اخبار روز

عزاداری‌ها توأم با بصیرت‌افزایی و درس گیری از واقعه عاشورا باشد

عزاداری‌ها توأم با بصیرت‌افزایی و درس گیری از واقعه عاشورا باشد

عزاداری‌ها توأم با بصیرت‌افزایی و درس گیری از واقعه عاشورا باشد

به گزارش خبرنگار خالق، فرهاد زیویار روز جمعه در نشست هم‌اندیشی با مسئولین هیئت‌های مذهبی، مداحان، واعظان، جایگاه‌داران و موکب داران حسینی لرستان، اظهار داشت: مراسم ویژه ماه محرم باید به‌گونه‌ای باشد که علاوه بر عزاداری هدف و ماهیت نهضت عاشورا تبیین شود.

وی با اشاره به مکتب‌های اعتقادی دنیا از جمله لیبرالیسم و قیاس آن با مکتب ایرانی‌اسلامی شیعی و جایگاه قیام عاشورا در آن، ابراز کرد: مکتب امام حسین (ع) تمامی زندگی ما را دربرگرفته و تبعیت و پیروی از آن سدی محکم در برابر فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان خواهد بود.

استاندار لرستان در ادامه به فتنه‌های دشمنان در سال گذشته و نقش دیدگاه حسینی و فعالان مذهبی در ایستادگی مقابل آن فتنه و هجمه‌ها اشاره کرد و گفت: در جریان فتنه‌ها و جنگ تمام‌عیاری که پس از اربعین سال گذشته بر علیه نظام شکل گرفت، اگر ظرفیت‌های دینی و ارزشی موجود در کشور نبود در مقابل آن جنگ ترکیبی دوام نمی‌آوردیم.

زیویار، ادامه داد: نقش هیئت داران و فعالان مذهبی در ایستادگی مقابل آن جنگ تمام‌عیار بی‌بدیل و بسیار حیاتی بود.

وی تصریح کرد: نهضت عاشورا درس بصیرت بود و نتیجه آن در فتنه سال گذشته کاملاً مشخص شد.

استاندار لرستان به آیه ۱۱۱ سورهٔ یوسف که به عبرت‌گیری و درس‌گرفتن از رویدادهای گذشتگان دارد اشاره کرد و تأکید کرد: در ایام محرم ما فقط عزاداری نمی‌کنیم؛ بلکه باید عزاداری‌ها توأم با بصیرت‌افزایی و درس گیری از واقعه محرم باشد.

زیویار در مورد نقش مؤثر هیئت‌های مذهبی در تبیین واقعه محرم، عنوان کرد: اهالی هیئت‌ها باید به عمق واقعه در کنار ظاهر آن بپردازند که عمق آن از ظاهر آن کمتر نیست.

وی همچنین به وقایع دنیای امروز اشاره کرد و گفت: در روزگاری که راه امام حسین (ع) بابرکت وجود ولی‌فقیه به‌عنوان جانشین امام عصر (عج) میسر شده است باید آگاه بود که نسبت به هر گونه هجمه بر علیه ایشان چه وظیفه‌ای بر دوش ما قرار دارد.

استاندار لرستان در خصوص تداوم جلسه با فعالان مذهبی و هیئت داران استان بیان کرد: اگر طرحی در این مورد از طرف سازمان تبلیغات اسلامی ارائه شود ما هم آمادگی داریم که این جلسات با زمان‌بندی مشخص و کوتاه‌تر برگزار شود.

زیویار در مورد مطالبات و انتظارات فعالان مذهبی نیز تصریح کرد: طی جلساتی با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط خواسته‌های فعالان مذهبی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا