اقتصاد

تبدیل رشد بورس به عرضه و ریزش شاخص کل

تبدیل رشد بورس به عرضه و ریزش شاخص کل

به گزارش خبرنگار خالق، در ابتدای معاملات امروز شاخص کل بورس با رشد ۱۲۶۴ واحدی مواجه شده است، نمادهای کگل، کچاد، دعبید، شتران، شبندر بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. اما اکنون بازار با ریزش مواجه شده است.

در نیم ساعت ابتدایی معاملات ارزش معاملات ۱,۳۱۳ میلیارد تومان است، در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۱۳۰ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای سومین روز متوالی با ثبت رقم ۱۲ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. این درحالی است که در یک هفته گذشته از شدت خروج نسبت به میانگین ماهانه کاسته شده است.

در نیم ساعت ابتدایی بازار ۳۳۲ نماد مثبت، ۶۷ نماد صف خرید، ۲۰۴ نماد منفی و ۱۴ نماد صف فروش بودند که با افزایش عرضه مواجه شده است.

تاکنون که ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه‌ای که از بازار می‌گذرد ارزش معاملات خرد عدد ۳,۸۶۹ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به مدت زمان مشابه در میانگین هفتگی، کاهش قابل توجهی نداشته است. اما نسبت به مدت زمان مشابه در میانگین ماهانه، ۲۲ درصد کاهش داشته است.

تا این لحظه بیشترین ارزش معاملات را گروه فلزات اساسی با ثبت رقم ۳۲۸ میلیارد تومان (۰.۷ برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های خودرویی با ارزش معاملات ۳۲۷ میلیارد تومان (۰.۴ برابر میانگین هفتگی) و انبوه سازی با ارزش معاملات ۲۸۲ میلیارد تومان (۰.۷ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا