اخبار روز

ضرورت ایمن‌سازی جاده کربلا

ضرورت ایمن‌سازی جاده کربلا

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

ضرورت ایمن‌سازی جاده کربلا

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها- تینا نجفی: تعداد کشته‌ها و مصدومین بالای تصادفات جاده‌ای در ایران همیشه یکی از آمارهای نگران کننده بوده که مسئولین اعلام می‌دارند در صدد انجام اقداماتی برای کاهش این آمار هستند.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

سردار کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا ۲۶ بهمن سال گذشته با اشاره به آمار تصادفات رانندگی در جهان اظهار کرد: تصادفات یک بحث جدی در سطح دنیا است به طوری که سالانه بیش از یک و نیم میلیون نفر در دنیا براثر تصادفات رانندگی جان خودشان را از دست می‌دهند و پنجاه میلیون نفر نیز مصدوم و مجروح می‌شوند.

کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست و سال گذشته نزدیک به ۱۷ هزار نفر از هموطنانمان را در راه‌ها و شهرها بر اثر تصادف از دست داده‌ایم و ۳۰۰ هزار نفر نیز مجروح و مصدوم شدند یعنی در هر ساعت تقریباً ۲ نفر کشته و ۴۰ نفر نیز مجروح می‌شوند.

در تصادفات رانندگی علاوه بر خسارات معنوی و روحی که جبران ناپذیر است به لحاظ مادی نیز به ازای هر جانباخته تصادفات حدود هشت میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می‌شود به طوری که خسارات مادی ناشی از تصادفات معادل هفت درصد تولید ناخالص ملی است.

شهرستان اسلام آبادغرب شاهراه مواصلاتی غرب کشور

شهرستان اسلام آبادغرب با توجه به قرار گرفتن در مرکز استان‌های کرمانشاه، ایلام و لرستان و همچنین قرار گرفتن در مسیر جاده راه کربلا از اهمیت ویژه‌ای از نظر راه‌های مواصلاتی بین شهری برخوردار است.

اسلام آبادغرب در شاهراه راه‌های دسترسی به دالاهو، سرپل ذهاب، قصرشیرین، گیلانغرب، بازارچه سومار، بازارچه پرویزخان و گمرک خسروی قرار گرفته از لحاظ اقتصادی و امنیتی حائز اهمیت است و باید توجه جدی به آن معطوف شود.

ضرورت ایمن‌سازی جاده کربلا

اهمیت آن زمانی ۲ چندان می‌شود که دسترسی عمده مسافرین، زوار عتبات عالیات، بازرگانان و تجار به مرز مهران را فراهم می‌آورد و انتقال محصولات و کالاهای استان ایلام نیز عمدتاً از این محورها انجام می‌گیرد که با بازگشایی مرز خسروی در سال گذشته اهمیت این جاده‌ها چند برابر می‌شود.

۶ فوتی در تصادفات جاده‌ای ماه گذشته

علی اکبر افشاری نیا رئیس جمعیت هلال احمر اسلام آبادغرب در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی یک ماه گذشته امداد رسانی به ۱۲ مورد تصادف در پایگاه‌های امدادی اسلام آبادغرب به ثبت رسیده است.

وی افزود: در این تصادفات ۲۱ نفر مصدوم و ۶ نفر نیز فوت کردند.

سرهنگ مهدی جعفری رئیس پلیس راه کرمانشاه- خسروی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نقش عوامل انسانی در سوانح رانندگی ۷۰ درصد است که سهم خودروها و جاده ناایمن هر کدام ۱۰ تا ۱۵ درصد است.

وی افزود: نقاط حادثه خیز جاده‌ای شهری و روستایی اسلام آبادغرب مشخص است و باید با برنامه‌ریزی و تمهیدات مناسب برای رفع این نقاط حادثه‌خیز اقدام شود.

رئیس پلیس راه کرمانشاه-خسروی تصریح کرد: نقطه حادثه‌خیز سیاه خور که رنگ قرمز هشدار را داشت با تلاش‌های صورت گرفته از جمله تعریض و احداث پل زیر گذر میزان تصادفاتش به صفر رسیده است.

ضرورت ایمن‌سازی جاده کربلا

ضرورت ایمن سازی ۲ نقطه جاده‌ای اسلام آبادغرب

جعفری گفت: کفی حسن آباد اسلام آبادغرب نرسیده به سیاه خور از نقاط حادثه‌خیز شهرستان است که سال گذشته حوادث ناگواری در آن قسمت اتفاق افتاد و سرازیری حسن آباد مسیر اسلام آبادغرب به ماهیدشت تقاطع روستای حسن آباد از دیگر نقاط حادثه خیز است که شناسایی شده و این ۲ مقطع مستعد وقوع حوادث ناگواری هستند.

وی تأکید کرد: با توجه به ایام خاص پیشرو من جمله سالروز عملیات بازی دراز و اعزام کاروان راهیان نور و مخصوصاً تردد زوار اربعین از این محور پیش‌بینی وقوع حوادث ناگوار در این ۲ محور حتی برای وسایل نقلیه عمومی هم وجود دارد و این باید نقاط آشکار سازی و ایمن سازی شود.

ایمن سازی ۹۳ نقطه حادثه ساز در محورهای مواصلاتی استان / رفع خطر ۲ نقطه حادثه‌خیز اسلام آبادغرب تا پایان سال‌

علی سلیمی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال ۱۳۹۵، ۱۰۲ نقطه حادثه‌خیز در استان کرمانشاه توسط کمیسیون ایمنی راه‌های کشور احصا شد که از سال ۹۵ تا پایان سال ۱۴۰۱ از مجموع ۱۰۲ نقطه ۹۳ نقطه به صورت کامل رفع خطر شد و اصلاح هندسی آنها صورت گرفته و ۹ نقطه دیگر باقی مانده که عملیات اجرایی آن‌ها در حال انجام است.

وی افزود: در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها که در سال ۱۴۰۲ برگزار شد ۸۸۱ نقطه حادثه‌خیز در کل کشور احصا شده که از این تعداد ۱۹ نقطه در طول راه‌های استان کرمانشاه قرار دارد.

معاون راهداری استان کرمانشاه تصریح کرد: از ۱۹ نقطه جدید رفع خطر ۶ نقطه صورت گرفته که صورت جلسه رفع آن‌ها هم با پلیس راه موجود است و طبق دستور وزیر سعی در رفع تمام نقاط تا پایان سال ۱۴۰۲ وجود دارد.

ضرورت ایمن‌سازی جاده کربلا

وی گفت: تقاطع سیاه خور جز ۶ نقطه حادثه خیز از ۱۹ نقطه‌ای بود که ایمنی سازی آن و نقاط دیگر اسلام آبادغرب انجام شد.

سلیمی بیان کرد: در حال حاضر ۱۳ حادثه خیز باقی مانده استان کرمانشاه ۲ نقطه در محورهای اسلام آبادغرب قرار دارد که در تلاش هستیم تا پایان سال ۱۴۰۲ ایمنی سازی آن‌ها انجام شود.

فریبرز کرمی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر در ۲۷ آذر سال ۱۳۹۸ با بیان اینکه اصلاح و رفع هشت نقطه حادثه خیز استان در دست اجرا است، گفت: تقاطع سیاه خور در محور کرمانشاه- اسلام آبادغرب ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در این محور عملیات خاک برداری و احداث کوله‌ها به پایان رسیده و در حال اجرای عرشه پل و تکمیل روسازی‌ها است.

در نهایت این تقاطع در ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ افتتاح و به بهره برداری رسید که یعنی تکمیل ۶۰ درصد باقی مانده بیش از ۳ سال به طول انجامید و امید است ایمنی سازی نقاط باقی مانده در زمان اعلام شده صورت گیرد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا