اخبار روز

تولید ماهیان سردآبی در چهارمحال و بختیاری ۱۵ درصد افزایش یافت

تولید ماهیان سردآبی در چهارمحال و بختیاری ۱۵ درصد افزایش یافت

تولید ماهیان سردآبی در چهارمحال و بختیاری ۱۵ درصد افزایش یافت

محمد کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۵ هزار تن ماهی در ۴۰۰ مزرعه فعال در چهارمحال و بختیاری تولید و روانه بازار شد اظهار کرد: علاوه‌بر ۴۰۰ مزرعه پرورش ماهی، در ۴۰ مزرعه تکثیر و تولید بچه ماهی هم بیش از ۳۰ میلیون قطعه ماهی تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و۵ هزار نفر بصورت غیرمستقیم در صنعت شیلات چهارمحال و بختیاری اشتغال زایی صورت گرفته است.

کریمی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود این میزان اشتغال در سال‌های آینده از رشد بیشتری برخوردار شود.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت ۶ کارخانه در زمینه فرآوری و بسته‌بندی ماهی، گفت: این واحدها ظرفیت بسته‌بندی و فرآوری حدود ۱۵ هزار تن ماهی را دارد که بیشتر این محصولات به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

کریمی با اذعان بر اینکه تعداد ۲۰ کارخانه تولید خوراک آبزیان نیز در استان وجود دارد که ظرفیت تولید حدود ۳۴۰ هزار تن خوراک آبزیان در سال را دارد گفت: در این زمینه نیز علاوه بر تأمین خوراک مورد نیاز استان صادراتی به دیگر استان‌ها و همچنین خارج از کشور انجام می‌گیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: چهارمحال و بختیاری علاوه‌بر شرایط طبیعی مناسب برای رونق صنعت شیلات، دارای یکی از بزرگترین کارخانه تولید خوراک آبزیان کشور است.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا