سریال و انمیشن

حکم افسانه بایگان صادر شد

حکم افسانه بایگان صادر شد

حکم افسانه بایگان صادر شد

وکیل افسانه بایگان از صدور حکم این بازیگر مشهور خبر داده است. بایگان پس از آنکه اردیبهشت ماه امسال بدون روسری و با کلاه برای دیدن نمایشی به سالن تئاتر رفته بود، ۱۷ تیر ماه به دادگاه احضار شد. خبر حکم صادر شده برای افسانه بایگان تنها از سوی وکیل وی اعلام شده و هنوز توسط خبرگزاری قوه قضاییه تأیید نشده است.

حکم افسانه بایگان صادر شد

مهدی کوهیان، حقوقدان و عضو شورای پیگیری وضعیت بازیگران و هنرمندان بازداشتی، امروز در توییتی درباره ی حکم صادر شده برای افسانه بایگان نوشت:

جزئیات محکومیت خانم ⁧افسانه بایگان⁩ بخاطر استفاده از پوشش ⁧کلاه⁩:

۱) دو سال حبس تعزیری که به مدت ۵ سال تعلیق شده است.

۲) هر هفته یک بار با مراجعه به مراکز رسمی مشاوره و روانشناسی نسبت به درمان (بیماری روحی شخصیت ضد خانواده) اقدام و در پایان دوره درمان گواهی سلامت خود را ارائه نماید.

۳) مطالعه کتاب وخلاصه‌سازی دستنوشت آن ظرف مهلت دو ماه اقدام نماید

‌۴) دو سال از کشور ایران ممنوع الخروج باشد

‌۵) ممنوعیت استفاده مستقیم یا با واسطه فضای مجازی (با از دسترس خارج نمودن سیمکارت ها و خطوط تلفن همراه و ثابت و گوشی های مورد استفاده متهم متعلق به وی یاسایرین) به مدت ۲ سال

افسانه بایگان اواسط تیر ماه در پستی اینستاگرام درباره ی احضار شدن خود به دادگاه نوشته بود:

اینجانب افسانه بایگان دو ماه قبل برای دیدن تئاترکافه عاشقی در سالن شهرزاد شرکت کردم در حالی که کلاهی بر سر داشتم که بخش عمده‌ای از سرم را پوشانده بود و تنها کمی از مو و گردنم دیده می‌شد. یکی از دستاندرکاران پشت صحنه این نمایش نظر من را در پایان نمایش پرسید و من به احترام زحمات گروه و گفتن یک خسته نباشید پاسخ ایشان را دادم و فیلمی که از من با گوشی گرفتند منتشر شد.

حال من متهم شده‌ام به ماده ۶۴۰ یعنی در معرض قرار دادن شی‌ای که بر خلاف عفت و اخلاق عمومی است. نتیجه می‌گیریم که بنده در این تعبیر در حد یک شی بررسی می‌شوم… در کیفرخواست نوشته‌اند مجازات مندرج در تبصره ماده ۶۳۸ برای من کم است و برخورد شدید ضرورت دارد، چون یک هنرمندم.

حکم افسانه بایگان صادر شد

همچنین لیلا بلوکات دیگر بازیگری بود که روز گذشته خبر محکومیت او به حبس در سمنان به دلیل استفاده از کلاه منتشر شد.

دیروز مهدی کوهیان در توییتر خود نوشت:

حکم یک سال زندان برای لیلا بلوکات، بازیگر صادر شده است.

پیشرفت شعبه ۱۰۸۸ دادگاه کیفری دو، در صدور احکام سنگین و خارج از عرف قضایی به دلیل استفاده از پوشش کلاه، مثال زدنی است.

در حکم محکومیت لیلا بلوکات با تغییری جزیی، علاوه بر محکومیت‌های احکام مشابه قبلی، تحمل حبس تعزیری در یکی از زندان‌های استان سمنان نیز اضافه شده است.

روزنامه «هم میهن» درباره جزئیات حکم صادر شده برای لیلا بلوکات نوشته است:

۲ سال ممنوعیت فعالیت در رسانه‌های فراگیر از جمله پلتفرم‌های داخلی و خارجی فعالیت‌های نمایشی و بازیگری و تبلیغ‌گری در فضای حقیقی و مجازی، ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور، ۵ سال ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی به صورت مستقیم یا با واسطه، مطالعه و خلاصه نویسی یک کتاب ظرف یک ماه و ۱۰ ماه حبس تعزیری در یکی از زندانهای استان سمنان که ۶ ماه آن به مدت ۵ سال تعلیق شده است.

حکم افسانه بایگان صادر شد

در روزهای گذشته آزاده صمدی، دیگر بازیگر مشهور نیز به دلیل استفاده از کلاه محکوم شده بود.

در توضیح خبر این حکم آمده بود:

بازپرس دادسرای فرهنگ و رسانه برای آزاده صمدی به اتهام جریحه‌دار کردن اخلاق و عفت عمومی از طریق کشف حجاب قرار جلب به دادرسی صادر کرده بود.

در حکم آزاده صمدی مقرر شده است: متهم به مدت ۶ ماه از استفاده از فضای مجازی به‌صورت مستقیم یا با واسطه سایرین به‌عنوان بستر ترتیب‌دهنده و ترویج‌دهنده بزه موضوع پرونده -با خارج از دسترس نمودن کلیه خطوط تلفن همراه و ثابت و سریال گوشی‌های همراه مورد استفاده متهم (متعلق به متهم یا در مالکیت غیر) از شبکه مخابراتی و توقیف صفحات وی در فضای مجازی- ممنوع باشد. متهم باید با مراجعه به مراکز رسمی روانشناسی و مشاوره نسبت به درمان بیماری شخصیت ضداجتماعی (نیاز به دیده‌شدن از طریق عدم رعایت مقررات عمومی و رفتارهای نابهنجار و ضداجتماعی) به‌صورت هر دو هفته یک‌بار اقدام و گواهی سلامت خود را در پایان دوره درمان ارائه نماید.

انتشار احکام صادر شده برای این بازیگران زن به دلیل استفاده از کلاه در روزهای اخیر بسیار جنجال برانگیز بوده و واکنش های زیادی را به دنبال داشته است، چرا که استفاده از پوشش کلاه در سال های گذشته در میان بازیگران زن بسیار رایج بوده اما با وجود انتشار گسترده ی تصاویر آن ها تا به حال برخوردی در این رابطه صورت نگرفته بود.

منبع:روزیاتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا