ورزش

دوئل یزدانی و تیلور حساس است/جردن باروز صلابت گذشته را نداشت

دوئل یزدانی و تیلور حساس است/جردن باروز صلابت گذشته را نداشت

دوئل یزدانی و تیلور حساس است/جردن باروز صلابت گذشته را نداشت

محسن کاوه در گفت‌وگو با خبرنگار خالق، درباره مسابقات کشتی رنکینگ‌دار بوداپست و حضور سه وزن در این رقابت‌ها گفت: برای حضور در مسابقات جهانی هفت وزن مشخص شده و سه وزن دیگر در مسابقات رنکینگ‌دار بوداپست تعیین تکلیف می‌شوند. در وزن ۵۷ کیلوگرم جوان و والی‌زاده، در وزن ۷۰ کیلوگرم امیرمحمد یزدانی و محمد بخشی و همچنین در وزن ۷۹ کیلوگرم سوادکوهی و نخودی به میدان خواهند رفت تا ترکیب نهایی تیم ملی کشتی آزاد برای مسابقات جهانی مشخص شود.

وی در مورد وضعیت امیرمحمد یزدانی و مصدومیتش گفت: امیرمحمد یزدانی طبق چرخه انتخابی در جام تختی کشتی نگرفت و حالا باید در بوداپست مجارستان به میدان برود. خوشبختانه مصدومیت جدی ندارد. مسابقات بین‌المللی بوداپست مجارستان آخرین فرصت ملی‌پوشان است تا تکلیف نهایی تیم برای جهانی مشخص شود.

مدیر تیم‌های ملی در مورد انتخاب دیوید تیلور برای وزن ۸۶ کیلوگرم در انتخابی تیم ملی آمریکا جهت حضور در مسابقات جهانی و ششمین رویارویی‌اش با حسن یزدانی گفت: در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی و دیوید تیلور از مدعیان اصلی هستند که مسابقه این دو با حساسیت زیادی دنبال می‌شود. این دو کشتی‌گیر همیشه رقابت نزدیکی با هم دارند و هم‌اکنون در رنکینگ جهانی در جایگاه چهارم و پنجم هستند. امیدوارم امسال یزدانی بتواند تیلور را شکست دهد. بعید می‌دانم تا قبل از رقابت‌های قهرمانی جهان با هم روبه‌رو شوند. قطعاً ششمین دوئل یزدانی و تیلور بسیار حساس و غیرقابل پیش‌بینی خواهد بود.

وی در مورد وضعیت آمادگی یزدانی برای حضور در مسابقات جهانی عنوان کرد: یزدانی این روزها سخت در حال تمرین است؛ او برای حضور در مسابقات جهانی باید به اوج آمادگی برسد. کادر فنی هم تمرکز زیادی روی او دارد، خوشبختانه در جام تختی هم خوب کشتی گرفت و قهرمان این رقابت‌ها شد. امیدوارم در جهانی امسال بتواند رقیب دیرینه خود را شکست دهد.

مدیر تیم‌های ملی در مورد ترکیب تیم برای بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: هنوز به جمع بندی نهایی برای بازی‌های آسیایی هانگژو نرسیده‌ایم. این مسابقات برای کاروان ورزش ایران اهمیت زیادی دارد و به همین خاطر باید بهترین نفرات به این رقابت‌ها اعزام شوند. برای تعیین نفرات کادر فنی تصمیم‌گیری خواهد کرد، اما هنوز مشخص نیست یک یا ۲ تیم برای مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی تشکیل می‌شود. ممکن است نفراتی در هر دو رقابت حضور پیدا کنند.

کاوه در ادامه به شکست جردن باروز در مسابقات انتخابی آمریکا اشاره کرد و گفت: کشتی‌گیران آمریکایی طی یک فرایند برای حضور در مسابقات جهانی انتخاب می‌شوند، به این صورت که هر کشتی‌گیر در دو مبارزه باید پیروز میدان شود. جردن باروز یکی از نامداران کشتی دنیاست؛ او طبق قوانین حذف شد. من مسابقه‌اش را دیدیم. بد کشتی نگرفت اما دیگر صلابت گذشته را ندارد و حریفش هم از او قدرتمندتر بود. به هر حال دنیای ورزش حرفه‌ای همین است؛ حتی اگر فرد قهرمان جهان و المپیک هم باشد روزی شکست می‌خورد.

وی در مورد آخرین وضعیت علیرضا سرلک و تأییدیه مدارک پزشکی‌اش گفت: کادر فنی و فدراسیون در مورد سرلک تصمیم‌گیری می‌کنند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا