سریال و انمیشن

لپتاپ MacBook Air M3؛ مشخصات، قیمت و تاریخ عرضه مک بوک ایر M3

لپتاپ MacBook Air M3؛ مشخصات، قیمت و تاریخ عرضه مک بوک ایر M3

در مسیر بروزرسانی مک بوک ایر M2 اپل به یک نسخه فوق‌العاده تحت عنوان لپتاپ MacBook Air M3 می‌رسیم. یکی از شاخص‌ترین مک بوک‌های ایر که نزدیکی بسیار زیادی با مک‌بوک‌های سری پرو پیدا نموده است. آیا می‌دانید علت این شباهت چیست؟ زیرا از پردازنده مشابهی با آن‌ها بهره‌مند خواهد بود. محصولی که حدواسط مک بوک‌های ایر و پرو بوده و می‌تواند رضایت کاربران خود را در آینده برانگیزد.

شرکت اپل به طور مداوم طراحی‌های نوینی را روانه بازار می‌کند که به رقبای قدرتمندی برای سایر محصولات مشابه خود از برندهای دیگر مبدل شده‌اند. غول پردازش کننده مک بوک ایر M3 اپل به عنوان جدیدترین طراحی این کمپانی مشهور، در ماه‌های آتی روانه بازار می‌شود. میزان اطلاعات شما در مورد این نسخه جدید چیست؟ بر طبق گزارشات کمپانی سازنده، لپتاپ MacBook Air M3 از نظر عملکرد و ساختار خصوصیات متفاوت و جالبی دارد. در ادامه این مطلب پلازا با ابعاد مختلف این محصول آشنا خواهید شد و متوجه خواهید شد که تمایزات این محصول نسبت به سایر محصولات در چه مواردی است.

فهرست مطالب

معرفی لپ تاپ MacBook Air M3

بر طبق گزارشات مارک گورمن، یکی از شناخته شده‌ترین و برجسته‌ترین خبرنگاران بلومبرگ، در پایان سال جاری که 2023 است، شاهد رونمایی از یکی از محصولات بی‌نظیر کمپانی اپل خواهیم بود. محصولی که مجهز به جدیدترین پردازنده با تراشه متمایز M3 شده است و نسبت به نسل قبلی خود قدرت بیشتری در جهت تحیل و پردازش اطلاعات ورودی ارائه می‌دهد.

مک بوک ایر M3

لپتاپ MacBook Air M3 این محصول شگفت انگیز خواهد بود که از هم اکنون به عنوان یکی از غول‌های پردازشی در جهان شناخته می‌شود. بر طبق شایعات اخیر و گمانه‌زنی‌های جنجالی، تاریخ عرضه ی مک بوک ایر M۳ اپل ۳۲۰۲ در اواخر امسال، یعنی در فصل پاییز خواهد بود. البته فعلا تاریخ دقیقا مشخصی جهت ارائه این محصول گزارش نگردیده است و همه چیز مبهم است.

نسخه قبلی این مک بوک، محصولی 13 اینچی همراه با پردازنده M2 بود، اما در مک بوک ایر M3 اپل علاوه بر ارتقا پردازنده، شاهد افزایش ابعاد آن به 15 اینچ نیز هستیم. مک بوک ایر 13 اینچی اپل بعد از عرضه، فروش زیادی را تجربه کرد و با استقبال بی‌شماری در تمام دنیا مواجه بود. از این رو کمپانی اپل اهمیت زیادی برای محصول جدید خود که تراشه حرفه‌ای‌تری را به خود اختصاص می‌دهد، قائل است. زیرا می‌داند که نسبت به مدل قبل کارایی بهتری خواهد داشت.

همچنین بخوانید :

در این‌جا همه چیزهایی که باید درباره نسل جدید مک بوک ایر بدانید در اختیار شما قرار می‌گیرد. این اطلاعات بر حسب شایعات، گمانه‌زنی‌ها و معرفی‌نامه‌ای است که از سوی شرکت اپل منتشر شده است. در نهایت، با توجه به اطلاعات تکمیلی و بر طبق گفته‌های گورمن، این محصول حاصل بروزرسانی مک بوک 13 اینچی ایر M2 است.

طراحی مک بوک ایر M3 اپل 2023

در طراحی مک بوک ایر 13 اینچی اپل شاهد بودیم که ظاهر آن نسبت به مدل‌های پیشین تغییر پیدا کرد و در یک فرایند باز طراحی به شکل سبک‌تر و ظریف‌تر تغییر شکل پیدا نمود. شایان ذکر است که این روند نیز در لپتاپ MacBook Air M3 حفظ شده است. زیرا تغییرات اساسی و کلی در یک نسل قبل‌تر از آن صورت گرفته بود. در طی فرایند باز طراحی، یک ظاهر سنتی پیدا نمود که شباهت بسیار زیادی به مک بوک پرو نمونه 14 اینچی داشت. با این تفاسیر، محصول معرفی شده همان طراحی نسل قبل از خود را خواهد داشت وتغییرات اساسی فقط در بخش پردازنده آن اعمال شده است.

Macbook air M3

البته این ثبات در طراحی چندان هم بد نیست، زیرا بدین طریق بدنه بسیار سبکی دارد و مورد رضایت کاربران خود واقع خواهد شد. بر طبق ادعای کمپانی سازنده، این محصول 15 اینچی یکی از باریک‌ترین و ظریف‌ترین مک‌بوک‌های جهان است که در عین حال قدرت پردازش دو برابری را نیز به خود اختصاص خواهد داد. در طراحی کلی این نسخه یک شاسی کاملا تخت مشاهده می‌شود و حاشیه‌های کناری آن در عین صاف بودن، کمی نازک‌تر شده‌اند.

همچنین بخوانید :

شاید این مورد را بتوان به عنوان یکی از مزایای مک بوک ایر M۳ اپل 2023 دانست. البته با وجودی که در طراحی بدنه تفاوت چندان شاخصی را تجربه نکرده است، اما فاصله صفحه کلید از لبه‌ها کمی بیشتر شده است و فضای آزاد بیشتری به چشم می‌خورد. قابل ذکر است که یکی از تشابهات اساسی آن با نسخه 13 اینچی، قرار گرفتن اسپیکرها در قسمت زیرین کیبورد است که در این نمونه هم‌چنان دست نخورده باقی مانده است.

رنگ‌بندی مک بوک ایر M3 اپل

یکی از عواملی که منجر به لوکس شدن و منحصر به فرد بودن محصولات اپل شده است، رنگ‌بندی زیبا و اصیل آن‌ها می‌باشد. لپتاپ MacBook Air M3 در چهار رنگ اصلی، مشابه با نسخه قبلی خود یعنی مک بوک ایر 13 اینچی M2 اپل رنگ‌آمیزی می‌شود. این رنگ‌ها عبارتند از سفید، آبی، خاکستری و طوسی هستند. نکته مورد توجه این است که این کمپانی با انتخاب رنگ‌های دلنشین و حقیقتا زیبا، مسیر درستی را برای ارائه محصولات خود در پیش گرفته است.

جدید ترین مک بوک اپل

 البته نمی‌توان این موضوع را انکار مرد که سال‌های متمادی شایعاتی در این باره نیز وجود داشت که کمپانی مذکور قصد دارد تا این سری را مشابه با آی مک رنگ‌آمیزی نماید، اما هیچوقت این شایعات زمینه تحقق پیدا ننمود و هنوز در حد یک شایعه باقی مانده‌ است. بر طبق تصاویر لپتاپ MacBook Air M3 که در فضای مجازی دست به دست می‌شود، شباهت‌های ظاهری آن با نمونه‌های پیشین کاملا هویداست. ضمن این که در گزارشات ارائه شده برای این نمونه از همین چهار رنگ اصلی نام برده شده است.

همچنین بخوانید :

مشخصات لپتاپ MacBook Air M3

در معرفی مک بوک ایر M3 اپل 2023 و مشخصات مختلف آن، مهم‌ترین بخشی که مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، تراشه جدید یا همان M3 است. البته در حال حاضر خبرهای متناقضی در رابطه با نوع تراشه به کار رفته در مک بوک ایر M3 اپل به گوش می‌رسد. حتی برخی افراد بر این عقیده هستند که تغییری در این زمینه صورت نگرفته است و هم‌چنان همان تراشه به کار می‌رود. اما تمام اطلاعات و گزارشات مرتبط حاکی از یک تغییر اساسی در بخش پردازنده محصول جدید می‌باشد.

بر طبق انتظارات ناشی از این تراشه، بایستی لیتوگرافی این قطعه 3 نانومتری باشد که در قیاس با تراشه M2 کاهش پیدا نموده است. پردازنده لپ تاپ MacBook Air M3 که 8 هسته‌ای می‌باشد که به تعداد مساوی از هسته‌های کارآمد و عملکردی برخوردار شده است، یعنی 4 هسته کارآمد و 4 هسته عملکردی دارد. علاوه بر این موارد، پردازنده گرافیکی مک بوک ایر M3 اپل 2023، 10 هسته‌ای بوده و از یک موتور عصبی بسیار قدرتمند که دارای 16 هسته است، نیز بهره‌مند می‌باشد. خصوصیات تراشه M3 در این محصول نسبت به تراشه M3 در مک‌بوک پرو ضعیفتر است.

جدید ترین مک بوک 2023

در این پردازنده پهنای باند حافظه چیزی بالغ بر 100 گیگابایت بر ثانیه برآورد شده است که البته چیزی حدود 24 گیگابایت از رم را نیز مورد پشتیبانی خود قرار می‌دهد. مطابق با ادعاهای موجود و مطابق مشخصات بخش پردازنده، سرعت پردازش مک بوک ایر M3 اپل تقریباً 2 برابر بیشتر از سایر موارد است. البته قدرت پردازش در این نسخه، چیزی حدود 12 برابر نسبت به مک‌بوک‌هایی که دارای تراشه اینتل هستند، بیشتر گزارش شده است.

همچنین بخوانید :

نمایشگر لپتاپ MacBook Air M3

یکی از ویژگی‌ های مک بوک ایر M3 اپل 2023 که به طور مداوم از آن صحبت به میان می‌آید، نمایشگر 15 اینچی آن می‌باشد. اگر توجه کنید این مورد در کنار پردازنده به عنوان نقاط اصلی تمایز میان این نسخه به روز شده و نسخه اصلی آن است. اما داشتن این اندازه و ابعاد تنها مشخصه نمایشگر نیست. مدل نمایشگر مورد استفاده در این سری از محصولات اپل، Liquid Retina است که بر طبق اطلاعات موجود به راحتی قادر است تا 500 نیت روشنایی را از خود به نمایش بگذارد.

دوربین مک بوک ایر M۳ اپل 2023  تا حدود یک میلیارد رنگ را مورد حمایت خود قرار می‌دهد و قادر است تا این رنگ‌ها را به صورت سریع و بدون نقص از هم تفکیک نماید. قدرت تفکیک خوبی داشته و مانیتور آن بسیار روشن است. بخش نمایشی این محصول نه تنها چیزی حدود 25 برابر نسبت به محصولات مشابه خود روشن‌تر است، بلکه حتی میزان وضوح تصاویر در آن به دو برابر بیشتر از سایر موارد نزدیک شده است. اعداد و ارقام حاکی از خروجی نمایشی بهینه در این سری از مک‌بوک‌های ایر است.

مک بوک m3

سیستم صوتی لپتاپ MacBook Air M3

یکی دیگر از بخش‌های مهمی که به نظر می‌رسد در مک بوک ایر M3 اپل دارای تفاوت با مدل پیشین خود می‌باشد، سیستم صوتی آن است. همان‌طور که گفته شد اندازه نمایشگر در این محصول کمی بیشتر از گذشته شده است. به طور حتم می‌توان ادعا نمود که یک نمایشگر وسیع و بزرگ، محدوده بیشتری را جهت گنجاندن و جاسازی بلندگوهای محصول فراهم خواهد نمود. به عبارتی دیگر فضای کافی جهت قرار گرفتن سیستم صوتی را داراست.

همچنین بخوانید :

در بخش سخت ‌افزار مک بوک ایر M۳ اپل 2023  از 6 عدد بلندگوی حرفه‌ای و کارآمد در بخش صوتی صحبت به میان آمده است. نکته جالب توجه در مورد این دسته از بلندگوها این است که از مدل Dolby Atoms پشتیبانی نموده‌اند. باید گفت که در لپتاپ MacBook Air M3 طراحی بخش صوتی بی‌نظیر است و به خوبی این بلندگوها در محصول مورد نظر بسته‌بندی شده‌اند. شاید بتوان مدعی شد که خروجی صوتی نیز پابه‌پای خروجی نمایشی ارتقا یافته است.

پورت لپتاپ MacBook Air M3

یکی از قسمت‌های سخت‌افزاری که در مک بوک ایر M3 اپل تقریباً ثابت باقی مانده است و با نسخه پیشین خود تفاوتی ندارد، نوع پورت‌ها، محل قرارگیری آن‌ها و نوع قابلیت‌هایی است که برای این اجزا در نظر گرفته شده است. در این محصول جدید یک پورت مربوط به شارژ کردن دستگاه است که محل قرارگیری آن همراه با دو پورت تاندربولت در سمت چپ بدنه محصول تعبیه شده است. در واقع در سمت چپ 3 پورت یا درگاره ارتباطی به چشم می‌خورد.

سخت افزار مک بوک m3

باید به این مبحث اشاره نمود که پورت‌های تاندربولت از جمله امتیازات مثبتی هستند که برای این دستگاه گزارش می‌گردند. در حقیقت این بخش‌ها قابلیت متمایزی را به محصول اعطا خواهند کرد. محصول فوق بر طبق این قابلیت می‌تواند به مانیتورها و نمایشگرهای خارجی 6K به راحتی وصل شود. در کنار این سه پورت کلیدی و کاربردی، در سمت راست محصول نیز یک جک با ابعاد 3.5 میلی‌متری جهت قرار گرفتن هدفون وجود دارد که جز مهمی از بخش سیستم صوتی و خروجی صدای لپتاپ MacBook Air M3 محسوب می‌شود.

همچنین بخوانید :

حافظه داخلی و رم لپتاپ MacBook Air M3

هنوز اطلاعات دقیق و مشخصی در رابطه با لپتاپ MacBook Air M3 در دست نیست و تمامی مطالب گزارش شده در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. بنابراین صحت این اطلاعات در آینده و با عرضه محصول مورد بررسی قرار خواهد گرفت. همان‌طور که در موارد پیشین نیز ذکر شد، تراشه M3 در این سری از محصولات جدید به کار می‌رود. البته تا پیش از این، این تراشه در مک‌بوک‌های پرو مورد استفاده قرار می‌گرفت و مختص این گروه از محصولات اپل بود.

اما در نخستین گام، شرکت اپل تصمیم گرفت که از این تراشه اختصاصی در نسخه‌های ایر نیز استفاده نماید. بر طبق نظرات کاربران و تحلیل‌گران، شاید کمپانی اپل از این به بعد این تراشه را در نسخه‌های جدید مک‌بوک‌های پرو استفاده ننماید و پردازنده دیگری را جایگزین آن کند. به نظر می‌رسد که میزان حافظه داخلی مک بوک ایر 15 اینچی اپل مشابه با مک بوک‌های پرو باشد. در یک جمع‌بندی کلی انتظار می‌رود که میزان حافظه در محدوده 36 الی 48 گیگابایت قرار بگیرد. این میزان حافظه پیش‌بینی شده بر طبق اطلاعات موجود در رابطه با مک‌بوک‌های پرو ارائه گردیده است.

بررسی مک بوک m3

باتری لپتاپ MacBook Air M3

آیا می‌دانستید که ظرفیت باتری در مک بوک ایر M3 اپل نیز افزایش پیدا کرده است؟ اگر به سری‌های قبلی این لپتاپ توجه کنید می‌بینید که باتری آن‌ها تقریبا 52 واتی بود. اما باتری به کار رفته در این محصول همان باتری لیتیوم پلیمری بوده که ظرفیتش به 66.5 وات ارتقا پیدا کرده است. این ظرفیت برای محصولی که دارای تراشه M3 است، گزارش شده و احتمالا در نسخه‌های بعدی نیز از چنین ظرفیتی بهره‌مند خواهد بود. ظرفیت بیشتر در این قطعه، سطح شارژدهی و مدت زمان استفاده بی سیم از مک‌بوک را نیز افزایش خواهد داد.

همچنین بخوانید :

نتایج تمامی تست‌های انجام گرفته بر روی باتری این محصول و تطابق آن‌ها با استانداردهای جهانی، نشان دهنده یک عملکرد عالی از بخش سخت‌افزار محصول مورد نظر می‌باشد. اطلاعات ارائه شده در مورد نحوه شارژ کردن این مک‌بوک حاکی از این مورد است که آداپتور لپتاپ MacBook Air M3 دارای دو پورت 35 واتی است. با این تفاسیر، به راحتی می‌توانید در کنار شارژ نمودن این محصول، دستگاه دیگری را نیز به صورت همزمان شارژ نمایید. این آداپتور و کابل‌های مورد نیاز همراه با محصول عرضه خواهند شد و در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرند.

پورت های مک بوک ایر M3

مزایا و معایب مک بوک ایر M3 اپل 2023

مک بوک ایر M3 اپل مزیت‌های متعددی را به خود اختصاص می‌دهد. به طور مثال یک باتری با طول عمر بالا و ظرفیت کاملا بهینه دارد. ضمن این‌که میزان مصرف انرژی در این محصول کنترل شده و همواره در سطح معقولی نگهداری می‌گردد. عملکرد فنی این نسخه از مک‌بوک‌های ایر به سطوح بالایی ارتقا یافته است و با پردازش بی‌نظیر و تحلیل حرفه‌ای داده‌ها در آن مواجه خواهید بود.

همچنین بخوانید :

در هنگام معرفی نکات مثبت این محصول نمی‌توان از طراحی زیبای آن چشم‌پوشی کرد. به خصوص این‌که نمایشگری با درجه روشنایی بسیار بالا دارد. در کنار مزیت‌های قابل توجه، از جمله عیوب و ایراداتی که به این سری از محصولات اپل وارد است، تعداد کم درگاه‌ و پورت‌های محدود آن می‌باشد. ضمن این‌که نرخ نوسازی تصاویر در حد ۶۰ هرتز است و شاید نتواند انتظارات برخی را برآورده کند.

SSD به کار رفته در این محصول سرعت بسیار کمی نسبت به برخی نمونه‌های مشابه دارد. البته شاید بتوان قیمت لپتاپ MacBook Air M3 را نیز به عنوان یکی از معایب مک بوک ایر M3 اپل 2023 برشمرد. زیرا قیمت در حدود بالایی قرار گرفته است و از توان مالی بسیاری افراد فراتر رفته است. البته میان طراحی و نوع قطعات سخت‌افزاری به کار رفته در این محصول و قیمت آن یک تناسب معنی‌دار وجود دارد.

جمع‌بندی

در پایان می‌توان گفت که در صورت صحت اطلاعات گزارش شده در مورد لپتاپ MacBook Air M3، این محصول به یکی از نسخه‌های فوق العاده کمپانی اپل مبدل خواهد شد. محصولی با ظاهر جمع و جور و قابلیت حمل آسان که کیفیت و کارایی فوق‌العاده‌ای نیز دارد. کاربران می‌توانند از مک بوک ایر M3 اپل جهت اجرای پردازش‌های سنگین همانند بازی‌های ویدیویی نیز بهره بگیرند و این خارق العاده است. اگر قصد خریداری کردن این غول پردازشی را دارید، برای اطلاع از زمان دقیق عرضه محصول، سایت ما را دنبال نمایید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا