سریال و انمیشن

روش نقد کردن حساب پی پال چگونه است؟

روش نقد کردن حساب پی پال چگونه است؟

دریافت پول از پی پال چگونه انجام می‌شود؟ تبدیل پی پال به ریال ایران چگونه است؟ حساب پی پال، یکی از معتبرترین سیستم‌های مالی بین‌المللی است که برای فعالیت‌های اقتصادی مانند پرداخت‌های خارجی، کسب درآمد و انتقال پول در سراسر کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد. با تمام امکاناتی که پی پال به مشتریانش ارائه می‌دهد باز هم چالش‌هایی وجود دارد که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. پی پال با اجرای ساز و کار پیچیده در سیستم خود ممکن است برای افرادی که به تازگی مشغول به استفاده از آن هستند گیج کننده باشد.

با وجود چالش‌های ذکر شده، این سوال پیش می‌آید که چگونه می‌توانیم در ایران یک حساب پی پال داشته باشیم و از آن استفاده کنیم؟ نقد کردن دلار پی ‌پال و تبدیل آن به پول رایج ایران با توجه به تحریم‌های اقتصادی موجود کمی دشوار بوده و نیازمند شرایط خاصی است که در این متن به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب

آموزش انتقال پول از پی پال به ایران

آنچه به شما کمک خواهد کرد تا انتقال پول از پی پال به ایران را به سهولت و سرعت انجام دهید، آشنایی شما با پی پال، امکانات و نحوه تبدیل پی پال به ریال ایران است. در ادامه این مطلب به شما توضیحات لازم ارائه خواهد شد.

معرفی پی پال

شرکت پی پال (PayPal) ابتدا در سال 1999، با نام Confinity تاسیس شد. سپس در سال 2001 با یک موسسه مالی ادغام شده و نام آن رسماً به PayPal تغییر کرد و پس از آن، به این اسم منتشر و شناخته شد.

پی پال (PayPal)، یک روش بسیار سریع و مطمئن برای ارسال و دریافت پول به صورت آنلاین می‌باشد. شما می‌توانید با استفاده از پی پال برای خانواده، دوستان، فروشگاه‌های آنلاین و سایت‌های خرید و فروش آنلاین مثل eBay پول انتقال دهید. این کیف پول الکترونیک جایگزین بسیار مناسبی برای روش‌های سنتی جا به جایی مالی است و به صورت آنلاین و با اتصال به اینترنت پرداخت وجه و تراکنش‌های مالی را انجام می‌دهد. پی پال بزرگترین شرکت در زمینه پرداخت الکترونیک در سراسر دنیا می‌باشد.

در واقع، با استفاده از پی پال می‌توانید با سریع‌‌ترین حالت ممکن و بیشترین امنیت، تنها با وارد کردن حساب ایمیل و پسورد به حساب مورد نظرتان پول انتقال دهید. امروزه درگاه پرداختی پی پال به قدری امن شده که امکان سرقت و دزدی دارایی‌های شما را تقریبا به صفر می‌رساند.

همچنین بخوانید :

اقدامات لازم جهت نقد کردن حساب پی پال

اقدامات لازم جهت نقد کردن حساب پی پال

امروزه افرادی هستند که بیشترین بخش معاملات خود را از طریق پی پال انجام می‌دهند. آنها می‌توانند به سادگی و تنها با داشتن آدرس ایمیلی که یک شخص با آن به حساب پی پال خود وارد شده پول واریز کند.

حتی شما هم تنها با داشتن یک آدرس ایمیل و ساختن یک اکانت پی پال می‌توانید پول دریافت کرده و یا برای دیگران واریز کنید. خبر خوب این است که ساخت یک حساب در پی پال بدون هیچ هزینه‌ای انجام می‌شود و کارمزدهای تعبیه شده در آن کاملاً منصفانه است. استفاده آسان و کارمزد پایین سبب شده است تا پی پال به سادگی جایگاه خود را در بازار‌های جهانی پیدا کند، مرز‌های تحریم‌ها را نادیده بگیرد و به کشور ما نیز برسد.

انواع روش‌های نقد کردن حساب پی‌پال

روش‌های نقد کردن حساب پی پال به شرح زیر است:

1- انتقال ارز پی پال به‌ حساب بانکی

انتقال ارز پی پال به‌ حساب بانکی

انتقال پول به‌ طور مستقیم به‌ حساب بانکی، رایج ترین روش برای برداشت پول از پی پال است که مراحل برداشت به صورت زیر است:

  • ابتدا باید وارد حساب کاربری پی پال خود شوید و میزان وجه مورد نظرتان را وارد کنید.
  • بعد از آن، اطلاعات حساب بانکی مورد نظر را وارد کنید.
  • به این ترتیب می‌توانید با پی پال، مقدار وجه مورد نظر را از موجودی حساب کم و به‌ حساب بانکی اضافه نماید.

این نکته فراموش نشود که برای این کار، پی پال کارمزد دریافت نمی‌کند و برای انجام این تراکنش به‌ اندازه یک روز کاری زمان لازم است. ولی باید این نکته را در نظر داشت که ممکن است انجام پردازش توسط بانکی که از شماره‌ حساب آن به زمان بیشتری نیاز داشته باشد.

2- برداشت با استفاده از مستر کارت نقدی

برای این کار نیز باید مراحلی را سپری کرد.

  • ابتدا لازم است به‌ حساب پی پال خود وارد شوید. مبلغ برداشتی را وارد نموده و در مرحله بعد، کارت‌هایی که می‌توان به‌ وسیله آن‌ها برداشت را انجام داد، ببینید.
  • سپس کارت مورد نظر را برای دریافت پول انتخاب کنید.
  • در آخر، پی پال مبلغ مورد نظر را از حساب پی پال شما به کارت منتقل می‌کند.

ارسال پول از پی پال به مستر کارت یا ویزا کارت حدود نیم ساعت زمان نیاز دارد. کارمزد این سرویس 0.25 دلار است. هرچند ممکن است تبدیل به واحد‌های ارزی دیگر هزینه اضافه‌ای در برداشته باشد. تمامی انتقال‌های مالی توسط سایت پی پال مورد بررسی قرار می‌گیرند و در صورت وجود مسئله یا بروز مشکل، عملیات متوقف می‌شود.

3- مستر کارت نقدی پی پال

مستر کارت نقدی پی پال

این کارت فقط برای کاربران آمریکایی قابل‌ استفاده است. پی پال به کاربران خود توصیه می‌کند که کارت‌های مخصوص پی پال را به‌ عنوان سریع‌ترین روش برای برداشت پول استفاده نمایند. در واقع نقد کردن پول با استفاده از این کارت‌ها در اکثر خود پردازهای آمریکا قابل انجام است. ناگفته نماند، برای انجام این عملیات کارمزد دریافت می‌شود و روزانه می‌توان مبلغ 400 دلار از کارت برداشت کرد. این نکته را فراموش نکنید که عملیات برداشت که به‌ وسیله این کارت‌ انجام می‌شود، ممکن است با دریافت کارمزد از حساب شخص باشد.  با استفاده از این کارت روزانه می‌توان 400 دلار آمریکا از خودپرداز پول برداشت کرد.

آموزش نقد کردن حساب پی پال با موبایل

نقد کردن حساب پی پال با موبایل یک فرایند سریع و آسان است که در 10 مرحله لیست توضیح داده شده است.

1- نرم افزار پی پال را روی موبایل یا تبلت خود باز کنید.

نرم‌افزار پی پال را با یک نماد آبی رنگ و با حرف سفید «P» می‌بینید.

2- وارد پی پال شوید.

اگر قبلاً وارد سیستم شده‌اید، از شما خواسته می‌شود که رمز ورود خود را وارد کنید. در غیر این صورت، اکنون با حساب پی پال خود وارد سیستم شوید.

3- روی دکمه Send کلیک کنید.

نقد کردن حساب پی پال با موبایل

این دکمه یک نماد آبی دارد که مقداری پول نقد و یک فلش را در آیکن خود نشان می‌دهد.

4- دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید.

این به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی به مخاطبین iOSیا Android خود پول ارسال کنید. برای دسترسی بیشتر، روی دسترسی مخاطبین (Access Contacts) کلیک کنید و دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید.

5- یک مخاطب را انتخاب یا وارد کنید.

اگر شخصی که به آن قصد ارسال پول دارید در لیست مخاطبین شما هست، آدرس ایمیل یا شماره تلفن او را انتخاب کنید. اگر شخص مورد نظر در لیست مخاطبین شما نبود، آدرس ایمیل یا شماره تلفن همراه او را در قسمت بالای صفحه وارد کرده و سپس برای انتقال وجه، حساب او را انتخاب کنید.

6- مبلغ پرداخت را وارد کنید.

در مرحله ششم انتقال پول پی پال با موبایل ، برای تایپ مقدار پول مورد نظرتان، از صفحه کلید روی صفحه استفاده کنید. اگر ارز وارد شده نادرست است، برای انتخاب گزینه جایگزین، روی Menu کلیک کنید.

7- روی گزینه آبی رنگ Next کلیک کنید.

اکنون با انتخاب گزینه Next وارد مرحله بعدی خواهید شد

8- نوع پرداخت را انتخاب کنید.

برای اشخاصی که می‌شناسید از گزینه «دوستان و خانواده» یا همان Friends and Family استفاده کنید. برای پرداخت پول کالاها و خدماتی که خریداری کرده اید، گزینه Goods and Services را انتخاب نمایید.

9- روش پرداخت را انتخاب کنید.

در این مرحله، تمام روش‌های پرداختی که به حساب متصل کرده‌اید ظاهر می‌شوند. روش پرداخت را انتخاب کرده و روی دکمه Next کلیک کنید.

10- پرداخت خود را چک کنید.

اگر می‌خواهید پیامی را پیوست کنید، زیر مقدار پول، روی گزینه افزودن یادداشت (Add a Note) کلیک کنید. پس از اطمینان از جزئیات صحیح، روی دکمه پایین صفحه کلیک کنید تا وجه مورد نظرتان را ارسال کنید. دریافت کننده بلافاصله از پرداخت شما مطلع می‌شود. در نهایت پرداخت خود را چک کنید و روی اکنون ارسال شود (Send Now) ضربه بزنید.

نقد کردن حساب پی پال در ایران

محدودیت های استفاده از پی پال در ایران

به دلیل تحریم‌ها، بسیاری از افراد از تجارت و همکاری با وب‌سایت‌های خارجی نگران هستند. بنابراین از استرداد دوباره سرمایه و پول خود دچار تردید شده‌اند؛ اما روش‌های متنوعی برای رفع این مشکل وجود دارند که کار را تا حد زیادی آسان کرده‌اند. نقد کردن پی پال به ریال از جمله خدمات مورد نیاز کسانی است که درآمد ارزی داشته و می‌خواهند آن را به ریال تبدیل کنند. با استفاده خدمات نقد کردن حساب پی پال به ریال که یکی از خدمات پرکاربرد پرداخت ارزی در وبسایت‌های واسطه است؛ شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن و بدون کارمزد نسبت به فروش دلار پی پال و دریافت معادل ریالی آن در حساب بانکی خود اقدام کنید.

روش های نقد کردن حساب پی پال برای ایرانیان

برای نقد کردن حساب پی پال و استفاده از این شبکه‌ مالی گسترده در ایران کمی با دردسر مواجه خواهیم شد. اما آیا راه حلی وجود دارد؟ بله، وجود دارد. بلکه دو راه حل وجود دارد.

به عنوان راه اول، باید به کشور صادر کننده مراجعه کرده و کارت فیزیکی پی پال خود را دریافت کنید. اگر روش اول برایتان مشکل است راه حل آسان‌تری وجود دارد. شما می‌توانید با پرداخت مبلغ مشخصی، با کمک سایت‌های واسطه اکانت پی پال دریافت کنید و یا مبلغ خود را نقد کنید. در این صورت شما به آسانی به حساب‌های خود دسترسی خواهید داشت و درآمد خود را دریافت می‌کنید.

شاید بپرسید بعد از این مرحله چگونه این درآمد مطرح را به ریال دریافت کنیم؟ اکثر وبسایت‌های ارائه‌دهنده چنین سرویس‌هایی با دریافت ریال پی پال شما را شارژ می‌کنند و همچنین با دریافت دلار پی پال، موجودی شما را نقد می‌کنند.

نکات مهم نقد کردن حساب پی پال در ایران

یکی از مهم‌ترین نکات نقد کردن حساب پی پال، مراجعه به صرافی‌های معتبر است. با توجه به اینکه برای انجام این عملیات مالی باید در سایت صرافی احراز هویت کنید و طی کردن مراحل احراز هویت مستلزم ارسال اطلاعات شخصی و همچنین اطلاعات مربوط به درآمد و دارایی شماست، ممکن است مورد سوءاستفاده افراد سودجو قرار گیرد.

به همین دلیل، توصیه می‌کنیم برای نقد کردن درآمد پی پال حساب خود به صرافی‌های آنلاین و معتبر مراجعه کنید. علاوه بر این، به نکات زیر هم توجه کنید:

  • باید ایرانی بودن خود را مخفی نگه‌ دارید، در غیر این صورت حساب شما مسدود می‌شود و امکان جابه‌جایی پول برایتان وجود نخواهد داشت.
  • پیشنهاد می‌شود که از VPS استفاده‌ کنید.
  • تمامی افرادی که به‌ حساب شما پول واریز می‌کنند باید در حساب خود دارای هویت باشند.

سؤالات متداول

در صورتی که حساب پی پال نداشته باشم، آیا می‌توانم از طریق پی پال درآمد ارزی خود را نقد کنم؟

بله، شما می‌توانید با ثبت سفارش خود در پنل و دریافت حساب پی پال از وبسایت‌های واسط، درآمد ارزی خود را به راحتی نقد کنید.

نقد کردن پول پی پال چقدر زمان نیاز دارد؟

تسویه ریالی ۱ الی ۲ روز کاری پس از اینکه مبلغ وارد حساب مجموعه شد انجام می‌شود و با نرخ همان روز محاسبه خواهد شد. لازم به ذکر است ملاک تاریخی می‌باشد که مبلغ به حساب مجموعه کامل واریز شده است.

کارمزد نقد کردن درآمد پی پال چقدر است؟

در اکثر وبسایت‌های واسطه، برای نقد کردن پی پل کارمزدی دریافت نمی‌شود و با نرخ روز دلار و یورو با شما تسویه حساب انجام می‌گردد.

کلام آخر

در این مطلب یاد گرفتیم که تبدیل پی پال به ریال ایران چگونه انجام می‌شود. در ضمن با نحوه انتقال پول از پی پال به ایران آشنا شدیم. اما باید یادآوری کرد که سیستم کاری پی پال بسیار امن ولی در عین حال بسیار پیچیده است فقط با چند انتخاب اشتباه ممکن است حساب شما مسدود شود. در نتیجه بهتر است که با اطلاعات کافی وارد کار با پی پال شویم؛ یا به سادگی کار را به اشخاص، شرکت‌ها و یا وبسایت‌های معتبری بسپاریم که در این زمینه تخصص دارند.

شما چگونه تبدیل پی پال به ریال ایران را انجام خواهید داد؟

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا