اخبار روز

تقویت آرمان خواهی، امروز بیش از هر زمان دیگری ضرورت دارد

تقویت آرمان خواهی، امروز بیش از هر زمان دیگری ضرورت دارد

تقویت آرمان خواهی، امروز بیش از هر زمان دیگری ضرورت دارد

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت، صبح شنبه در اولین کنگره بین‌المللی بانوان تأثیرگذار در استان اظهار داشت: بعد از اغتشاشات سال گذشته و موضوعاتی که به وجود آمد و نظام سلطه این گونه جلوه داده که نظام و دولت به موضوع بانوان توجه ندارد و حقوق شهروندی بانوان در ایران رعایت نمی‌شود این کنگره با هدف ارج نهادن به مقام زن و حفظ کرامات انسانی و جایگاه عظیمی که بانوان ایران هم در قانون اساسی و هم در آموزه‌های دینی دارند و به آن تأکید شده برگزار شد.

وی تصریح کرد: این کنگره توانسته در مقابل هجمه و برنامه‌ریزی های دشمن قرار گیرد و تأثیر نقشه‌های دشمن را کمرنگ سازد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام طرفدار تکامل بشر می‌باشد و برای اسلام زن و مرد هیچ تفاوتی ندارد، گفت: آنچه برای اسلام مهم بوده جنسیت مرد و زن نیست بلکه آنچه مهم بوده تکامل انسانی است.

قناعت ادامه داد: زن و مرد دو بخش وجود بشری هستند و چه از لحاظ جنبه بشری و چه جنبه الهی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

وی با بیان اینکه اگر قرار بوده در کشور و نظام حرکت اجتماعی به سر منزل مقصود برسد باید بازیگر اصلی بانوان باشند، یادآور شد: اگر زنان در حرکت اجتماعی ملتی حضور نداشته باشند آن حرکت موفق نخواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: در انقلاب اسلامی ایران شاهد برجستگی نقش زنان به طور واضح و ملموس هستیم.

قناعت ادامه داد: نقش و سهم بانوان در نظام جمهوری اسلامی ایران یک نقش فوق‌العاده و ممتاز می‌باشد همچنان که در اصل انقلاب نقش زنان برجسته بوده است.

وی انقلاب اسلامی ایران را انقلاب زینبی عنوان کرد و گفت: از ابتدای انقلاب زنان ایرانی یکی از برجسته‌ترین نقش‌ها را در پیروزی انقلاب ایفا کردند.

استاندار خراسان جنوبی بیان داشت: اگر در دفاع مقدس مردان پا به میدان نبرد گذاشتند و در میادین مختلف جان در طبق اخلاص نهادند به این دلیل بوده که در کانون گرم خانواده‌ها پا به عرصه وجود گذاشتند.

قناعت اضافه کرد: بانوان این سرزمین در مراحل مختلف این نظام نقش آفرینی خوبی داشتند در دفاع از آرمان انقلاب تا پشتیبانی از این آرمان‌ها و نقش آفرینی در دفاع مقدس و حضور مؤثر بعد از دفاع مقدس در صحنه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، مدیریت‌های اجرایی و جوامع علمی نقش بانوان ایرانی در توسعه و پیشرفت ایران هر چند تبلیغات سو رسانه‌های دشمن وجود داشته، بی بی‌بدیل بوده است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر چه بانوان نیمی از جمعیت از کشور را تشکیل می‌دهند اما اثرگذاری آنها بیش از این است، بیان کرد: موضوع زن و خانواده برای نظام اسلامی ایران در مسئله درجه یک قرار دارد چون مربی انسان‌ها زن بوده و سعادت و شقاوت کشورها بسته به وجود بانوان است.

قناعت با بیان اینکه زن با تربیت صحیح خود انسان ساز بوده و کشور را آباد می‌کند بنابراین مبدأ همه سعادت‌ها از دامن زن است، یادآور شد: به همین دلیل هدف دشمن از بین بردن این مبدأ است.

وی با تأکید بر اینکه باید راهبرد و هدف گذاری دشمن در مقاطع گوناگون را بشناسیم، گفت: در شرایط کنونی برای شناخت نقشه‌های دشمن باید خود را بروز رسانی کنیم یعنی هر روز باید بفهمیم و تشخیص بدهیم و شناخت کامل داشته باشیم که نقشه دشمن در این مقطع چیست؟

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از راهبردهای دشمن هم این بوده که عفت و پاکدامنی بانوان را مورد هدف خود قرار داده است، افزود: اگر دشمن به این هدف خود برسد و پاکدامنی زنان ایرانی را دچار آلودگی کند آنگاه بنیان خانواده ایرانی از هم می پاشد.

قناعت با بیان اینکه به نظر استراتژیست‌های سیاه دشمن در جهان امروز چهار کشور ابرقدرت و تأثیرگذار شامل آمریکا، روسیه، چین و ایران هستند، تصریح کرد: همچنان که خود دشمنان اذعان دارند خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در جایگاه قدرت در سطح بین‌المللی قرار دارد که این امر مرهون فعالیت و نقش بانوان این سرزمین است.

وی یکی دیگر از راهبردهای دشمن ایجاد بدبینی به خود است، بیان کرد: بر این اساس دشمن کاری کرده که موفقیت‌های خود را کوچک و کمترین نقص‌ها را بزرگ می‌بینیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره اینکه دور نشان دادن جوانان و بانوان از رویکردهای دینی از دیگر اهداف و راهبردهای دشمن است، افزود: در این راستا دشمنان از فضای مجازی و جنگ ترکیبی استفاده کرده تا جوانان و بانوان از رویکردهای دینی خود روی گردان شوند ولی باید گفت حضور گسترده جوانان و بانوان در مراسم مختلف دینی برعکس این موضوع را نشان می‌دهد.

قناعت متذکر شد: دشمن، دشمن بوده و همیشه دشمنی می‌کند و باید هر روز نسبت به شناخت دشمن و راهبردهایش خود را بروز رسانی کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن حداقل به دنبال تغییر هویتمان و در نهایت به دنبال نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: لذا امروز بیش از هر زمان دیگر کشورمان نیاز به آرمان خواهی دارد که باید در کشور تقویت شود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: نباید آرمان خواهی تنها مربوط به دوران دانشگاهی و جوانی باشد بلکه باید بیش از هر زمانی تقویت شود.

قناعت، موتور پیش خوان حرکت به سمت توسعه و پیشرفت کشور را آرمان خواهی دانست و افزود: امید سوخت این موتور بوده که ما را به افق‌های دور و نقطه مطلوب می‌رساند.

وی با بیان اینکه در هیچ جای دنیا هیچ حکومتی بعد از پیروزی رفراندوم و همه پرسی برای روی کار بودنش به جز جمهوری اسلامی ایران برگزار نکرده است، یادآور شد: روز قدس، شب‌های قدر، راهپیمایی ۲۲ بهمن و تشییع جنازه شهدا از جمله رفراندم های جمهوری اسلامی ایران است.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا