اخبار روز

تاکنون قطعی برق به علت کمبود تولید رخ نداده است

تاکنون قطعی برق به علت کمبود تولید رخ نداده است

تاکنون قطعی برق به علت کمبود تولید رخ نداده است

به گزارش خبرنگار خالق، طی روزهای گذشته و افزایش دما مصرف برق به ۷۲ هزار مگاوات رسید و رکورد تازه‌ای برای مصرف برق به ثبت رسید، که به گفته مسئولان امر شبکه برق در تمامی استان‌ها پایدار است. اما در دو روز گذشته برخی از نقاط استان تهران قطعی برق را به صورت مکرر تجربه کرده و از این موضوع گلایه داشتند.

پیگیری‌های خبرنگار خالق از برق منطقه‌ای نشان می‌دهد که علت قطعی برق به دلیل بروز مشکلات ناشی از اختلال و یا مشکل در شبکه نبوده است. به دنبال این موضوع مصطفی رجبی مشهدی مدیر عامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در رابطه با این موضوع به خالق گفت: خوشبختانه تا کنون خاموشی‌ای ناشی از کمبود برق وجود نداشته حتی مصرف برق دیروز نسبت به روزهای قبل روند کاهش داشته است.

وی ادامه داد: اگر در منطقه‌ای قطعی برق اتفاق افتاده است، ممکن است به دلیل افزایش فشار بر تجهیزات انتقال برق باشد که دچار حادثه شده اند که البته این موضوع به سرعت برطرف شده است.

به گفته این مقام مسئول تا کنون قطعی برق به علت کمبود تولید اتفاق نیفتاده است.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: برای شنبه و یک شنبه دمای ۳۹ درجه پیش بینی شده که احتمالاً مصرف برق در این روزها بین ۷۱ تا ۷۲ هزار مگاوات باشد. زیرا بخش‌های شمالی کشور کاهش دما داشته اند که منجر به کاهش فشار بار می‌شود.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا