اقتصاد

توصیه‌های GAO ایالات متحده به SEC قبل از افشای تاییدیه بیت‌کوین ETF

توصیه‌های GAO ایالات متحده به SEC قبل از افشای تاییدیه بیت‌کوین ETF

دفتر پاسخگویی دولت ایالات متحده (GAO) سه برنامه اجرایی کلیدی را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) قبل از بیت کوین (BTC) صندوق قابل معامله در بورس (ETF) در 10 ژانویه. توصیه ها بر مدیریت نیروی کار برای بازار دارایی دیجیتال و نحوه تنظیم کننده متمرکز بود. در سال‌های آینده با صنعت نوپا سر و کار خواهد داشت.

توصیه‌های GAO در 15 دسامبر به SEC ارائه شد و در 16 ژانویه عمومی شد. گزارش GAO توصیه می‌کند که SEC نیروی کار جدیدی را آماده کند. برنامه‌ریزی، مستندسازی سیاست‌ها و رویه‌ها برای کنترل‌های داخلی مرکز استراتژیک نوآوری و فناوری مالی (FinHub) و همچنین توسعه اهداف و معیارهای عملکرد برای هاب.

GAO یک موسسه حسابرسی مستقل و غیرحزبی از دولت فدرال ایالات متحده در شاخه قانونگذاری است که خدمات حسابرسی، ارزیابی و تحقیق را برای کنگره ایالات متحده ارائه می دهد.

در ارزیابی SEC و توانایی آن برای مقابله با بازار رو به رشد کریپتو، GAO دریافت که این آژانس 116 نفر را استخدام می‌کند که عمدتاً در امور مربوط به دارایی‌های کریپتو کار می‌کنند. با این حال، SEC استراتژی برنامه ریزی نیروی کار جدیدی برای به روز رسانی استراتژی سال مالی 2019-2022 خود تهیه نکرده است. GAO توصیه کرد که انجام این کار باعث می شود SEC بهتر به نیازهای نیروی کار آینده خود پاسخ دهد و وظایف نظارتی و سیاست گذاری مربوط به دارایی های رمزنگاری را انجام دهد.

GAO همچنین دریافت که FinHub SEC به هماهنگ کردن نظارت SEC بر نوظهور کمک می کند. تکنولوژی اما سیاست ها، رویه ها یا اهداف عملکرد مستندی ندارد. در حالی که FinHub دارای فرآیندهای عملیاتی است، مانند ملاقات با فعالان بازار، خط‌مشی‌ها و رویه‌هایی برای پشتیبانی از کنترل‌های داخلی ایجاد نکرده است.

مرتبط: SEC بیت کوین را با اشاره به ETF بیت کوین تایید یا تایید کنید — گری جنسلر

به دنبال ارزیابی، GAO سه توصیه ارائه کرد:

1 . رئیس SEC باید اطمینان حاصل کند که مدیر ارشد سرمایه انسانی یک استراتژی برنامه ریزی نیروی کار جدید همسو با برنامه های استراتژیک و عملکرد 2022-2026 آژانس آماده می کند.

2. رئیس SEC باید اطمینان حاصل کند که مدیر FinHub خط‌مشی‌ها و رویه‌های پشتیبانی از کنترل‌های داخلی آن را مستند می‌کند.

3. رئیس SEC باید اطمینان حاصل کند که مدیر FinHub اهداف و معیارهای عملکردی را توسعه می‌دهد که عینی، قابل اندازه‌گیری و هدفمند هستند.

GAO همچنین یک بخش وضعیت زنده در برابر هر توصیه قرار داده است تا مشخص کند آیا SEC اتخاذ کرده است یا خیر. اقدام مناسب در مورد توصیه‌ها.

توصیه های GAO به SEC. منبع: GAO

در یک قضاوت تاریخی، SEC 11 برنامه ETF بیت کوین را تایید کرد در 10 ژانویه. سند داخلی به اشتراک گذاشته شده توسط SEC نشان داد که این پیشنهاد سه رای موافق و دو رای مخالف دریافت کرد. در کمال تعجب بسیاری از مردم، گری گنسلر، رئیس SEC رأی تصمیم گیری را برای تأیید اولین بار پس از تقریباً یک دهه رد ETFهای بیت کوین در ایالات متحده یافت شد.

اشکال طلا و یکی از منتقدان شناخته شده بیت کوین، پیتر شیف، گفت که رئیس SEC پس از تایید ETF بیت کوین به گوشه ای رسید. در همان زمان، او هشدار داد که جنسلر ممکن است “به زودی مقررات سختگیرانه جدیدی را برای ارزهای دیجیتال معرفی کند که به طور قابل ملاحظه ای هزینه تراکنش های بیت کوین را افزایش می دهد، مورد “استفاده” آن را تضعیف می کند و منجر به کاهش شدید قیمت می شود.

از زمان @GaryGensler در گوشه ای در زمان تایید #BitcoinETFs پشتیبان شد، من فکر می کنم او به زودی مقررات جدید #crypto را معرفی کنید که هزینه #Bitcoin، بیشتر مورد “استفاده” آن را تضعیف می کند و منجر به کاهش شدید قیمت می شود.

— پیتر شیف (@PeterSchiff) 17 ژانویه 2024

همه ETFهای نقدی تایید شده بیت کوین از روز بعد شروع به معامله عمومی کردند و در روز اول معاملات به رکورد بیش از 2 میلیارد دلار رسیدند.

مجله: مقررات رمزنگاری: آیا گری جنسلر، رئیس SEC حرف آخر را می‌زند؟

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا