اقتصاد

ایلان روبند نبیذ گوید نخستین آفریده با قاش مغزی Neuralink نیک خیر و سعادت] افزایش نبیذ یابد

ایلان ماسک می گوید اولین انسان با تراشه مغزی Neuralink به خوبی بهبود می یابد

طبق گفته Neuralink، اولین بیمار انسانی که با دستگاه مغز-کامپیوتر Neuralink کاشته شد، “به خوبی بهبود می یابد” مالک Elon Musk.

در پستی در 29 ژانویه X، ماسک گفت که فرد در روز یکشنبه، 28 ژانویه، ایمپلنت را با موفقیت دریافت کرد. او افزود که نتایج اولیه “تشخیص میخ نورون امیدوارکننده” را نشان داد.

ماسک گفت: ایمپلنت مغزی Neuralink با هدف کمک به افرادی که صدمات ناتوان کننده یا فلج دارند برای تعامل با تلفن یا رایانه فقط از طریق فکر کردن است و اضافه کرد که اولین محصول Neuralink Telepathy نام دارد. .

“تصور کنید استیون هاوکینگ بتواند سریعتر از یک تایپیست سرعت یا حراجی ارتباط برقرار کند. این هدف است.”

Neuralink برای اولین بار در سپتامبر 2023 پس از دریافت تاییدیه برای رابط مغز و کامپیوتر کاشته شده رباتیک دقیق خود، برنامه های کاربردی را برای آزمایشات بالینی انسانی باز کرد. مطالعه (PRIME) از سازمان غذا و داروی ایالات متحده در می 2023، طبق یک پست وبلاگ 19 سپتامبر از شرکت.

هدف اولیه مطالعه PRIME ایجاد یک رابط موفق مغز و کامپیوتر (BCI) است که به افراد امکان می‌دهد “مکان‌نما یا صفحه‌کلید کامپیوتر را تنها با استفاده از افکار خود کنترل کنند.”

BCI با باز کردن بخش کوچکی در جمجمه بیمار و استفاده از یک ربات جراحی برای کاشت دستگاه Neuralink – که از “نخ های بسیار ظریف و انعطاف پذیر” تشکیل شده است – در ناحیه ای از مغز که قصد حرکت را کنترل می کند، کار می کند.

هنگامی که دستگاه کاشته شد، “از نظر زیبایی نامرئی” می شود و به عنوان یک دستگاه ضبط و انتقال برای انتقال بی سیم داده ها به یک برنامه عمل می کند و سپس افکار بیمار را به حرکت دیجیتالی روی دستگاه رمزگشایی می کند.

موارد مرتبط: تسلا پس از فروش بیت کوین سود 300 میلیون دلاری را از دست داد

روش های ایمنی Neuralink در ماه های اخیر مورد انتقاد قانونگذاران قرار گرفته است. چهار قانونگذار ایالات متحده از SEC درخواست کردند که ادعاهای نادرست ماسک در رابطه با ایمنی ایمپلنت‌های Neuralink را بررسی کند.

در یک X پست، ماسک گفت که “هیچ میمونی نمرد در نتیجه ایمپلنت های Neaurlink. قانونگذاران اصرار داشتند که این یک بیانیه آگاهانه نادرست است که برای گمراه کردن سرمایه گذاران طراحی شده است.

در 20 سپتامبر نامه به بخش اجرای SEC، کمیته پزشکان برای پزشکی مسئول نوشت که حداقل 12 میمون جوان پس از ایجاد مشکلات سلامت ناتوان کننده مستقیماً مرتبط با ایمپلنت های Neuralink کشته شدند.

Neuralink بلافاصله به درخواست Cointelegraph برای اظهار نظر پاسخ نداد.

چشم هوش مصنوعی: انتخاب رمزهای رمزنگاری + AI، AGI “مدت زیادی طول می کشد”، Galaxy AI تا 100 میلیون تلفن

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا