم‌تر مراکز تفریحی جذاب، این شهر را بسیار توریست‌پذیر می‌نماید. همان‌طور که اشاره شد دارای زمین پینت بال در جنگل سراوان، چشمه آب شور، تالاب، قصر بازی، کارتینگ، شهر شادی می‌باشد که هر فردی با توجه به علایق و سلایق خود می‌تواند از این امکانات تفریحی شهر استفاده کند و لحظاتی لذت‌بخش و خاطره‌انگیز را در کنار عزیران خود تجربه نماید.

شما چه جای تفریحی دیگری به این لیست اضافه میکنید؟

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا