سریال و انمیشن

رفع مشكل Couldn’t refresh feed اینستاگرام

رفع مشكل Couldn’t refresh feed اینستاگرام

رفع مشكل Couldn’t refresh feed اینستاگرام

یکی از آن ارورهایی که ممکن است شما را در هنگام کار با اینستاگرام کلافه کند، ارور Couldn’t refresh feed یا همان عدم رفرش شدن اینستاگرام است. در این مقاله از پلازا، قصد داریم تا به طور کامل در مورد رفع مشكل Couldn’t refresh feed اینستاگرام توضیح دهیم.

از آنجایی که برخی از افراد از اینستاگرام در حال کسب درآمد هستند و ممکن است این مشکل در بحث اقتصادی‌شان نیز مسئله‌ساز شود، تصمیم گرفتیم این مقاله را به رفع ارور Couldn’t refresh feed اینستا اختصاص دهیم و راه حل مشکل رفرش نشدن اینستاگرام را بازگو کنیم. پس اگر می‌خواهید یکبار برای همیشه در رفع ارور Couldn’t refresh feed اینستا موفق شوید در ادامه‌ی این مقاله و با آموزش رفع مشکل کردن رفرش فید همراه ما باشید.

فهرست مطالب

منظور از Couldn’t refresh feed در اینستاگرام چیست؟

در ابتدا و قبل از بیان راه حل‌هایی برای رفع مشكل Couldn’t refresh feed اینستاگرام، بهتر است به ماهیت این ارور بپردازیم. اصولا در هنگام کار با اینستاگرام اگر بخواهید به پست‌ها و استوری‌های جدید دسترسی داشته باشید، باید صفحه را پایین کشیده و صبر کنید تا عملیات مربوطه انجام شود (به این کار در اصطلاح رفرش کردن اینستاگرام می گویند). حال گاهی اوقات وقتی این کار را انجام می‌دهید هرچه صبر می‌کنید اتفاقی نمی‌افتد و تنها با ارور Couldn’t refresh feed مواجه می‌شوید. این ارور بیانگر عدم امکان رفرش کردن صفحه است.

رفع مشكل Couldn’t refresh feed در گوشي آيفون و اندروید

برای رفع هرگونه اروری نیاز است تا ابتدا علت Couldn’t refresh feed instagram را بدانیم و برای رفع آن چاره‌اندیشی کنیم تا در انتها ارور از بین برود. به همین دلیل قبل از بیان راه حل‌هایی برای رفع ارور Couldn’t refresh feed اینستا باید به علت Couldn’t refresh feed بپردازیم.

اگرچه سیستم عامل گوشی‌های آیفون iOS است و با دیگر گوشی‌ها متفاوت است، اما این تفاوت در راه‌ حل‌های ارائه شده تغییر خاصی ایجاد نمی‌کند. به همین دلیل نباید به دنبال راه‌های انحصاری در خصوص رفع مشكل Couldn’t refresh feed اینستاگرام برای آیفون باشید.

همچنین بخوانید :

1. ضعیف بودن اینترنت یا عدم اتصال به آن

از اصلی‌ترین علل رفرش نشدن اینستاگرام در ایران، ضعیف بودن اینترنت است. اینستاگرام از آن دست برنامه‌هایی است که به شدت اینترنت مصرف می‌کند و همین موضوع سبب شده تا کاربرانی که با اختلال در اینترنت خود مواجه هستند، نتوانند به راحتی به پست‌ها و استوری‌های جدید دسترسی داشته باشند.

  • راه حل: برای رفع ارور Couldn’t refresh feed اینستا در این خصوص بهتر است در ابتدا با استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف سرعت اینترنت خود را اندازه‌گیری کنیم تا مطمئن شویم که عدم رفرش شدن به خاطر سرعت اینترنت است یا خیر؟ بعد از انجام تست بهتر است به فکر تغییر شبکه ارائه دهنده اینترنت خود یا گرفتن بسته‌هایی با سرعت بیشتر باشید. البته اگر این اتفاق در آخر ماه افتاد ممکن است به دلیل ایجاد محدودیت از طرف ارائه دهنده اینترنت باشد، که با یک تماس یا مراجعه حضوری قابل حل است.

2. مشکل شبکه اینترنت

عمده‌ی دلیل رفرش نشدن اینستاگرام به این دلیل رخ می‌دهد و در صورت اتصال به داده تلفن همراه یا وای‌فای، هر کدام را به صورت جداگانه توضیح داده‌ایم.

در صورتی‌که به اینترنت وای فای متصل هستید و به خطای Couldn’t refresh feed برخوردید، با انجام مراحل زیر، احتمالا مشکل برطرف خواهد شد.

  • وارد تنظیمات گوشی و بخش Connections شوید، سپس گزینه‌ی Wi-Fi را انتخاب کنید.
  • شبکه‎ی وای فای مورد نظر را انتخاب کرده و رویManage Network Settings کلیک نمایید.
  • تیکShow Advanced Options را بزنید تا بتوانید برای ویرایش بخش‌های مربوطه، مطابق تصویر زیر، اقدام کنید:

حل مشکل رفرش نشدن اینستاگرام

  • در نهایت یک مرتبه وای فای خود را خاموش و روشن کنید و مجددا به اینستاگرام وارد شوید. به احتمال زیاد مشکل حل خواهد شد.

در صورتی‌که به اینترنت همراه خود متصل هستید و با خطای رفرش نشدن اینستاگرام مواجه شده‌اید، با انجام مراحل زیر، می‌توانید این مشکل را برطرف کنید.

  • وارد تنظیمات گوشی و بخش Connections شوید، سپس گزینه‌ی Mobile Network را انتخاب نمایید.
  • روی Access Point Names کلیک نمایید.
  • در ادامه مقادیر مربوط به Proxyو Port را پاک کنید و با خاموش و روشن کردن اینترنت، به اینستاگرام وارد شوید.

رفع ارور couldn't refresh feed اینستا

3. پر بودن حافظه گوشی

پر بودن حافظه گوشی یکی دیگر از دلایلی است که باید برای حل مشکل رفرش نشدن اینستاگرام به آن بپردازیم. زمانی که گوشی شما پر باشد، سرعت آن نیز به شدت کاهش پیدا می‌کند. این مورد می‌تواند لود شدن اینستا را نیز تحت تاثیر قرار بدهد به نحوی که یا انجام نشود یا با سرعت بسیار کمی انجام شود.

همچنین بخوانید :
  • راه حل: یکی دیگر از راه‌های رفع ارور Couldn’t refresh feed اینستا که به سادگی قابل انجام است، خالی کردن حافظه گوشی است. برای این کار می‌توانید به سراغ کش برنامه‌های مختلف یا فایل های بزرگ بی ارزش بروید.

4. عدم بروزرسانی برنامه

اینستاگرام نیز مانند بسیاری از برنامه‌‌های دیگر هر چند وقت یکبار اقدام به بروزرسانی برنامه و اضافه کردن قابلیت‌های جدید یا رفع باگ‌های نسخه قبلی خود می‌کند. حال اگر مدت زیادی برنامه را بروزرسانی نکنید، قطعا با مشکلات زیادی رو به رو خواهید شد که یکی از آن‌ها عدم رفرش شدن برنامه است. البته ممکن است این مشکل از طرف خود اینستاگرام و به قصد برای شما ایجاد شود تا مجبور به بروزرسانی شوید.

  • راه حل: دو روش قبلی در حل مشکل رفرش نشدن اینستاگرام از اصلی‌ترین روش‌ها هستند که اصولا نیز پاسخگو خواهند بود. اما اگر هنوز با ارور رفرش نشدن مواجه هستید بهتر است برنامه خود را بروزرسانی کرده و آخرین نسخه اینستاگرام را نصب نمایید.

5. بلاک شدن صفحه شما توسط اینستاگرام

گاهی ممکن است صفحه شما به دلیل اشتراک گذاری محتوای نامناسب (محتوای نژادپرستانه، خشن، توهین آمیز، غیر اخلاقی و…) در پست و استوری از طرف اینستا بلاک شود. این اتفاق سبب می‌شود تا دیگر نتوانید صفحه خود را رفرش کرده و با دیگران در تعامل باشید.

همچنین بخوانید :
  • راه حل: برای رفع مشكل Couldn’t refresh feed اینستاگرام که به دلیل بلاک شدن به وجود آمده است؛ باید راه حل‌هایی را امتحان کنید که به وسیله آن پیج شما از بلاکی خارج شود. از رایج‌ترین راه حل‌های این مشکل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  1. تغییر IP
  2. کمک گرفتن از پشتیبانی برنامه
  3. پیوند دادن حساب اینستا به فیس بوک
  4. وارد شدن با دستگاه دیگر
  5. صبر (گاهی بعد از چند روز به طور اتوماتیک از بلاکی خارج خواهید شد)

6. استفاده از VPN نامناسب

به دلیل محدودیت‌هایی که در ایران وجود دارد، برای استفاده از اینستاگرام مجبور به استفاده از VPN هستید. این نرم افزارها به دلیل پایین آوردن سرعت اینترنت شما و تغییر مداوم IP مشکلاتی در رفرش شدن صفحه به وجود می‌آورند که اصولا قابل حل هستند.

  • راه حل: رفع مشكل Couldn’t refresh feed اینستاگرام که به دلیل استفاده از VPN به وجود آمده است می‌تواند با استفاده از یک فیلترشکن با آیدی ثابت انجام شود. به غیر از این مورد حتما در هنگام استفاده از فیلترشکن‌ها به کیفیت نرم افزار و اینترنتی که استفاده می ‌کنید دقت کنید.

7. مشکلات مربوط به سرور اینستاگرام

برخی اوقات مشکلات مربوط به رفرش شدن سراسری است و این مشکل از طرف شما ایجاد نشده است بلکه از طرف سرورهای اینستاگرام است.

  • راه حل: برای رفع مشكل Couldn’t refresh feed اینستاگرام در هنگام اختلال سرورها، کاری از دست شما به جز صبر برنمی‌آید. اما قبل از هر چیزی حتما از طریق اخبار چک کنید که آیا همه دچار این اختلال شده‌اند یا خیر. تا از سراسری بودن این مشکل اطمینان حاصل نمایید.
همچنین بخوانید :

سخن نهایی

در این مقاله سعی کردیم تا راه حل‌هایی در خصوص رفع مشكل Couldn’t refresh feed اینستاگرام ارائه دهیم؛ تا بتوانید با خیالی آسوده از این اپلیکیشن جذاب استفاده کنید. در آخر نیز باید بگوییم که همانطور که در خصوص سیستم عامل iOS گفتیم، تمامی موارد گفته شده در بین تمامی گوشی‌ها نیز یکسان است. به طوری که رفع مشكل Couldn’t refresh feed در گوشي شیائومی، با رفع مشكل Couldn’t refresh feed در گوشي سامسونگ فرقی ایجاد نمی‌کند.

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا