اخبار روز

تبیین بحران های سال ۱۴۰۱ خراسان جنوبی/از زلزله بشرویه تا برف دی

تبیین بحران های سال ۱۴۰۱ خراسان جنوبی/از زلزله بشرویه تا برف دی

تبیین بحران های سال ۱۴۰۱ خراسان جنوبی/از زلزله بشرویه تا برف دی

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی آخوندی صبح پنج شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران خراسان جنوبی اظهار کرد: سال گذشته در خراسان‌جنوبی بحران‌هایی چون طوفان، بارش سنگین برف و زمین لرزه در برخی شهرستان‌های استان را داشتیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه شروع بحران‌ها در سال ۱۴۰۱ با خروج قطار در طبس آغاز شد، بیان‌کرد: هر چند در این حادثه چندین تن از هم وطنان ما جان خود را از دست دادند ولی با کمک استان یزد توانستیم بعد از حادثه را به خوبی مدیریت کنیم.

آخوندی با تأکید بر اینکه در همه حوادث طبیعی و غیر طبیعی مدیران خراسان جنوبی بعد از حادثه در میدان حاضر می‌شدند، ادامه داد: این موضوع مسئولیت ما را به عنوان مسئولان مدیریت بحران در استان را سنگین‌تر می‌کند.

وی یادآور شد: سال گذشته در راستای آموزش به دانش آموزان در زمینه شیوه برخورد با حوادث طبیعی چندین مانور زلزله برگزار کردیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه برای خسارت سیلاب‌های سال ۱۴۰۰ در سال ۱۴۰۱ اعتبارات ابلاغ شد، گفت: این اعتبارات برای بازسازی خسارات سیل ۱۴۰۰ به دستگاه‌های مربوطه در استان ابلاغ شده است.

آخوندی با تأکید بر اینکه آخرین وضعیت بازسازی در مورد سیلاب‌های سال ۱۴۰۰ گزارش شود، اظهار کرد: در زلزله پاییز و زمستان بشرویه و طبس نیز توانستیم در حد امکان برای بازسازی این مناطق نیز کمک‌های بسیار خوبی داشته باشیم.

وی بیان کرد: برای بازسازی ۶۵۰ واحد مسکونی در زلزله بشرویه و طبس تسهیلات بسیار خوبی با الگوی جدید برای مرمت و بازسازی در نظر گرفته شد و اعتبارات بلاعوض در این زمینه ۱۰۰ میلیون و تسهیلات نیز ۳۵۰ میلیون تومان در شهرها بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در پایان سال ۱۴۰۱ و ابتدای سال جدید نیز سیلاب‌هایی داشتیم که خسارات این موضوع نیز احصاء و منعکس شد.

آخوندی با تأکید بر اینکه اعتبارات مربوط به خسارت سیلاب و زلزله را باید هر چه زودتر جذب کنیم، اظهار کرد: در هر حادثه‌ای هر دستگاهی در حوزه فعالیت خود برآورد خسارت اولیه را مطرح می‌کند و بعد مراحل بعدی را پیگیری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه خشکسالی در خراسان جنوبی به نوعی یک زلزله خاموش است، گفت: پیگیر اعتبارات مرتبط در این زمینه نیز هستیم.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا