سریال و انمیشن

مادون قرمز گوشی چیست و چگونه آن را فعال کنیم؟

مادون قرمز گوشی چیست و چگونه آن را فعال کنیم؟

مادون قرمز گوشی چیست و چگونه آن را فعال کنیم؟

مادون قرمز گوشی یک ویژگی کاربردی است که به‌شما این امکان را می‌دهد تا استفاده‌های به‌مراتب بیشتری از گوشی خود داشته باشید. با پلازا همراه باشید تا بیشتر به این ویژگی و نحوه استفاده از آن بپردازیم.

مادون قرمز یکی از قابلیت‌هایی بود که تا چندین سال پیش تقریبا در تمامی گوشی‌های اندرویدی می‌توانستید آن را پیدا کنید. ویژگی که یکی از قابلیت‌های مهم هر گوشی به‌حساب می‌آمد. حالا اما تعداد گوشی‌هایی که با این ویژگی عرضه می‌شوند بسیار کمتر شده است؛ چرا که فناوری‌های جدیدتر مبتنی بر اینترنت اشیا جایگزین آن شده‌اند. با این حال هنوز هم مادون قرمز گوشی کاربری خود را برای خیلی از دستگاه‌ها حفظ کرده است.

فهرست مطالب

مادون قرمز گوشی چیست؟

حتما با برخی از قسمت‌های مختلفی از طیف‌ امواج الکترو مغناطیسی مثل فرا بنفش و فرو سرخ و نور مرئی آشنایی دارید. مادون قرمز یک قسمت از این طیف را شامل می‌شود. مادون قرمز طول موج بلندتری نسبت به نور مرئی دارد اما در مقایسه با امواج رادیویی از دامنه کوتاه تری برخوردار است.

اشعه مادون قرمز به هیچ وجه با چشم غیر مسلح قابل رؤیت نیست و از محدود دید انسان خارج است. به زبان دیگر مادون قرمز یک انرژی تابشی نامرئی است که انسان تنها می‌تواند گرمای آن را احساس کند. به گفته و طبق نظر کارشناسان و دانشمندان مادون قرمز از همه اجسام به صورت انرژی ساطع می‌شود.

همچنین بخوانید :

از مواردی که به عنوان نمونه بارز این ساطع کردن اشعه مادون قرمز هستند می‌توان به خورشید و آتش اشاره کرد.

کاربرد مادون قرمز در گوشی

در یک موبایل ویژگی‌های سخت افزاری و نرم افزاری زیاد و متنوعی وجود دارد. یکی از این ویژگی‌های سخت افزاری مادون قرمز یا همان IR Blaster است. این ویژگی باعث می‌شود که شما بتوانید گوشی تلفن همراه خود را به یک ریموت کنترل تبدیل کنید. بدین گونه شما گوشی تلفن همراه خود به سادگی به یک ریموت کنترل برای انواع تلویزیون، دی وی دی پلیر، ویدئو پروژکتور، رسیور و ستاپ باکس تبدیل کنید.

مادون قرمز گوشی

هر گوشی که دارای فناوری سخت افزاری مادون قرمز باشد، یک بلستر IR داخلی دارد. اگر شما قصد دارید که از مادون قرمز گوشی خود استفاده کنید کافیست، یک برنامه نرم افزاری مناسب را روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنید.

همچنین بخوانید :

اگر گوشی شما از فناوری و ویژگی سخت افزاری مادون قرمز برخوردار است می‌توانید آن را با نصب اپلیکیشن مناسب به یک ریموت کنترل تبدیل کنید.

از کجا بفهمیم گوشی مادون قرمز دارد؟

برای پاسخ به این سوال که آیا گوشی شما از سنسور مادون قرمز پشتیبانی می‌کند یا خیر؟ باید در ابتدا به ساکن به بررسی وجود LED مادون قرمز در گوشی خود بپردازید. برای این کار باید بررسی کنید که آیا در قسمت بالایی گوشی شما LED مادون قرمز وجود دارد یا خیر. به این دلیل ذکر شد که قسمت بالایی گوشی را برای یافتن LED مادون قرمز بررسی نمایید چون در اکثر گوشی های دارای مادون قرمز،LED مادون قرمز در قسمت بالایی گوشی یافت می‌گردد.

مشخصات فنی و نرم افزاری گوشی خود را چک کنید

می‌توانید به صفحه مشخصات گوشی خود در وبسایت GSMArena بروید. اگر شما صاحب یک گوشی دارای IR Blaster باشید، در صفحه مشخصات گوشی و قسمت COMMS، روبه‌روی Infrared port می‌توانید Yes را مشاهده کنید.

چگونه مادون قرمز گوشی شیائومی را فعال کنیم

در صورتی که این قسمت در صفحه مشخصات گوشی شما وجود نداشته باشد، گوشی شما دارای سنسور مادون قرمز نیست.

نحوه فعال سازی مادون قرمز گوشی

حالا که با این ویژگی آشنا شدیم نوبت به فعال‌سازی و استفاده از آن می‌رسد. در اینجا حتما از خود می‌پرسید چگونه مادون قرمز گوشی شیائومی را فعال کنیم؟ برای انجام این کار باید از یک برنامه ریموت کنترل کمک بگیرید. در گوشی‌هایی که دارای یک سنسور مادون قرمز هستند، به‌صورت پیش‌فرض چنین برنامه‌ای نصب شده است. برای مثال در گوشی‌های شیائومی و پوکو برنامه Mi Remote controller از قبل در گوشی نصب است. کافی است پس از اجرای برنامه، دستگاه مدنظرتان مثلا TV، را از فهرست انتخاب کنید.

از کجا بفهمیم گوشی مادون قرمز دارد

سپس باید نام و مدل دستگاه خود را به برنامه بدهید. پس از این برنامه دستگاه را به گوشی اضافه خواهد کرد.

"نصب

سپس با استفاده از کنترل‌های نمایش داده شده روی گوشی می‌توانید دستگاه خود را با اینفرارد گوشی شیائومی کنترل کنید.

همچنین بخوانید :

نصب مادون قرمز برای گوشی

در صورتی که گوشی‌ شما فاقد مادون قرمز است، می‌توانید یک مادون قرمز اکسترنال برای آن خریداری کرده و از آن استفاده کنید.

از کجا بفهمیم گوشی مادون قرمز دارد

این سنسورها به درگاه USB-C گوشی‌ متصل شده و امکان استفاده از گوشی به‌عنوان یک کنترلر مادون‌ قرمز از طریق اپلیکیشن‌های مخصوص این کار را فراهم می‌کنند.

سوالات متدوال

مادون‌ قرمز گوشی سامسونگ کجاست؟

مادون قرمز در سامسونگ وجود ندارد بلکه تکنولوژی های دیگری جایگزین مادون قرمز هستند.

اینفرارد گوشی چیست ؟

اینفرارد گوشی در واقع همان مادون‌ قرمز گوشی است که به صورت یک ال ای دی در قسمت بالایی گوشی ها قابل مشاهده است.

جمع بندی

مادون قرمز گوشی با وجود این که کم کم در حال منسوخ شدن است اما همچنان در برخی گوشی‌های جدید مثل سری ردمی نوت 12 شیائومی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال و با توجه به معرفی فناوری‌های جدیدتر و بهینه‌تر، بعید است در آینده همچنان شاهد عرضه گوشی‌های مجهز به این ویژگی باشیم. نظر شما در مورد مادون‌ قرمز گوشی چیست؟ آیا از آن استفاده می‌کنید؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا