اخبار روز

ساخت مسکن ویژه کارکنان و هیات علمی دانشگاه آزاد

ساخت مسکن ویژه کارکنان و هیات علمی دانشگاه آزاد

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

ساخت مسکن ویژه کارکنان و هیات علمی دانشگاه آزاد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر سعید صابونی از امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت راه و شهرسازی به منظور ساخت مسکن برای کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه خبر داد و گفت: تفاهم نامه همکاری مشترک به امضای دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر مهرداد بذرباش وزیر راه و شهرسازی رسید و مقرر شد در مرحله اول تغییر کاربری زمین های دانشگاه آزاد اسلامی صورت بگیرد.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از زمان تصویب مصوبه پروژه ساخت مسکن برای اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه برای هر چه سریعتر اجرایی و عملیاتی شدن این پروژه تمام تلاش خود را به کار گرفت، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی همواره دغدغه ساخت مسکن برای اعضای هیأت علمی و کارکنان خود داشته و برای نهایی شدن این پروژه شبانه روزی تلاش کرده است.

صابونی گفت: امروز به دلیل رویکردهای جدیدی که در دولت و وزارت راه و شهرسازی انجام شده و به همت وزیر راه و شهرسازی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، سرانجام تفاهم نامه ای به منظور تغییر کاربری زمین های دانشگاه آزاد اسلامی امضا شد تا پروژه ساخت مسکن برای اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه به زودی اجرایی شود.

رئیس مرکز عمران، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی زمین هایی که کاربری مسکونی ندارند، نمی توانند برای ساخت مسکن مورد استفاده قرار بگیرند.

وی گفت: براین اساس طی امضای تفاهم نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت راه و شهرسازی مقرر شد در وهله اول زمین های دانشگاه تغییر کاربری داده شود. براین اساس مقرر شد در زمین هایی که دانشگاه سند تک برگ دارد، برای آنها یک طرح موضعی انتخاب کرده و براساس آن طرح موضعی زمین ها را تغییر کاربری دهد.

صابونی خاطرنشان کرد: مقرر شد ۵۰ درصد زمین های مسکونی به صورت قطعه بندی شده سهم دانشگاه آزاد اسلامی و ۵۰ درصد مابقی سهم وزارت راه و شهرسازی باشد. همچنین ۵۰ درصد زمین های تجاری سهم دانشگاه آزاد اسلامی و ۵۰ درصد مابقی سهم وزارت راه و شهرسازی خواهد بود.

رئیس مرکز عمران، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه ازاد اسلامی و وزارت راه و شهرسازی برای ۵۰۰ هزار واحد مسکونی خواهد بود، گفت: از این تعداد ۲۵۰ هزار واحد مسکونی سهم دانشگاه آزاد اسلامی و ۲۵۰ هزار واحد مسکونی سهم وزارت راه و شهرسازی خواهد بود.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی تصمیم دارد برای تمام اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه ساخت مسکن را انجام دهد، گفت: همچنین دانشگاه در نظر دارد از مسکن های ساخته شده در اختیار دانشجویان نخبه دکتری و دانشجویان متأهل قرار دهد. در این زمینه سند منازل مسکونی به نام همکاران و اعضای هیأت علمی خواهد شد و درخصوص دانشجویان نخبه دکتری و دانشجویان متأهل در یک پایلوت چند ساله مسکن در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

صابونی ابراز امیدواری کرد به زودی و طی چند ماه آینده کارهای عملیاتی و اجرایی ساخت مسکن برای اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی آغاز خواهد شد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا