سرگرمی

روستاهای بندرترکمن ( معرفی ۲۶ روستای بندرترکمن )

روستاهای بندرترکمن ( معرفی ۲۶ روستای بندرترکمن )

روستاهای بندرترکمن را در این مطلب به شما معرفی خواهیم کرد. ۲۹ روستای بندرترکمن که سالانه پذیرای گردشگران زیادی از سراسر ایران می باشند . در ابتدا به معرفی شهرستان ترکمن می پردازیم .شهرستان ترکمن، یکی از شهرستان‌های استان گلستان است. بندر ترکمن مرکز این شهرستان است. شهرستان ترکمن در منطقهٔ ترکمن‌صحرا قرار گرفته و پیشینهٔ اهالی آن را ترکمن‌های ایران تشکیل می‌دهند.جمعیت شهرستان ترکمن طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، ۷۹۹۷۸ نفر بوده که متشکل از ۲۱۳۱۵ خانوار است.جمعیت بخش مرکزی بیش ۴۸۰۰۰ نفر می‌باشد.

روستاهای بندرترکمن1 روستاهای بندرترکمن ( معرفی 26 روستای بندرترکمن )

بندرترکمن با نام قدیمی بندرشاه در سال ۱۳۰۷ هجری شمسی در زمان رضا شاه پهلوی در قسمت جنوب شرقی دریای خزر بنا گردید و همچنین به خاطر انتهای راه آهن جنوب به شمال احداث شده است یکی دیگر از علل ساخت این شهر ، ایجاد و راه اندازی شیلات و انتقال تاسیسات آن از روستای قره سو و شبه جزیره میانکاله در این منطقه بوده ، از مهمترین آثار تاریخی این شهرستان عبارتند از : قدمگاه خواجه بهاء الدین نقشبندی و مقبره آق امام می باشد و مهمترین گردشگاه های طبیعی این شهرستان شامل : صیدگاهها – شبه جزیره آشوراده – ساحل آرام و زیبای بندرترکمن .

شهرستان ترکمن بنا به مصوبه هیات وزیران در سال ۱۳۵۹ به عنوان یکی از شهرستانهای استان گلستان جزء تقسیمات کشوری محسوب گردید و فرمانداری شهرستان تاسیس و افتتاح گردید .

در این مطلب می خوانید :

جغرافیای طبیعی

شهرستان ترکمن در بخش شمال غربی استان که از شمال به کشور ترکمنستان ، از جنوب به شهرستان کردکوی ، از شرق به شهرستان آق قلا و از غرب به دریای خزر و خلیج گرگان محدود می شود . وسعت شهرستان ترکمن ۲۹۵ کیلومتر مربع که دارای ۷۹۹۷۸ نفر جمعیت که از دو بخش مرکزی و سیجوال و یک شهر بندرترکمن و چهار دهستان و ۲۴ آبادی تشکیل شده است .

روستاهای بندرترکمن روستاهای بندرترکمن ( معرفی 26 روستای بندرترکمن )

 پیشینه تاریخی بندرترکمن

بندرترکمن با نام قدیمی بندر شاه در سال ۱۳۰۷ هجری شمسی در زمان رضا پهلوی در قسمت جنوبی شرقی دریای خزر بنا گردید این شهر در انتهای راه آهن جنوب به شمال احداث شد و یکی از علل ساخت این شهر و ایجاد راه اندازی شیلات در شبه جزیره میانکاله است .

جاذبه های گردشگری بندرترکمن

– وجود جزیره زیبای آشوراده بعنوان مرکز جذب توریست

– وجود بندر چند منظوره ترکمن بعنوان یکی از دروازه های ارتباطی دریائی استان با کشورهای حاشیه دریای خزر و آسیای مرکزی

– وجود رودخانه ، دریا ، تالاب و دشت زمینه را به منظور گسترش ورزشهایی نظیر شنا ، اسکی روی آب ، دریانوردی ، شکار ، ورزشهای همگانی و دو و میدانی فراهم نموده است

– برخورداری از تنوع اقلیمی و قابلیتهای برجسته و متعدد طبیعی و گردشگری

– توان بسیار بالا جهت جذب توریسم در سطوح منطقه ای در صورت برنامه ریزی دقیق

– قدمگاه خواجه بهاء الدین نقشبندی

– مقبره آق امام

صنایع دستی بندرترکمن

صنایع دستی که هم اکنون می توان از آنها به عنوان صنایع دستی شهرستان ترکمن سخن گفت،عبارتند از فرش ، سوزن دوزی ، ساخت زیورآلات ترکمنی ، نمد مالی ، گلیم و پلاس بافی و …

اقتصاد بندر ترکمن

اقتصاد شهر بر پایه راه آهن و بندر طراحی شده بوده که با بالا آمدن عمق دریا و کاهش آبخور کشتیها، امروزه عملاً خاصیت بندر تجاری ندارد و تنها مواد سوختی و نفت خام در مقیاس بسیار ناچیز به مقصد نیروگاههای منطقه تخلیه می‌گردد.

اقتصاد شهر در حال حاضر بر پایه تولید فرش و گلیم، صید و تولید خاویار، کشاورزی و صنایع دستی رونق دارد.بیشتر مردم این شهر به کار صیادی مشغولغند .

شهرستان ترکمن با وجود جاذبه های طبیعی مانند دریا ، جزیره آشوراده و صنایع دستی غنی ترکمن ، یکی از مهمترین مرکز گردشگری استان محسوب می گردد . صنایع دستی این شهرستان قالی و قالیچه و پشتی ترکمنی ، سوزن دوزی ، زیورآلات و نمدمالی است . از مهمترین مناطق گردشگری و تاریخی شهرستان ترکمن می توان جزیره آشوراده ، اسکله توریستی ساحل دریا ، میدان سوارکاری ، پادگان روسها ، زیارتگاه بهاء الدین نقشبندی و آرامگاه آق امام را نام برد و دارای بازارچه مرزی در کنار ساحل و بازار هفتگی دوشنبه بازار است .

اسکله توریستی بندرترکمن : اسکله ودریا در غرب بندرترکمن واقعند . اسکله بندرترکمن دارای سکوهای استراحت ، ایستگاه قایق های موتوری و پدالی و بازارچه زیبای ساحلی است که بسیاری از مسافران از سراسر کشور برای خرید از آن به بندرترکمن می آیند .

دوشنبه بازار بندرترکمن : دوشنبه بازار قدیمی ترین بازارهای استان است که در آن کشاورزان ، قالیبافان و فروشندگان در دوشنبه محصولات خود را به بازار عرضه می کنند . این بازار هفتگی که در یکی از خیابانهای اصلی بندرترکمن شکل می گیرد را می توان نمایشگاه رنگ و نقش نامید و سوژه خوبی برای عکاسی می باشد و محل خوبی برای خرید سوغاتی ، علاوه بر این اگر در ایام نوروز به بندرترکمن می آیید از دیدن مناظر زیبای مزارع کلزا که تمام شهرستان را به رنگ گلهای زرد درآورده اند تعجب خواهید کرد .

روستاهای بندرترکمن2 روستاهای بندرترکمن ( معرفی 26 روستای بندرترکمن )

ظرفیت کشاورزی شهرستان ترکمن

این شهرستان در غرب استان گلستان در کنار دریای خزر با مساحت ۱۷۸۳ کیلومترمربع به طولهای شرقی ۲۵″ /۵۴ و ۵۵″/۵۳ درجه و بین عرضهای شمالی ۲۳″/۳۷ و ۵۰″ / ۳۶ درجه قرار گرفته و از سطح دریا ۲۰- متر ارتفاع دارد . از طرف شمال به شهرستان گمیشان و از طرف غرب به دریای خزر و شهرستان بندرگز و از شرق به شهرستان گرگان و از جنوب به شهرستان کردکوی محدود می شود. این شهرستان دارای دو بخش (بخش مرکزی و بخش سیجوال ) و چهار دهستان (جعفر بای جنوبی – فراغی – قره سو شرقی – قره سو غربی ) و ۲۷ روستا می باشد که بدلیل دارا بودن اراضی وسیع و حاصلخیز و با برخورداری از آب و هوای مناسب یکی از مهمترین مناطق مستعد کشاورزی و دامداری در استان بوده که سالانه سهمی در حد توان از تولیدات ملی کشور را با اجرای سیاستها و خط مشی اقتصادی دولت بعهده دارد ؛ این مدیریت در راستای نیل به اهداف مقدس نظام که همانا رسیدن به خودکفائی اقتصادی است فعالیت خود را با اولویت بخشیدن در ارائه خدمات به کشاورزان و دامداران منطقه ، مد نظر قرار داد . و با اتخاذ تدابیر لازم در جهت اجرائی نمودن طرحها و پروژه های ابلاغی با حول قوه الهی و با همکاری و همدلی همکاران پر تلاش و همت کشاورزان عزیز به مرحله اجراء در آورده است.

تقسیمات کشوری

بخش مرکزی شهرستان ترکمن
دهستان جعفربای جنوبی
روستاهای دهستان جعفربای جنوبی:
قره‌سو، اسکله، نیازآباد، سیجوال، چپاقلی، ایوان‌آباد، قره‌قاشلی، پیخی شیخ، اورکت حاجی، آشوراده، اندحاجی، صفرحاجی، قره‌تپه، هاشملی، آشورآباد، یموت، زابلی‌محلهٔ علیا، زابلی‌محلهٔ سفلی، پنج‌پیکر.
شهر: بندر ترکمن

روستاهای بندرترکمن

روستای آشورآباد

آشورآباد روستایی از روستاهای بندرترکمن که در دهستان قره‌سو شرقی بخش سیجوال در استان گلستان واقع شده است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این مکان ۲۱ نفر (۶ خانوار) بوده‌است.

آشور آباد 2 روستاهای بندرترکمن ( معرفی 26 روستای بندرترکمن )

روستای آق‌سین‌تپه

آق‌سین‌تپه روستایی از روستاهای بندرترکمن که در دهستان فراغی بخش مرکزی در استان گلستان واقع شده است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این مکان ۲۰۴ نفر (۵۶ خانوار) بوده‌است.

روستای آنه‌حاجی

آنه‌حاجی روستایی از روستاهای بندرترکمن که در دهستان قره‌سو شرقی بخش سیجوال در استان گلستان واقع شده است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این مکان ۱۹۸ نفر (۵۹ خانوار) بوده‌است.

روستای ارخ کوچک

آراخ کوچک، روستایی از روستاهای بندرترکمن که در دهستان فراغی بخش مرکزی در استان گلستان واقع شده است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این مکان ۷۲۱ نفر (۱۶۳ خانوار) بوده‌است.

روستای اسکله

اسکله، روستایی از روستاهای بندرترکمن که در دهستان جعفربای جنوبی بخش مرکزی در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان جعفربای جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای اسلام‌تپه

اسلام‌تپه روستایی از روستاهای بندرترکمن که در دهستان فراغی بخش مرکزی در استان گلستان واقع شده است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این مکان ۱۱۱۹ نفر (۲۶۷خانوار) بوده‌است.

روستای اورکت‌حاجی

اورکت حاجی یا اورکتلی، روستایی از روستاهای بندرترکمن که در دهستان جعفربای جنوبی بخش مرکزی در استان گلستان واقع شده است. «اورکت حاجی» یا «اورکتلی» روستای کوچکی است که در حدود ۵ کیلومتری شرق شهر بندرترکمن و ۲ کیلومتری شمال روستای سیجوال واقع شده‌است. مساحت آن نیز در حدود ۸ هکتار است. قدمت این روستا به حدود ۱۲۰ سال پیش می‌رسد. در آن زمان شخصی به نام اورکت‌حاجی به همراه طایفهٔ خود به نام «یلقئی» در این مکان ساکن شده و به فعالیت پرداخت. فعالیت اقتصادی ساکنان اولیهٔ آن، شامل خرمن کردن گندم مزارع اطراف و نگهداری از آن در سیلوهایی بوده که در آن زمان به صورت یک گودی در زمین ایجاد می‌شده و تا سال بعد گندم‌ها در آنجا نگهداری می‌شد. این فعالیت در ابتدا باعث رونق روستا شده‌است. قابل ذکر است که در آن زمان پوشش گیاهی این مناطق به صورت جنگلی بوده‌است. البته فعالیت اصلی ساکنان فعلی روستا زراعت و دامداری است. ضمناً ساکنین فعلی عمدتاً از طوایف «یلقئی»، «قره‌سوینلی»، «پورقاز» (بورکز) و نیز «اشکلی» هستند.

بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این مکان ۳۹۵ نفر (۹۹ خانوار) بوده‌است.

روستای ایوان‌آباد

ایوان‌آباد روستایی از روستاهای بندرترکمن که در دهستان قره‌سو شرقی بخش سیجوال در استان گلستان واقع شده است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این مکان ۲۵۲ نفر (۸۶ خانوار) بوده‌است.

روستای پنج‌پیکر

پنج پیکر(بشیوسقا)، روستایی از روستاهای بندرترکمن که در دهستان جعفربای جنوبی بخش مرکزی در استان گلستان واقع شده است. در طی چند سال اخیر به قطب پارچه شمال کشور تبدیل شده است و بیش از ۳۰۰ مغازه پارچه فروشی فعال در سطح روستا مشغول فعالیت اند همچنین روزهای پنج شنبه و جمعه دستفروشان بازار خوبی دارند. سال ١٣٩٧ کتابخانه ای به نام دولت محمد بال قزل از شاعران متولد پنج پیکر واقع در خیابان دهیاری افتتاح گردید. نام اصلی این روستا به زبان ترکمنی است بَش یوسقا به این علت که در شمال روستا دارای پنج قبر تاریخی و متعلق به پنج شهید بوده که هم اکنون نیز آن مکان وجود دارد بعدها نام این استان به دلایل فاشیستی مرکزیت کشور به فارسی معدل سازی شده است از بزرگان این روستا میتوان به شخص عالم بزرگی به اسم خوجه گلدی قاری ایری را نام برد.
بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این مکان ۲۵۲۸ نفر (۷۱۰ خانوار) بوده‌است.

روستای پیخی‌حاجی

پیخی‌حاجی روستایی از روستاهای بندرترکمن که در دهستان قره‌سو شرقی بخش سیجوال در استان گلستان واقع شده است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این مکان ۴۸۳ نفر (۱۱۸خانوار) بوده‌است.

روستای چاپاقلی

چاپاقلی روستایی از روستاهای بندرترکمن که در دهستان جعفربای جنوبی بخش مرکزی در استان گلستان واقع شده است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این مکان ۳۰۶۴ نفر (۷۷۰ خانوار) بوده‌است.

روستای خمبرآباد

خمبرآباد روستایی از روستاهای بندرترکمن که در دهستان فراغی بخش مرکزی در استان گلستان واقع شده است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این مکان ۲۲۹ نفر (۶۴ خانوار) بوده‌است.همچنان با سیری در ایران همراه باشید تا با دیگر روستاهای بندرترکمن آشنا شوید.

روستای خواجه‌لر

خواجه‌لر روستایی از روستاهای بندرترکمن که در دهستان فراغی بخش مرکزی در استان گلستان واقع شده است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این مکان ۲۱۹۳ نفر (۵۲۷ نوار) بوده‌است.

%name روستاهای بندرترکمن ( معرفی 26 روستای بندرترکمن )

روستای زابلی‌محله سفلی

زابلی‌محله سفلی روستایی از روستاهای بندرترکمن که در دهستان قره‌سو شرقی بخش سیجوال در استان گلستان واقع شده است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این مکان ۳۰۴ نفر (۹۱ خانوار) بوده‌است.

روستای زابلی‌محله علیا

زابلی‌محله علیا روستایی از روستاهای بندرترکمن که در دهستان قره‌سو شرقی بخش سیجوال در استان گلستان واقع شده است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این مکان ۳۱۹ نفر (۹۶ خانوار) بوده‌است.

روستای سیجوال

سیجوال شهری در شهرستان ترکمن استان گلستان واقع شده است .بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این مکان ۳۷۴۷ نفر (۹۷۶ خانوار) بوده‌است.

روستای صفرحاجی

صفرحاجی روستایی از روستاهای بندرترکمن که در دهستان قره‌سو شرقی بخش سیجوال در استان گلستان واقع شده است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این مکان ۳۵۲ نفر (۹۱ خانوار) بوده‌است.

روستای صیدآباد

صیدآباد (ترکمن)، روستایی از روستاهای بندرترکمن که در دهستان جعفربای جنوبی بخش مرکزی در استان گلستان واقع شده است. این روستا در دهستان جعفربای جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۵۲ نفر بوده‌است.

روستای قره‌سو

قریان، روستایی از روستاهای بندرترکمن که در دهستان قره‌سو شرقی بخش سیجوال در استان گلستان واقع شده است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این مکان ۱۸۴۳ نفر (۵۰۰ خانوار) بوده‌است.
شغل مردم روستا
شغل اکثر مردان روستا دامداری، صیادی، کشاورزی و بیشتر زنان روستا به قالی بافی و گلیم بافی مشغول بوده و از این راه کسب درآمد می‌نمایند. روستا بوسیله روخانه قره سو به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می شود . که قسمت شمالی ترکمن نشین و قسمت جنوبی سیستانی هستن. در نوروز ۱۴۰۱ به همت مسئولین و مردم روستا غرفه های فروش نوروزی محصولات سنتی ترکمن در خروجی روستا دایر گردید که با استقبال مسافرین مواجه گردید. کاستی های زیادی در روستا مشاهده میگردد که به اقتصاد ضعیف و وابسته به ماهیگیری ، نبود خطوط تاکسی بندرترکمن به قره سو ، دوگانگی میان مسولین روستا و … اشاره کرد که همت مضاعف شورای محترم را میطلبد.

روستای قره‌قاشلی

قره قاشلی، روستایی از روستاهای بندرترکمن که در دهستان قره‌سو شرقی بخش سیجوال در استان گلستان واقع شده است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این مکان ۲۷۳۱ نفر (۶۷۷ خانوار) بوده‌است.
جغرافیا
اکثر شغل مردم روستا کشاورزی و دامداری بوده با توجه به اینکه چند سال قبل این روستا دارای مشکل بیکاری عده‌ای جوانان بود باایجاد کشتارگاه‌های صنعتی مشکل کار در روستا به‌طور کامل حل شد و حتی جوانان در تعطیلات تحصیلی خود مشغول کار در این واحدها می‌شوند.
موقعیت سیاسی و جغرافیایی روستا و پیشینه تاریخی آن
این روستا از لحاظ تقسیمات سیاسی (کشوری) جزء دهستان جعفربای جنوبی از توابع بخش مرکزی شهرستان ترکمن می‌باشد این روستا از نظر موقعیت جغرافیایی با موقعیت ۳۶ درجه و ۵۳ دقیقه ۴۱ ثانیه عرض جغرافیایی و ۵۴ درجه و ۱۰ دقیقه ۲۹ثانیه طول جغرافیایی و در ارتفاع ۳۰- متری از سطح دریا واقع شده‌است.محدوده کالبدی روستا با وسعتی حدود ۵۸ هکتار توسط اراضی کشاورزی و مراتع احاطه شده‌است.
این روستا در غرب استان گلستان در شهرستان ترکمن و در شرق شهر بندرترکمن قرار دارد که از شمال به جاده ترکمن-آق قلا از جنوب به جاده ترکمن – گرگان از شرق به رودخانه و اراضی روستای پیخی حاجی و از غرب به اراضی روستای آنه حاجی و ایوان آباد ختم می‌شود این روستا در ۶ کیلومتری روستای سیجوال (مرکز دهستان) و ۱۱ کیلومتری بندرترکمن واقع شده‌است.

پیشینه تاریخی
مبدأ تاریخی روستا به‌دلیل عدم وجود استاد مکتوب رسمی مشخص نمی‌باشد لیکن براساس پیمایشهای محلی و گفتگو با اهالی و اعضای روستا قدمتی بیش از ۱۵۰سال را برای روستا مطرح می‌کنند.

وجه تسمیه
در قدیم الایام درختان بسیاری با چوب سیاه در منطقه وجود داشته و نام روستا که در اصل قره آقاچ (چوب سیاه) بوده از این درختان گرفته شده و به‌تدریج قره قاشلی تغییر نام یافته‌است.
از جمله امتیازات روستا :تاکسی برون‌شهری. خانه بهداشت. مخابرات. پست بانک. سالن ورزشی. خانه دهیاری. پایگاه بسیج. شرکت تعاونی. دو سرور آنتن دهی ایرانسل و همراه اول است.
براساس مشاهدات و بررسی‌های به عمل آمده آثار تاریخی در این روستا پل سنگی قدیمی و آق امام می‌باشد.

قره قاشلی روستاهای بندرترکمن ( معرفی 26 روستای بندرترکمن )

روستای قره‌تپه

قره تپه روستایی از روستاهای بندرترکمن که در دهستان قره‌سو شرقی بخش سیجوال در استان گلستان واقع شده است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این مکان ۹۸۲ نفر (۲۸۱ انوار) بوده‌است.

روستاهای بندرترکمن قره تپه روستاهای بندرترکمن ( معرفی 26 روستای بندرترکمن )

روستای گامیشلی‌نزار

گامیشلی نزار روستایی از روستاهای بندرترکمن که در دهستان فراغی بخش مرکزی در استان گلستان واقع شده است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این مکان ۹۹۶ نفر (۲۹۰ خانوار) بوده‌است.

روستای محمدآباد شمالی

محمدآباد شمالی روستایی از روستاهای بندرترکمن که در دهستان فراغی بخش مرکزی در استان گلستان واقع شده است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این مکان ۱۹۴ نفر (۵۶ خانوار) بوده‌است.

روستای نیازآباد

نیازآباد روستایی از روستاهای بندرترکمن که در دهستان قره‌سو شرقی بخش سیجوال در استان گلستان واقع شده است. بخش عمده مردم‌ این روستا به دامپروری مشغول می باشند. علت اسکان اولیه مردم صید ماهی از رودخانا قره سو بوده است. در سال ۱۳۷۸ انتخابات شهر و روستا رسما برگزار گردید . اولین اعضای شورای اسلامی آقایان حاجی محمد آرازی قوجق و ابراهیم تراج و سلطان محمد گنبدی و عبدالوهاب قرنجیک و عاشور کر بودند. این‌ روستا از طرف جنوب اولین‌روستای شهرستان ترکمن‌ است. در سال ۱۳۹۰ به مرکز دهستان ارتقا یافته است. قدیمی ترین مساجد روستا خاتم الانبیا با امامت یوسف اخوند کم در نیمه شرقی محل و مسجد تایلی اخوند قرجه درنیمه غربی محل به امامت فرزندش احمد اخوند اقامه میشود. به لحاظ معیشتی و اقتصادی چون قطب دام در منطقه بحساب می اید طی دهه اخیر پیشرفت چشمگیری کرده است و همچنین با پیشرفت علم و دانش در این منطقه یکی از چهره های برجسته حسابداری کشت و صنعت (دام های مولد و غیر مولد) در ایران آقای امید توراجی از این روستا ظهور کرده اند.
جالب است در این روستا مهاجرت به شهر منفی است و از شهر یا سایر روستاها در آن سکنی می گزینند.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این مکان ۲۲۲۶ نفر (۵۷۸ خانوار) بوده‌است.

روستای هاشمنلی

هاشمنلی روستایی از روستاهای بندرترکمن که در دهستان جعفربای جنوبی بخش مرکزی در استان گلستان واقع شده است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این مکان ۱۵۴ نفر (۴۱ خانوار) بوده‌است.

روستای یموت

یموت روستایی از روستاهای بندرترکمن که در دهستان جعفربای جنوبی بخش مرکزی در استان گلستان واقع شده است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این مکان ۱۴۶ نفر (۴۰ خانوار) بوده‌است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

[امتیاز: 0 میانگین: 0]

حتما بخوانید : روستای چکنه

منبع : سیری در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا