اخبار روز

کاهش ۱۵ درصدی تصادفات موتورسواران در پایتخت

کاهش ۱۵ درصدی تصادفات موتورسواران در پایتخت

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

کاهش ۱۵ درصدی تصادفات موتورسواران در پایتخت

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ حمید طریقت درباره تأثیر کلاه ایمنی در کاهش صدمات ناشی از حوادث گفت: کلاه ایمنی جز تجهیزاتی است که موتور سواران باید در هر لحظه همراه داشته باشند و از آن استفاده کنند.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

سرهنگ طریقت گفت: در قانون کسی که اقدام به خرید موتور سیکلت می‌نماید حتماً می‌بایستی که کلاه ایمنی را نیز تهیه نماید و این امر اجباری است و هم راکب و هم سرنشین باید کلاه ایمنی استاندارد استفاده کند.

وی گفت: بنا به تجربه‌ای که در این سال‌ها کسب شده است بسیار مشاهد شده که موتور سواری که از کلاه ایمنی استفاده نکرده در هنگام تصادفات یا منجر به فوت وی شده و یا تصادف جرحی روی داده است که اگر تصادف جرحی روی داده و سر آسیب دیده باشد سر دچار ضربه مغزی وآسیب های غیرقابل جبرانی خواهد شد.

فرمانده یگان عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: مشخصات کلاه ایمنی استاندارد باید دارای ویژگی‌هایی باشد که بتوان از آن به موقع استفاده کرد بند مناسب و وزن مناسب ۳.۱ و یا ۶.۱ کیلوگرم وزن مناسب برای کلاه، اندازه کلاه که نباید گشاد باشد و در تصادفات پرت نشود و زاویه دید مناسب که دید را محدود نکند و دریچه هوا برای لحظات گرم و جریان هوا برای داخل کلاه و مورد آخر عایق بودن صدا هست که جریان هوا به داخل گوش سرایت نکند که همگی این موارد جز مواردی استاندار یک کلاه مناسب است.

تصادفات فوتی در خطوط ویژه

همچنین سرهنگ حمید طریقت در خصوص تصادفات موتور سوارن در خطوط ویژه توضیح داد و گفت: ۳۹ درصد تصادفات فوتی در سال ۱۴۰۱ و در مسیرهای خطوط ویژه شهر تهران مربوط به موتورسواران بوده است؛ این آمار نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۱۵ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: به خاطر کنترل‌هایی که در حال انجام است عدد تصادفات فوتی داخل خطوط ویژه عدد زیادی نیست و اگر همین روند پیش رود و مردم نیز همکاری داشته باشند می‌توانیم این عدد را نیز کاهش دهیم؛ از دلایل ورود موتور سواران به خطوط ویژه می‌توان به فرار از ترافیک و کوتاه شدن مسیر اشاره داشت.

سرهنگ طریقت افزود: حال جای سوال این است که چرا موتورسواران در روزهای تعطیل که تراکم ترافیک وجود ندارد موتورسواران از خطوط ویژه تردد می‌کنند در حالی که در مسیر کناری آنها هیچ گونه بار ترافیکی وجود ندارد و ترافیک نیست و جواب آن این است که موتور سواران متخلف قانون گریز هستند.

وی گفت: موتور سواران متخلف بدانند که یکی از طرح‌های پلیس راهور تهران بزرگ طرح توقیف است و در سطح شهر تهران و حتی در خطوط ویژه کفی‌های توقیف هم صبح و هم بعد از ظهرها مستقر هستند و اقدام به توقیف موتورسواران متخلفی که در این مسیرها اقدام به تردد و یا به صورت خلاف جهت حرکت می‌کنند، به مدت یک هفته می‌کنند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا