اقتصاد

قیمت بیت کوین پس از 35 هزار دلار تعقیب می شود زیرا داده های مشتقات بیت کوین نشان دهنده جریان تازه است

قیمت بیت کوین پس از 35 هزار دلار تعقیب می شود زیرا داده های مشتقات بیت کوین نشان دهنده جریان تازه است

قیمت بیت کوین (BTC) بحث است در این هفته شهر و بر اساس احساسات فعلی که توسط فعالان بازار در رسانه های اجتماعی بیان شده است، تقریباً می توان حدس زد که بازار گاوی که مدت ها مورد انتظار بود شروع شده است.

از آنجایی که قیمت بیت کوین 16.1 درصد بین 22 تا 24 اکتبر افزایش یافت، معامله گران نزولی که از قراردادهای آتی استفاده می کردند، خود را به میزان 230 میلیون دلار منحل کردند. یکی از نقاط داده ای که برجسته است، تغییر در علاقه باز بیت کوین است، معیاری که منعکس کننده تعداد کل قراردادهای آتی در بازی است.

شواهد نشان می دهد که شورت های بیت کوین در 22 اکتبر غافلگیر شدند اما از اهرم بیش از حد استفاده نمی کردند.

مجموع سود باز معاملات آتی بیت کوین، USD. منبع: Coinglass

در طول این رالی، سود باز معاملات آتی BTC از 13.1 میلیارد دلار به 14 میلیارد دلار افزایش یافت. این با 17 آگوست، زمانی که قیمت بیت کوین تنها در 36 ساعت 9.2 درصد کاهش یافت، متفاوت است. آن حرکت ناگهانی باعث شد تا 416 میلیون دلار انحلال طولانی مدت، علیرغم کاهش درصد کاهش قیمت، انجام شود. در آن زمان، سود باز معاملات آتی بیت کوین از 12 میلیارد دلار به 11.3 میلیارد دلار کاهش یافت.

به نظر می‌رسد که داده‌ها نظریه فشار گاما را تأیید می‌کند که در حال گردش است، که نشان می‌دهد بازارسازان ضررهای توقف خود را «تعقیب» کرده‌اند.

شخصیت بیت کوین NotChaseColeman در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) توضیح داد که میزهای آربیتراژ احتمالاً پس از شکسته شدن بیت کوین به بالای 32000 دلار مجبور به محافظت از موقعیت های کوتاه شده اند و باعث افزایش قیمت به 35195 دلار شده است.

مهمترین مسئله در مورد نظریه فشار کوتاه، افزایش بهره باز معاملات آتی BTC است. این نشان می‌دهد که حتی اگر انحلال‌های مربوطه وجود داشته باشد، تقاضا برای موقعیت‌های اهرمی جدید از تعطیلی‌های اجباری پیشی گرفته است.

آیا Changpeng Zhao و BNB در اقدام قیمت بیت‌کوین نقشی داشتند؟

یکی دیگر از موارد جالب توجه بود. نظریه کاربر M4573RCH در شبکه اجتماعی X ادعا می کند که Changpeng “CZ” Zhao از BNB به عنوان وثیقه برای حاشیه در پروتکل Venus، یک برنامه مالی غیرمتمرکز (DeFi) پس از اجبار به فروش بیت کوین به قیمت توکن BNB را افزایش دهید.

طبق نظریه M4573RCH، CZ پس از یک مداخله موفقیت آمیز، سود پروتکل Venus را پس می گرفت و بیت کوین را با استفاده از BNB برای “تعادل مجدد” موقعیت خریداری می کرد.

به ویژه، عرضه BNB در پلتفرم بیش از 1.2 میلیون توکن به ارزش 278 میلیون دلار است. بنابراین، با فرض اینکه 50 درصد از موقعیت توسط یک نهاد واحد کنترل می شود، این برای ایجاد یک موقعیت طولانی 695 میلیون دلاری با استفاده از اهرم 5 برابری در معاملات آتی بیت کوین کافی است.

البته، کسی هرگز نمی تواند تایید یا تایید کند. گمانه زنی هایی مانند دستکاری Venus-BNB یا “فشار گاما” در مشتقات بیت کوین را رد کنید. هر دو نظریه منطقی هستند، اما نمی‌توان نهادهای درگیر یا منطق پشت زمان‌بندی را تأیید کرد.

افزایش سود باز معاملات آتی BTC نشان می‌دهد که موقعیت‌های اهرمی جدید وارد فضا شده‌اند. این حرکت می‌تواند به دلیل اخباری مبنی بر اینکه درخواست ETF بیت کوین بلک راک به صورت لحظه ای lموجود در Depository Trust & Clearing Corporation ( DTCC)، حتی اگر این رویداد شانس تایید توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار را افزایش نمی دهد.

مشتقات بیت کوین به رشد صعودی سالم و فضایی برای سود بیشتر اشاره می کند

برای درک اینکه معامله‌گران حرفه‌ای پس از رالی غافلگیرکننده چگونه قرار می‌گیرند، باید معیارهای مشتقات BTC را تجزیه و تحلیل کرد. به طور معمول، معاملات آتی ماهانه بیت کوین با 5 تا 10 درصد حق بیمه سالانه در مقایسه با بازارهای نقدی معامله می شود، که نشان می دهد فروشندگان برای به تعویق انداختن تسویه حساب، پول بیشتری طلب می کنند.

حق بیمه آتی ۱ ماهه بیت کوین. منبع: Laevitas.ch

حق بیمه آتی بیت کوین در 24 اکتبر به 9.5 درصد رسید که بالاترین سطح در بیش از یک سال گذشته است. مهمتر از آن، در 23 اکتبر از آستانه 5 درصدی خنثی عبور کرد و به یک دوره 9 هفته ای که تحت سلطه احساسات نزولی و تقاضای پایین برای موقعیت های خرید اهرمی بود، پایان داد.

موارد مرتبط:

برای ارزیابی اینکه آیا شکست بالای 34000 دلار منجر به خوش بینی بیش از حد شده است، معامله گران باید بازارهای گزینه بیت کوین. زمانی که معامله گران پیش بینی کاهش قیمت بیت کوین را دارند، شیب دلتا 25 درصد به بالای 7 درصد افزایش می یابد، در حالی که دوره های هیجان معمولاً به زیر منفی 7 درصد می رسد.

گزینه های بیت کوین 30 روزه 25 درصد کج دلتا. منبع: Laevitas.ch

شیب دلتای 25 درصدی گزینه های بیت کوین در 19 اکتبر از خنثی به صعودی تغییر کرد و در همین راستا ادامه یافت تا اینکه در اکتبر به 18- درصد رسید. 22. این نشانه خوش بینی شدید بود، با معاملات گزینه های فروش (فروش) با تخفیف. سطح -7 درصد کنونی نشان‌دهنده تقاضای متعادلی بین گزینه‌های خرید (خرید) و خرید است.

هر آنچه که باعث افزایش غافلگیرکننده قیمت شد، معامله‌گران حرفه‌ای را وادار کرد تا از دوره‌ای که با بدبینی مشخص می‌شود فاصله بگیرند. با این حال، برای توجیه قیمت گذاری بیش از حد برای گزینه های تماس کافی نبود که نشانه مثبتی است. علاوه بر این، هیچ نشانه ای از اهرم بیش از حد از سوی خریداران وجود ندارد، زیرا حق بیمه آتی در سطح متوسط ​​8٪ باقی می ماند.

علی رغم گمانه زنی های مداوم در مورد ، شواهد کافی برای حمایت از هجوم سالم وجوه وجود دارد که افزایش بیش از 35000 دلار را توجیه می کند.

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی یا توهینی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید و توجه داشته باشید رسانه هیچ مسئولیتی در قبال ضرر مالی ندارد و این مطلب برای بالا بردن تجربیات مالی اطلاع رسانی میکند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا