اخبار روز

دستگیری اخاذ فضای مجازی در لرستان

دستگیری اخاذ فضای مجازی در لرستان

دستگیری اخاذ فضای مجازی در لرستان

به گزارش خبرگزاری مهر، سرگرد حسین سپهوند، اظهار داشت: در پی مراجعه دو شهروندان به پلیس فتا استان و اعلام اینکه یک نفر در فضای مجازی با تهدید قصد اخاذی از آنها را دارد، مراتب به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: برابر اظهارات شاکیان و بررسی‌های انجام شده معلوم شد که قربانیان در محیط اینستاگرام با متهم آشنا شده و اقدام به ارسال تصاویر خصوصی برای وی می‌کردند و پس از دریافت تصاویر با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی، اقدام به اخاذی از آنها می‌کرد.

رئیس پلیس فتا لرستان، افزود: مأموران با اقدامات پلیسی، متهم را در یکی از استان‌های کشور شناسایی و با هماهنگی قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا لرستان انتقال شد.

سرگرد سپهوند، گفت: متهم در تحقیقات اولیه منکر بزه ارتکابی خود شد اما پس از روبه‌رو شدن با مستندات پلیس به جرم خود اعتراف و اذعان داشت، از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام قربانیان خود را در استان‌های مختلف انتخاب کرده و پس از جلب اعتماد آنها و به بهانه دوستی از آنها درخواست فیلم و تصاویر خصوصی می‌کرد و نهایتاً با تهدید به انتشار این تصاویر اقدام به اخاذی از آنها کرده است.

وی با بیان اینکه فیلم‌ها و تصاویر افراد زیادی در سامانه‌های ذخیره ساز متهم دستگیر شده کشف شده است، به کاربران توصیه کرد: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی محل مناسبی برای آشنایی، ازدواج و اشتراک‌گذاری اطلاعات خصوصی و ارسال آن به افراد غریبه نیست.

رئیس پلیس فتا لرستان، تاکید کرد: کاربران فضای مجازی تحت هیچ عنوان به افرادی که با وعده‌های مختلف، قصد برقراری ارتباطات اجتماعی با آن‌ها را دارند اعتماد نکنند و اطلاعات و تصاویر شخصی خود را برای آن‌ها ارسال نکنند، چرا که امکان سوء‌استفاده افراد فرصت طلب از اطلاعات شخصی افراد متصور است.

سرگرد سپهوند، عنوان کرد: کاربران توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir با کارشناسان در میان بگذارند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا