اقتصاد

«پونزی» ادعایی 1.7 میلیارد دلاری HyperVerse به لیست HK وعده داد، مدیرعامل جعلی را استخدام کرد.

«پونزی» ادعایی 1.7 میلیارد دلاری HyperVerse به لیست HK وعده داد، مدیرعامل جعلی را استخدام کرد.

حداقل دو نفر در پشت طرح ادعایی کلاهبرداری 1.7 میلیارد دلاری در ارزهای دیجیتال بودند که زمانی به سرمایه گذاران قول داده بود که قصد دارند لیست آنها را فهرست کنند. در بورس اوراق بهادار هنگ کنگ و حتی یک بازیگر را برای بازی به عنوان مدیر عامل شرکت، بر اساس شکایت تنظیم کننده اوراق بهادار ایالات متحده، استخدام کرد.

در پرونده ای در 29 ژانویه توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ( SEC)، آژانس مشمول اتهام Xue Lee (معروف به Sam Lee) و Brenda “Bitcoin Beautee” Chunga به دلیل مشارکت آنها در این طرح که تحت نام های مختلفی مانند HyperFund، HyperVerse و HyperTech عمل می کرد.

گفته می‌شود که این دو بسته‌های عضویت مختلف را با وعده‌های دروغین سود تضمین‌شده و بالا از عملیات استخراج ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاران تبلیغ کرده‌اند و گفته می‌شود که از «معاید غیرقانونی» برای خرید خودروهای لوکس و کاندوها و سرمایه‌گذاری استفاده کرده‌اند. کیف پول‌های کریپتو.

در حالی که SEC خاطرنشان کرد که چونگا قبلاً موافقت کرده است که اتهامات را تسویه کند و جریمه‌های مدنی را به میزانی که بعداً توسط دادگاه تعیین می‌شود، بپردازد، او – به همراه لی – نیز با آن روبرو هستند. هزینه از دفتر دادستانی ایالات متحده در ناحیه مریلند به دلیل توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری اوراق بهادار و کلاهبرداری سیمی. چونگا همچنین به این اتهامات جنایی اعتراف کرد.

نفر سوم، پروموتور رادنی برتون، نیز توسط دادستان متهم شده است.

طبق گزارش SEC، لی یک بار به استخدام کنندگان گفت که هایپرتک قصد دارد تا سال 2022 در بورس اوراق بهادار هنگ کنگ عرضه کند. تنظیم کننده اوراق بهادار همچنین ادعا کرد که این زوج تصاویر جعلی از چندین رسانه را در CNN و آمازون پرایم به اشتراک گذاشته است. مستندی به نام Next: Blockchain برای افزایش شهرت شرکت.

تلاش‌های بازاریابی شرکت حتی تا جایی پیش رفت که یک بازیگر تایلندی را برای تبلیغ راه‌اندازی HyperVerse استخدام کرد و بازیگر جعلی در آن نقش آفرینی کرد. SEC ادعا می کند که مدیر عامل آن است.

«در واقعیت، شخصی که به عنوان [استیون ریس] لوئیس معرفی شد، بازیگری بود که نقش یک شخصیت ساختگی را بازی می کرد. او مدیرعامل HyperVerse نبود.

SEC ادعا می کند که لی با پیاده سازی یک سیستم ارجاع طرح های هرمی برای پاداش دادن به اعضای موجود برای استخدام، افراد بیشتری را جذب کرده است. سرمایه گذاران جدید، علاوه بر وعده های دروغین مبنی بر اینکه افراد جدید می توانند در عرضه اولیه سکه با 20 تا 30 درصد کمتر از ارزش بازار شرکت کنند.

عصاره ای از یک ادعای مطرح شده توسط SEC در برابر Chunga در اکتبر 2021. منبع: SEC

چونگا متهم است که شخصاً 3.7 میلیون دلار دریافت کرده است که برای آن هزینه شده است SEC گفت: یک خانه 1.2 میلیون دلاری در مریلند، یک آپارتمان 1.1 میلیون دلاری در دبی، یک BMW و لباس های طراحان، در حالی که لی حدود 140000 دلار ارزهای دیجیتال را در کیف پول تحت کنترل خود برد.

این کسب و کار که فعالیت می کرد. بین ژوئن 2020 و مه 2022، نشان می دهد که چگونه تقلب و عدم انطباق با قوانین اوراق بهادار ایالات متحده در صنعت کریپتوکارنسی همچنان بیداد می کند، گفت گوربیر گروال، مدیر بخش اجرای SEC در بیانیه 29 ژانویه.

“همانطور که در شکایت ما ادعا شد، لی و چونگا با جذابیت سود حاصل از استخراج دارایی های رمزنگاری شده، سرمایه گذاران را جذب کردند، اما تنها چیزی که HyperFund استخراج کرد، جیب سرمایه گذاران آن بود.”

SEC به دنبال تسکین دستوری دائمی، احکام مبتنی بر رفتار است که مانع از مشارکت متهمان در بازاریابی چندسطحی یا ارائه ارزهای دیجیتال، رد کردن سودهای غیرقانونی، سود پیش داوری و مجازات های مدنی می شود.

مرتبط: SEC عمیقاً از اشتباهات مربوط به اجرای شرکت رمزنگاری متاسف است

در حالی که چونگا در مریلند مستقر است، لی یک تبعه استرالیایی است که SEC بر این باور است که در حال حاضر در امارات متحده عربی زندگی می کند.

همچنین گزارش شده است که لی پس از شکست دیگر کسب و کار ارز دیجیتال شکست خورده او، Blockchain Global، در سال 2021 با 58 میلیون دلار بدهی طلبکاران، توسط رگولاتور اوراق بهادار استرالیا تحت بازرسی قرار گرفته است. a href=”https://www.theguardian.com/technology/2024/jan/22/asic-examines-collapsed-bitcoin-company-blockchain-global-after-guardian-investigation” target=”_blank” rel=” noopener nofollow”>طبق گزارش 23 ژانویه گاردین.

کمیسیون سرمایه گذاری اوراق بهادار استرالیا ممکن است اتهاماتی را علیه لی و دو شریک تجاری او، آلن گو و رایان زو، به دلیل نقض احتمالی قانون شرکت ها دنبال کند.

مجله: Crypto مقررات: آیا رئیس SEC گری جنسلر حرف آخر را می زند؟

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا